Чим женевський автосалон 2015 порадував автолюбителів

11 березня 2015, 07:13
У тренді гібриди, плагін-гібриди, авто-пілоти і – економічність

Реклама

У Швейцарії немає свого автопрому. Незважаючи на це, щороку весняна Женева збирає практично всіх основних гравців автомобільного ринку (а може, і завдяки цьому, тому що в такій ситуації салон ні для кого з великих виробників автомобілів не стає "домашнім"). Подія радує публіку величезною кількістю всіляких прем'єр, а аналітикам дає прекрасний матеріал, що дозволяє окреслити основні тенденції розвитку авторинку найближчим часом і у віддаленій перспективі.

АВТОСАЛОН У ЖЕНЕВІ: ІСТОРІЯ

Міжнародний женевський автосалон Geneva International Motor Show – одна з головних світових автомобільних виставок і єдиний європейський салон з календаря OICA (французька абревіатура Organisation Internationale des Constructeurs d'Automobiles, або Міжнародної організації виробників автомобілів), який проводиться щорічно. Вперше відбувся в 1905 році. Нинішній автосалон – ювілейний, 85-й. Місце проведення – комплекс PALEXPO, Женева, Швейцарія.

БЕЗ КАБРІОЛЕТІВ. У 2015-му автосалон відкриває свої двері з 5 по 15 березня. Детально розповісти про більш ніж сотні серійних та концептуальних, світових та європейських прем'єр, показаних в рамках самого головного в Старому Світі автошоу, неможливо. Та що там – їх навіть просто перерахувати нереально! Тому ми зупинимося лише на деяких яскравих новинках і постараємося розглянути основні тенденції розвитку світового автомобілебудування.

Перша несподіванка – майже повна відсутність в залах виставки кабріолетів. Раніше всі виробники намагалися показати свої нові "безголові" автомобілі саме в рамках весняної Женеви, напередодні початку сезону відкритих автомобілів в Європі. Не випадково другий, неофіційна назва цього автошоу – салон кабріолетів. Цього року новинок з дахом, що прибирається, були лічені одиниці. Чи то мода на них проходить і овчинка вже не варта вичинки (витрати на розробку не окупаються продажами), чи то їх просто заступили інші пріоритети. Наприклад, спортивні автомобілі, яких (ймовірно, зважаючи на прогнозоване подальшого зниження вартості бареля нафти) цього року було чимало. Але навіть у цьому сегменті простежувався основний актуальний тренд – боротьба за економічність і екологічність. У масовому сегменті ця тенденція взагалі зведена в абсолют: тут як про норму мова починає йти про 2-5 літри палива на сотню в змішаному циклі. Причому у випадку як з дизелем, так і з бензином. Досягається це за рахунок помітного зменшення обсягу двигунів внутрішнього згоряння паралельно із зростанням їх літрової потужності й крутного моменту: 130 к. с., що знімаються з 1,2-літрового мотора (літрова потужність – понад 100 к. с.), стають приємною буденністю.

Реклама

Mercedes-Maybach Pullman. Втілення розкоші і комфорту.

Реклама

Morgan Aero8. Непрактичний, але швидкий, потужний і культовий.

Hyundai Tucson. Прийшов на зміну ix35 і повернув старе ім'я.

СТИЛЬНО, СИЛЬНО, ДОРОГО І НЕ ДЛЯ ВСІХ

Де, як не в країні банкірів, презентувати нові спортивні авто, суперкари та інші представницькі автомобілі преміальних брендів? Цього року на березі Женевського озера їх розсипи були особливо рясними. І починати тут необхідно з лідера ринку Mercedes-Benz і моделі Mercedes-Maybach Pullman – розкішного довгобазного лімузина, розширивши сімейство Mercedes-Maybach S-класу. Довжина його бази – 4418 мм. Це більше, ніж довжина моделей малого, та й більшості машин компактного класу. Як і належить, в лімузині водія і переднього пасажира від чотиримісного салону відокремлює перегородка.

БОЛІД. Любителям автоспорту показали новий гоночний болід Mercedes-AMG GT3, який вже в 2016 році візьме участь в однойменному кузовному чемпіонаті, прийшовши на зміну купе SLS AMG GT3.

ГІПЕРКАР. У цьому сегменті в Женеві прощався з ринком комерційно провальний Bugatti Veyron, на зміну якому в майбутньому повинен прийти гібридний Chiron. Але і зараз тут є з чого вибирати тому, для кого ціна не має значення. Наприклад, новий Lamborghini Aventador LP 750-4 Superveloce, який розганяється до сотні за 2,8 секунди. Максимальна швидкість – 338 км/год, потужність – 750 к. с. Або абсолютно новий гібридний Koenigsegg Regera потужністю 1500 к. с. Хочете чогось поскромніше? У Koenigsegg є і менш потужна новинка Agera RS, під капотом якої всього 1100 коней. На цьому тлі Aston Martin Vulcan, на якому встановлений атмосферне 7-літровий двигун V12, що розвиває потужність більше 800 кінських сил, виглядає цілком помірним, а відроджений після п'ятирічної паузи родстер Morgan Aero 8 з атмосферним двигуном V8 робочим об'ємом 4,8 літра, що розвиває 367 к. с., і зовсім здається якимось слабосильним.

Багаті аматори їзди по бездоріжжю звернуть увагу на Mercedes G500 4x4-2 з кліренсом в 450 мм, а також на цілий виводок позашляховиків від Kahn, створених на базі Defender.

Концепт Rinspeed Budii. Вміє їздити без допомоги водія.

