Велоконцепція: за 10 років Харків обіцяють перетворити на місто велосипедистів

Любителям покататися отримають дороги і муніципальний велопрокат

У Харкові зробили перший крок до облаштування велосипедної інфраструктури – прийняли концепцію розвитку велоруху. Обмеження доступу до документа, в якому приписана необхідність створення в місті дорожньої мережі для двоколісних, активісти домагалися близько півроку. Весь цей час вони доопрацьовували концепцію разом з чиновниками, і нарешті на днях її затвердили депутати міськради.

За словами заступника мера з питань містобудування, архітектури та земельних відносин Тетяна Овінникової, велосипедна дорожня мережа повинна покрити всю територію міста. "Таким чином, велосипеди можна буде використовувати не тільки для прогулянок і занять спортом, але і для того, щоб без проблем добиратися на роботу. Передбачається розвиток велосипедної схеми з урахуванням велообслужіванія, парковок, прокату", – сказала віце-мер.

Реклама

Пріоритетним напрямком в концепції позначено з'єднання велотрас густонаселених районів міста і найбільших центрів тяжіння. Через віддаленість спальних районів від центру необхідно, щоб маршрути проходили найкоротшими і прямими шляхами з максимально безперервним рухом велотранспорту. На першому етапі планують створити велодоріжки екологічно чистими маршрутами з найменшими перепадами висот – уздовж річок Харків, Лопань та інших рекреаційних зон.

У концепції описані різні типи велотрас. Як пояснив "Сегодня" директор міськдепартаменту спортивних іміджевих проектів та маркетингу Олексій Чубаров, там, де немає можливості побудувати відокремлену велодоріжку, на проїжджій частині будуть відводити велосмуги.

Крім того, в Харкові запланували створити систему муніципального прокату велосипедів. "Ми ведемо зараз переговори з однією з компаній з приводу організації прокату. Визначено безліч перспективних місць, де будуть розташовуватися такі точки, – в центрі міста, біля торгових центрів. Напрокат можна буде взяти велосипеди для міських прогулянок, посилені моделі, щоб уникнути вандалізму" , – розповів нам Олексій Чубаров.

Реклама

Активіст громадської організації "Міські реформи" Олена Чернишова, яка брала участь в розробці концепції, звертає увагу на те, що в ній враховано необхідність інтеграції велотранспорту з громадським транспортом. "На даний момент, наприклад, перевозити велосипед в метро заборонено, і цей пункт потрібен хоча б для того, щоб почати обговорення і прийти до якогось рішення проблеми", – говорить активістка.

На основі концепції в міськраді розроблять відповідну програму з переліком конкретних дій з розвитку велоінфраструктури. Тоді ж будуть шукати фінанси на її реалізацію. Розробкою програми будуть займатися представники громадськості та чиновники. Створити інфраструктуру для власників двоколісних в Харкові розраховують за 5-10 років. А перші етапи концепції почнуть реалізовувати вже з нового року.

КІЛЬЦЕ В ЯРУ

Реклама

Крім концепції, у чиновників є плани з розвитку велоінфраструктури, зокрема, облаштування траси в Саржиному яру, де можна буде проводити змагання. Також розглядають можливість створити розмітку для велоруху на проспектах Гагаріна і Московському.

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Реклама на segodnya.ua Реклама
Фінанс-дайджест
Більше новин
Час заробляти
Комуналка
Більше новин
Наші гроші
Більше новин
Money-лайфхакер💰
Головне про гроші
Всі новини
Останні новини
Показати ще
ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
57,99
55,49
52,99
31,98
58,00
56,00
51,86
32,51
58,22
56,35
52,72
32,71
59,29
58,09
55,09
33,49
61,99
59,99
55,99
33,97
61,99
59,99
55,99
33,99
62,49
59,34
55,41
32,92
62,99
60,99
56,99
33,99
-
56,08
50,76
33,98
-
53,97
49,77
31,80
Відставка Бориса Джонсона
Нова обкладинка The Economist
Вибір українців 🚘
Які нові легкові авто купували у червні
1
Toyota Toyota
456
2
Renault Renault
327
3
Volkswagen Volkswagen
263
4
Hyundai Hyundai
172
5
Skoda Skoda
168
6
Mitsubishi Mitsubishi
162
7
BMW BMW
120
8
Nissan Nissan
102
9
Mercedes Mercedes
94
10
Ford Ford
87
Детальніше
Must Know
Штрафи для власників тварин в Україні

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн
Детальніше
Класи житла
В чому різниця?
Економ

Зазвичай, це типові багатоповерхівки без надмірних архітектурних рішень, схожі одна на одну, але їхнє основне завдання – універсальність та забезпечення квартирами якомога більшої кількості людей. У Києві середня ціна за квадратний метр у "економі" становить 27 тис. грн.

Комфорт

У таких будинках передбачені зони для зберігання дитячих колясок чи велосипедів, є вбиральні, охорона на території, покращений дитячий майданчик та паркінг. У Києві за такі квартири у новобудовах просять у середньому 35,3 тис. грн за кв. м.

Бізнес

У новобудовах є великі підземні паркінги, з одним паркомісцем на квартиру. Зазвичай такі будівлі охороняються, є консьєрж, покращені дитячі майданчики, а для догляду за територією наймають садівників. Мешканці столиці в середньому платять 57,7 тис. грн за квадратний метр у такій квартирі.

Еліт

Над дизайном житла працюють солідні дизайнери. Територія охороняється, а паркомісця облаштовують із запасом. У таких житлових комплексах будують тенісні корти, басейни, супермаркети, приватні школи тощо. У Києві один квадратний метр такого житла коштує в середньому 98,8 тис. грн.

1 /2
Все про квартири

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти