Що дасть концесія: Гончарук перерахував плюси

3 жовтня 2019, 21:02
За словами прем'єра, приватний інвестор зацікавлений працювати чесно, бо вкладає свої гроші

Закон про концесію, який сьогодні, 3 жовтня, остаточно прийняла Верховна Рада, дозволить Україні залучити приватні інвестиції. Про це написав прем'єр-міністр Олексій Гончарук на своїй сторінці в Facebook.

"90% автомобільних доріг – в аварійному стані. Тому ми будемо відновлювати 24 000 км автодоріг. Але ми дуже хочемо робити швидше і більше якісних доріг, а також мостів, портів і побудувати річкову інфраструктуру", – підкреслив він.

Реклама

За словами прем'єра, приватні інвестори "через державно-приватне партнерство відбудують тисячі кілометрів якісної інфраструктури по всій країні".

"Перший крок у цьому напрямку зробили! Сьогодні парламент прийняв у цілому законопроект № 1046" Про концесію ". Він дозволяє державі і бізнесу разом будувати (або модернізувати) дуже великі об'єкти", – додав Гончарук.

Реклама

Глава уряду зазначив, що приватний інвестор прямо зацікавлений працювати чесно і якісно, ​​бо вкладає в проект власні гроші.

Новини "Сьогодні" писали, що відповідний закон у другому читанні та в цілому підтримали 257 народних депутатів. Тепер його повинні підписати спікер Верховної Ради Дмитро Разумков і президент Володимир Зеленський.

Реклама

Читайте також:

Що таке концесія?

Концесія – одна з форм державно-приватного партнерства. Її суть у тому, що держава, визнаючи неготовність самостійно впоратися з конкретним завданням, тимчасово продає "приватнику" право на володіння і користування певним майном.

Для держави концесія вигідна тим, що вона:

  • привертає приватні гроші, зберігаючи держвласність;
  • може підвищити ефективність управління об'єктом, за рахунок чого посилити конкуренцію в галузі і / або якість послуг.

Концесіонер отримує:

  • доступ до раніше недоступних привабливих і стратегічно важливих економічних об'єктів;
  • розподіл ризиків;
  • держгарантії повернення вкладених коштів (як мінімум значної частини).

Концесії ефективно застосовуються в міжнародній практиці понад 100 років. За даними Світового банку, в країнах, що розвиваються, на частку концесій припадає до 70% контрактів, які держава укладає в сфері транспорту (залізничні й автомобільні дороги, морські порти, аеропорти).

Раніше президент Володимир Зеленський доручив Міністерству інфраструктури провести перші пілотні конкурси з передачі в концесію порту "Ольвія" і Херсонського морського торгового порту до 1 січня 2020 року. Про прийняття необхідного для цього законодавства глава держави говорив ще в серпні під час візиту до Туреччини: