Електронний паспорт в застосунку "Дія": як і де ним користуватися

30 березня 2021, 16:48
Цифрові документи назавжди юридично прирівняли до паперових

Електронний паспорт. Фото: "Дія"

Україна перша серед всіх країн світу закріпила на рівні закону використання електронних паспортів нарівні з паперовими. З 23 серпня 2021 року кожна організація буде зобов'язана приймати цифрові паспорти з застосунку "Дія". Як тепер користуватися електронним паспортом, сайту "Сьогодні" розповіли в Міністерстві цифрової трансформації.

Де можна користуватися застосунком

В ідеалі – всюди. Українці можуть надавати цифрові документи на пошті, у банках, для отримання адміністративних і фінансових послуг тощо.

Реклама

Зокрема, з цифровими паспортами вже можна віддалено відкрити банківський рахунок у деяких фінустановах, а також подорожувати Україною на поїздах і літаках. Інтегрувалися з "Дією" вже 10 міжнародних аеропортів України.

Як передати копію документа

  1. Відкрийте документ і натисніть на нього, щоб з'явилася зворотна сторона з QR- або штрихкодами.
  2. Надайте штрихкод менеджеру для сканування.
  3. Ви побачите сповіщення про підтвердження запиту, підтвердьте його.
  4. "Дія" сформує цифрову копію паспорта з е-підписом і передасть до системи запитувача.

Копія одноразова – застосунок її не зберігатиме.

Як підтвердити особу

  1. Надайте цифровий паспорт з фото в застосунку "Дія".
  2. Натисніть на нього, щоб побачити QR- або штрихкоди.

    Реклама
  3. Коди можна зчитати сканером або планшетом.

Під час підтвердження особи персональні дані нікуди не передаються.

Як перевірити документи іншої людини

Кожен може самостійно перевірити справжність цифрового документа. У застосунку є зчитувач, яким можна просканувати QR-код іншого користувача "Дії":

  1. Натисніть на іконку зчитувача в правому верхньому куті.
  2. Наведіть камеру смартфона на QR – паспорт перевіриться автоматично.
  3. Застосунок сповістить вас про результат перевірки.

Переконайтеся, що ви під'єднані до інтернету, інакше коди для перевірки не згенеруються!

Реклама
Відео: Сьогодні

Нагадаємо, з 1 квітня можна буде змінити місце реєстрації онлайн. Спочатку це зможуть зробити жителі великих міст, а до кінця року таку можливість обіцяють всім українцям. Спочатку електронна прописка працюватиме тільки для тих, хто має ID-карту.