"Добудувати другу "Мрію" ми не могли", – льотчик-випробувач про договір з Китаєм

1 вересня 2016, 11:41
Доведення другого Ан-225 обійдеться мінімум в $ 300 млн, вважає досвідчений розробник антоновських машин

На другий гігант Ан-225 знайшовся інвестор з Піднебесної. Фото: antonov.com

У найбільшого в світі українського транспортного літака Ан-225 "Мрія" з'явиться молодша "сестра". ДП "Антонов" підписало договір про довгострокову співпрацю з китайською авіабудівною компанією AICC. Перший етап передбачає добудову в Україні другого, модернізованого примірника супертранспортника, який передадуть КНР (на "Антонові" вже більше 20 років чекають своєї години центроплан, фюзеляж і крила, але ні у підприємства, ні у держави немає коштів на завершення всіх робіт). Другий етап передбачає спільне серійне виробництво "Мрії" в Китаї за ліцензією ДП "Антонов".

Реклама

Фюзеляж другого примірника Ан-225 в цеху ДП "АНТОНОВ". Фото: antonov.com

Олександр Галуненко, герой України, заслужений льотчик-випробувач, першим підняв "Мрію" в небо в 1988 р. і поставив на ній безліч світових рекордів, бачить в договорі добрий знак: "Добудувати своїми силами другу "Мрію" ми не могли. Нею цікавилися різні зальотні інвестори, але, дізнавшись про вартість вкладень (на початок 2000-х років – $ 100-120 млн), давали задній хід, – говорить льотчик. – Випуск нової "Мрії" вимагатиме сучасних інженерних і конструкторських рішень, використання цифрових, а не аналогових технологій, що теж треба враховувати".

Є й скептики: "Доведення другого Ан-225 обійдеться мінімум в $ 300 млн, а де їх візьмуть китайці, незрозуміло, – сумнівається досвідчений розробник антоновських машин, який просив не називати його прізвище. – А шасі під "Мрію" в Нижньому Новгороді замовлять? Росіяни на це не підуть. Де крила будуть робити? Які двигуни ставити? "Мотор-Січ" відстає від західних виробників силових установок. Не віриться в успіх цього заходу".