Відлуння ДТП в Кривому Розі: влада вирішила зупинити жах на дорогах

21 квітня 2018, 07:09
МВС вимагає підвищити штрафи. Експерти: потрібно оновити розмітку і додати копів на траси

1kr.ua

Після страшної ДТП в Кривому Розі, яка стала найкривавішою з початку року, МВС звернулося до парламенту з вимогою терміново розглянути " завис " законопроект про посилення покарання для порушників ПДР . Поки закон не прийнятий , " Сегодня" розбиралася , що потрібно зробити в першу чергу , щоб хоч якось поліпшити ситуацію з аварійністю на дорогах .

Що хочуть змінити

Як повідомив прес – центр МВС , документ був поданий ще в кінці минулого року , але до цих пір навіть не був розглянутий профільним комітетом ВР . Нагадаємо , в ньому хочуть в рази підняти штрафи для особливо злісних порушників . Наприклад , пропонують в 6 разів ( до 3400 грн ) підняти штрафи для тих , хто перевищує допустиму швидкість більш ніж на 50 км / год , в 13 разів ( до 3400 грн ) – для зникли з місця ДТП .

Реклама
Крім того , за таке порушення пропонують позбавляти прав на півроку . Водіїв , які не мають права бути за кермом певних категорій транспорту , в МВС пропонують штрафувати на 10 200 грн замість 510 грн . А тих , хто раніше був позбавлений водійських прав , але все одно сів за кермо , хочуть карати штрафом в 20 400 грн замість нинішніх 510 грн . У МВС наводять статистику : за два перших місяці 2018 го в країні сталося трохи більше 21,5 тис . ДТП , в яких постраждали майже 4000 осіб .

Зникнення

У комітеті з правового регулювання правоохоронної діяльності " Сегодня" заявили , що документ МВС в очі не бачили .

"Подобный вопрос ранее никто не поднимал. Документа в комитете нет: может быть, он и зарегистрирован, но еще нет вывода от научно-экспертного управления", — сказал нам первый замглавы комитета Николай Паламарчук.

Але в МВС все одно наполягають , що документ вже в Раді .

"Его просто "заволокитили", — заявил нам спикер МВД Артем Шевченко.

В першу чергу

За словами експертів , щоб зупинити жах на дорогах , крім підвищення штрафів , в першу чергу потрібно збільшити присутність копів на трасах і вулицях – мовляв , вони погано контролюють рух , ігнорують очевидні порушення , і водії багато собі дозволяють . Але в самій дорожній поліції, яку, до речі, запустили тільки влітку минулого року, кажуть , що кадрів їм вистачає , але нарікають на низьку мотивацію .

"У нас зарплаты по 8 тыс. грн. Хватает мало на что. Нет даже приборов для измерения скорости", — пожаловался "Сегодня" командир одно из таких подразделений.

Транспортний експерт Володимир Караваєв вважає , що важливо звернути увагу на маршрутників :

"Нужно заставить перевозчиков не допускать перегруза маршруток и создать условия, чтобы пассажиры пристегивались. Но и существующие нормы не соблюдаются, потому что это мало кто контролирует".

Багато автотранспортних підприємств , наприклад в Одесі , вже навіть не чекаючи поліції , самі штрафують своїх водіїв за розмови по телефону під час їзди .

А транспортний експерт Олександр Кава додає , що ситуацію виправлять також банально оновлення розмітки і розміщення в достатній кількості дорожніх знаків на пішохідних переходах і розв'язках .