Бізнес різко розкритикував рішення підвищити вантажні тарифи "Укрзалізниці"

3 березня 2016, 10:38
У самій УЗ впевнені, що без зростання тарифів не обійтися

УЗ залишається непрозорою, а тому підвищення тарифів не має сенсу, вважають в компаніях-перевізниках / Фото: Юрій Кузнєцов

У середу, 2 березня, Кабінет міністрів схвалив підвищення тарифів на вантажні залізничні перевезення, затвердивши фінансовий план ПАТ "Укрзалізниця", який був внесений міністром інфраструктури України Андрієм Пивоварським. Документ передбачає середньорічне підвищення вантажних тарифів на 10%, деталі фінансового плану доручено доопрацювати та узгодити з усіма зацікавленими органами, пише "Новое время".

Спочатку фінансовий план "Укрзалізниці" припускав 15%-е підвищення тарифів на вантажоперевезення, проте після консультацій з бізнесом цей показник зменшили до 10%. За словами Андрія Пивоварського, це необхідний мінімум для того, щоб Укрзалізниця не стала "ультразбитковим" державним підприємством.

Реклама

"Якщо в 2016 році тарифи на вантажні залізничні перевезення не будуть підвищені, за підсумками року "Укрзалізниця" отримає близько 6 млрд грн чистого збитку", – пояснив він.

"Це необхідне підвищення, оскільки воно дозволить "Укрзалізниці" профінансувати основні статті своїх витрат по капітальних інвестиціях, в першу чергу це стосується розвитку інфраструктури, модернізації та ремонту тягового складу", – говорить директор Центру транспортних стратегій Сергій Вовк.

Втім, з необхідністю підвищувати тарифи категорично не згодні самі перевізники.

Реклама

"Металургійна галузь зараз на межі виживання, тому для нас болісно будь-яке підвищення тарифів", – говорить глава Федерації металургів України Сергій Біленький.

Директор державного підприємства "Укрпромвнешекпертиза" Володимир Власюк вважає, що підвищення тарифів не має змила.

"Підвищення тарифів було б ефективним, якби "Укрзалізниця" була реструктуризована і прозора. А зараз, коли в компанії процвітає корупція, це не дасть позитивного ефекту", – пояснює він.

Реклама

Власюк вважає, що для компенсації підвищення багатьом компаніям-перевізникам доведеться скорочувати витрати, в тому числі за рахунок зниження заробітних плат.

У той же час у бізнесу немає альтернативи залізничних перевезеннях, оскільки "Укрзалізниця" є монополістом.

Нагадаємо, в лютому 2015 року Укрзалізниця вже збільшила свої вантажні тарифи на 30%.