Антикризові рецепти: мобільний банк збереже ваш час

27 червня 2015, 12:00
Гаджети полегшать контакт із банками

Як заощадити час і зусилля.

Зараз все більше людей користуються інтернетом з мобільних пристроїв, тому мобільний банкінг постійно розвивається. Як вказує керівник проекту з розвитку FIDO Wallet та інтернет-банкінгу для юридичних осіб "Фідобанк" Сергій Скабелкін, банки, як правило, пропонують стандартний набір функцій. Вони включають в себе роботу з рахунками, перегляд залишку, переведення з рахунку на рахунок в рамках свого банку, платіж із рахунку за реквізитами, оплату послуг мобільного зв'язку, перегляд інформації про курси валют, купівлю квитків на різні види транспорту і багато іншого.

Начальник сектора розвитку послуги OTPdirekt та АТМ "ОТП Банк" Ілона Бондар підкреслює ще й появу в смартфонах карт із можливістю пошуку банкоматів/відділень за допомогою використання систем геолокації. А директор департаменту інформаційних технологій банку "Хрещатик" Костянтин Мітченко додає сюди і Р2Р-перекази (з картки на картку). "Сьогодні основний тренд розвитку мобільного банкінгу в Україні та світі – поява великого числа фінансових стартапів, що пропонують якісні сервіси та фінансові послуги в форматі 24/7, – вважає Сергій Скабелкін. – Вони націлені на контакт з клієнтом виключно через мобільний пристрій".

Реклама

А Костянтин Мітченко вважає, що головне – це вихід за рамки фінансових послуг. "Наприклад, інтеграція з переносною електронікою (фітнес-браслетами, годинниками), розвиток біометричної аутентифікації (вхід і підтвердження фінансових операцій), чат з контакт-центром, інтеграція з соцмережами", – зазначає він.

ТАКЕ БЛИЗЬКЕ МАЙБУТНЄ

"В Україні увага спрямована на розвиток 3G-інтернету, – говорить Костянтин Мітченко. – Хороша якість голосового зв'язку з широкими каналами передачі інформації можуть розвинути напрямок відеоконсультацій зі співробітниками банку по цікавить клієнта". Але далі все може стати ще цікавіше. "Мобільний банкінг рухається в бік сервісу, коли ми навчимося передбачати потреби клієнта і формувати пропозицію в режимі реального часу, – розповідає Сергій Скабелкін. – Уявіть, що ви прийшли в магазин, а гаманець з кредитними та дисконтними картами забули вдома або в машині. Поки ви ходите по торговому залу, вам на смартфон надходять повідомлення від маячків з інформацією про товар, повз якого ви тільки що пройшли. Також вам можуть приходити повідомлення від банку про поточні знижки або акції на основі вашого поведінкового профайла. І, нарешті, на касі ви зможете заплатити за вашу покупку і отримати всі належні вам бонуси в один дотик".

Реклама

КЛАСИКА ВИЖИВЕ

Близько чверті європейців – 185 млн осіб – користуються послугами мобільного банкінгу. Наприклад, в Англії, за даними Британської банківської асоціації, мобільний банкінг став найпопулярнішим методом управління фінансами. З його допомогою жителі туманного Альбіону щотижня переводять 2,9 млрд фунтів стерлінгів (торік переводили "всього" 2 млрд.). "У той же час, слід зазначити, що функціонал будь-якого дистанційного банкінгу природним чином обмежений і зводиться до стандартизированному пропозицією ощадних, кредитних і платіжних операцій, – говорить Ілона Бондар. – Онлайн банк не відповідає парадигмі банківського обслуговування заможних клієнтів Private Banking, для яких потрібен персональний менеджер, комфортне банківське відділення і складні продуктові пропозиції, які включають депозитні комірки, інвестиційні рішення, супроводження зовнішньоекономічної діяльності, факторинг, індивідуальні умови і елітні пакети".

Таким чином, можна зробити висновок, що цифровий банк навряд чи може повністю витіснити банки з відділеннями. А зручність, функціональність і комфорт відділень – це вже інше питання, вважає фахівець.