Renault Kadjar. "Посередній" в лінійці французьких кросоверів.

Концепт Lexus LF-SA. Заявка на місце в малому класі.

ПРАКТИЧНО І ЕКОНОМІЧНО: ЗАВТРА В САЛОНАХ ДИЛЕРІВ

Не всі показані в Женеві практичні новинки, продажі яких стартують в Європі, цього року офіційно доїдуть до України. Кволий попит на автомобілі в країні змушує багатьох вітчизняних імпортерів і дилерів відкладати виведення нових моделей на ринок до кращих часів (до речі, за даними OICA, на відміну від України та Росії, європейські ринки ростуть 18-й місяць поспіль). Але ми все ж будемо сподіватися на краще і подивимося, які нові серійні моделі будуть спокушати європейців в нинішньому році.

ОГЛЯД. Впадає в очі велика кількість нових кросоверів, насамперед компактних. Цей тип автомобілів знаходить в Європі, з її прекрасними дорогами, все більшу популярність, відвойовуючи частку ринку у традиційних мінівенів, всіма перевагами яких сучасні кросовери володіють. Європейська прем'єра Mazda CX-3, продажі якої вже почалися в Японії, світова прем'єра Renault Kadjar (аналога Nissan Qashqai), який займе в лінійці французького бренду місце між Koleos і Captur, вперше показана в Європі відроджена серійна Honda HR-V, Hyundai Tucson, що прийшов на зміну iX-35 і повернув собі колишнє ім'я, – всі вони відносяться саме до цього набираючого популярність сегменту. Оскільки справа відбувається в Європі, експоненти не залишили без уваги і сегмент хетч-беків: Hyundai представив абсолютно новий i30, а родинний йому Kia показав фейсліфтинговий Picanto (його продажу, до речі, стартували на минулому тижні і в нашій країні).

Французький Peugeot порадував світовою прем'єрою оновленого хетчбека малого класу – 208, а його родич по PSA Citroen показав оновлений Berlingo і рестайлінговий C4. Але, головне, французи представили новий DS5 – перша модель нового бренду DS, про створення якого було оголошено на Паризькому автосалоні в минулому році. Головним на стенді Opel був бюджетний хетчбек класу міні Karl, названий-ний так на честь сина засновника марки. Це модель стане найменшою в лінійці Opel.

Mitsubishi представила нове покоління популярного в Україні пікапа L200. Toyota виставила оновлений компактний Auris, в лінійці якого з'явилася в тому числі гібридна версія, і оновлений середньорозмірний Avensis.

Були новинки і на стенді BMW: баварці показали абсолютно новий 2-Series Gran Tourer і рестайлінгову 1-у серію. А головна новинка на стенді Skoda – новий і стильний флагман марки Superb.

Lamborghini Aventador Superveloce. 2,8 секунды до сотні.

Koenigsegg Regera. Потужність просто зашкалює.

Opel Karl. Найменший і бюджетний в лінійці.

КОНЦЕПТИ: ІДЕЇ ДЛЯ МАЙБУТНЬОГО

Чистих електрокарів в Женеві показали не дуже багато – зараз розвиток цієї категорії транспортних засобів впирається у високу вартість батарей, що забезпечують достатній запас ходу, і відсутність необхідної інфраструктури. Поки ці завдання будуть вирішуватися (на що, ймовірно, буде потрібно мінімум п'ять років), на перший план виходять гібриди (оснащені ДВС і електромотором одночасно) і плагін-гібриди (plug-in hybrid – гібридний автомобіль, який можна не тільки заправляти паливом, але і заряджати електроенергією від розетки). Судячи з кількості і завершеності представлених концептів, саме авто з комбінованими силовими установками стануть наступним етапом еволюції транспортних засобів. До подібних передсерійним концептам (серійні моделі повинні з'явитися в 2016 році) можна віднести кросовер Mitsubishi XR-PHEV II, провісник наступного покоління ASX, iM-4 і iK-2 – предтечі нових Suzuki Jimny і Swift відповідно, Volkswagen Sport Coupe GTE, який демонструє, яким буде новий Passat CC та й взагалі дизайн наступного покоління автомобілів з Вольфсбурга. А Mercedes-Benz пішов ще далі: до 2017 року він планує запустити у виробництво 10 серійних плагін-гібридів – на базі всіх основних моделей в його лінійці. У Женеві Штутгартського компанія показала С-клас плагін-гібрид і V-клас плагін-гібрид (великий мінівен з середньою витратою три літри палива на 100 кілометрів).

СОН ЗА КЕРМОМ. Інший напрямок розвитку – повна "автопілотизація". Rinspeed Budii і Giugiaro GEA від Italdesign серійними не стануть ніколи, але цікаві тим, що демонструють концепції автомобілів, які можуть обходитися взагалі без водіїв. Фішкою першого стали "зашторювані" в режимі автопілота вікна і рульова колонка, що ховається в "торпеді". Родзинка іншого – бортова відеосистема, сумісна з усіма типами гаджетів, і що дає можливість займатися спортом або навіть спати в дорозі. Втім, користуватися автомобілями з повними автопілотами на практиці ми зможемо не раніше 2020 року. А поки варто звернути увагу на 20V20 – прообраз майбутнього кросовера від Seat, універсал середнього класу Kia Sportspace, компактний кросовер Infiniti QX30, які перетворяться на серійні автомобілі вже в 2016 році. Більш віддалені перспективи дизайну демонструють Lexus LF-SA і Nissan Sway.