Електронне декларування запустять 15 серпня, незважаючи на відсутність потрібного атестата

14 серпня 2016, 20:01
Відповідну заяву було оприлюднено на засіданні НАПК у неділю

Систему електронного декларування для чиновників запустять 15 серпня / Фото: Сергiй Ревера

Національне агентство з питань запобігання корупції заявляє про готовність і початок своєї повноцінної діяльності у встановлений термін – 15 серпня 2016 р.

Як передає кореспондент агентства "Інтерфакс-Україна", відповідну заяву було оприлюднено на засіданні НАПК у неділю в Києві керівником агентства Наталією Корчак.

Реклама

"Незважаючи на відмову розробника програмного забезпечення – ТОВ "Міранда" – усунути недоліки в програмному забезпеченні, Національне агентство заявляє про початок своєї повноцінної роботи як органу державної влади за всіма напрямами антикорупційної діяльності, в тому числі і за направленням електронного декларування доходів осіб, уповноважених на виконання функцій держави з 15 серпня 2016 р.", – йдеться у зачитаній нею заяві НАПК.

При цьому в заяві наголошується, що розробник ПО визнав наявність недоліків, які стосуються модулів інтеграції з іншими держреєстраторами і з передачею у власність НАПК апаратної частини системи.

"Національне агентство закликає розробника ТОВ "Міранда" завершити всі процедури з налаштуванням системи і запустити її у визначений законодавством термін, а саме: з 00.00 15 серпня 2016 р.", – йдеться у зачитаній нею заяві.

Реклама

Пізніше Н. Корчак зазначила, що комплексна система захисту інформації (КСЗІ) реєстру системи електронного декларування в даний час не отримала атестата відповідності Держспецзв'язку. При цьому вона висловила думку, що "отримання атестата відповідності може статися "і через 5, і через 10 днів, коли розробник виправить недоліки".

Як повідомлялося, 12 серпня стало відомо, що комплексна система захисту інформації (КСЗІ) реєстру системи електронного декларування в даний час повною мірою не реалізована, програмне забезпечення розроблене лише частково, тому у видачі атестата відповідності КСЗІ відмовлено.

"Наявна функціональність Реєстру (Єдиного держреєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування – ІФ) не відповідає цілям створення системи електронного декларування... На сьогодні КСЗІ Реєстру при його взаємодії з іншими реєстрами, базами і банками даних для забезпечення повної функціональності системи електронного декларування не реалізовано. Програмне забезпечення, яке проводилося в рамках державної експертизи, розроблено частково, що не дозволяє говорити про забезпечення надійного захисту інформації в системі електронного декларування", – йдеться в повідомленні Держспецзв'язку.

Реклама

У продукті було виявлено значну кількість невідповідностей реалізованих рішень вимогам технічного завдання, а також не підтверджені можливості системи забезпечувати безпеку задекларованих функцій, зокрема, ідентифікації і аутентифікації декларанта за допомогою сервісів BankID. Серед наданих документів відсутні акти завершення дослідної експлуатації, завершення робіт зі створення КСЗІ, протокол її попередніх випробувань.

"Враховуючи викладене, Експертна рада прийняла рішення про невідповідність КСЗІ Реєстру вимогам нормативних документів з технічного захисту інформації в обсязі функцій, зазначених у технічному завданні на створення КСЗІ, і відмовила у видачі Атестата відповідності", – говорилося в заяві Держспецзв'язку і підкреслювалося, що після доопрацювання та виправлення недоліків КСЗІ Реєстру, в будь-який час може бути проведена його повторна державна експертиза з метою отримання Атестату відповідності.