Блоги

Скасування мита на б/в автомобілі: добре, але мало

Резонансна обіцянка прем'єр-міністра вийти з ініціативою щодо скасування мит на ввезені в Україну звідусіль (крім Росії) старі автомобілі – крок у правильному напрямку. У країнах з дешевою робочою силою експлуатувати старі автомобілі (як і іншу техніку) набагато вигідніше, ніж в багатій країні, оскільки ремонт обходиться дешевше. Відповідно, імпорт такої техніки – економічно виправданий, і наші співгромадяни це дуже добре відчувають. фактичний заборона на ввезення старих автомобілів обходиться народу України в мільярд (а то і більше) євро на рік неотриманої вигоди, що набагато перевищує обсяг випуску всієї так званої "автомобільної галузі", яку ця заборона покликаний захищати. Надумані побоювання екологічного плану – чистої води замовні, оскільки в дійсності ввозяться з Європи і США автомобілі по-перше, в середньому куди чистіше екологічно, ніж ті, які вони витісняють; а по-друге, їх утилізація має мало спільного з проблемами розвинених країн: старі автомобілі просто розбирають на запчастини, а негідні частини – здають на металобрухт. Знову ж таки, дешева робоча сила робить і з того, і з іншого вигідний бізнес, який створює, серед іншого, робочі місця.

Однак, на жаль, основні бар'єри на шляху ввезення б / у автомобілів – це не мита, а акцизи. Можливо, Арсеній Петрович не в курсі, але мито становить лише 10% від митної вартості. Ще 20% – це ПДВ, який скасовувати, звичайно ж, не можна. Але найголовніший платіж, здорожує ввезений автомобіль – це акциз, який навмисне був використаний в невластивою для себе ролі, оскільки мито підняти до захмарних висот можна, СОТ не велить. Наприклад, на умовно ввезену 6-річну легкову машину з об'ємом 2 л. І вартістю 7000, акциз складе 4360 євро (Тут і далі – розрахунок за допомогою митного калькулятора AutoConsulting), а мито – тільки 700. Ну і, з урахуванням ПДВ (що стягується, нагадаю, з повною ціни – що включає акциз!) митні платежі складуть 7 487, тобто більше, ніж ціна самого автомобіля. Що, власне, і робить такі ставки заборонними. Прибравши мито "в нуль" можна знизити підсумковий платіж менш ніж на тисячу Євро.

Реклама

Інша справа, якби акциз був знижений хоча б до розмірів, встановлених для нових автомобілів, тобто в цьому випадку – 512 євро, як пропонує законопроект № 3251: тоді розмитненого авто коштувало б в межах 10 тис. Ще правильніше було б взагалі скасувати акциз на автомобілі як анахронізм, і замінити його податком на користування – але, звичайно, тільки для нових покупців , яким не довелося платити акциз. Зрештою, якщо згадати економічний сенс акцизу, то це – податок або на розкіш, або на щось шкідливе. Автомобіль – давно вже не розкіш, а засіб пересування; тим більше дивним, до речі, виглядає підвищений акциз на старий товар, який вже точно не розкіш. Шкода деякий дійсно є, але це спричиняє не наявність автомобіля, а вихлопні гази, з яких податок збирається через акциз на паливо – і, знову ж таки, незалежно від віку машини.

Зауважимо, що, бюджет при цьому не тільки нічого не втратить, а й виграє. Адже нинішній позамежний рівень податку на ввезення б/в автомобілів дає практично нульові надходження, оскільки їх ніхто не ввозить, як і було задумано. Та й встановлювався він аж ніяк не з метою зібрати побільше коштів, а саме для того, щоб перешкодити ввезенню: звільнити від конкуренції вітчизняного виробника, а, заодно, і імпортерів нових автомобілів. Тому від зниження або навіть скасування акцизу ефект буде суто позитивним: платежі по ПДВ легко перекриють нинішні надходження не тільки від акцизу на ввезені б / у автомобілі (це зовсім неважко зробити), але і від скасування акцизу взагалі. Не кажучи вже про зростання надходжень від акцизу на паливо, який, до речі, теж не гріх трохи підвищити на тлі зниження цін на нафту.

Ще одна проблема – це закладена лобістами в Угоду про Асоціацію з ЄС норма про перехід України на стандарти Євро-5 з 2016-го, і Євро-6 – з 2018-го року. Тобто, фактично, зараз можна без переробки ввезти автомобілі старше 2009 року (і то не всі). Це може здатися турботою про екологію, хоча насправді все навпаки. Адже по наших дорогах досі їздить чимало радянських, або вкрай зношених машин, які дійсно серйозно забруднюють атмосферу – їм далеко не те що до Євро-4, а і до будь-якого осудної стандарту. Наївно думати, що їх власники коли-небудь зможуть дозволити собі новий автомобіль, що відповідає найвищим екологічним вимогам – та й невигідно його купувати, щоб раз на тиждень їздити на дачу. Якщо ж вони отримають можливість купити собі щось щодо краще за доступну ціну, то середні показники екологічності тільки покращаться. І таким доступним варіантом може стати тільки б/в автомобіль поважного віку, скажімо, початку 2000-х – вже незмірно більш екологічний, безпечний і економний (не кажучи вже про інших якостях), ніж стара "Волга" або "Москвич".

Реклама

Таким чином, якщо дійсно турбується про інтереси українського середнього класу, то мито, звичайно, потрібно скасувати – але не зупинятися на цьому, а прибрати також акциз (або, хоча б, для початку, вирівняти його незалежно від віку автомобіля), і по крайней міру відстрочити перехід на Євро-6. А за рахунок зрослих доходів бюджету – будувати і ремонтувати дороги.

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Говорить президент України
Більше заяв Зеленського
ЗСУ: головне
Докладніше
Допомога під час війни
Більше новин
Love is...💙💛
Подорожуй Україною
У пошуках роботи
Знайти своє місце!
🏠 Квартирне питання
Новини нерухомості
"Разом нас багато"
Нас не подолати
🚘 Актуалка для автовласників
Що ще нового?
Кулінарний майстер-клас
Що приготувати?
⚽ Фан-сектор
Вболівай за футбол!
Be in Techno Trends
Слідкуй за новинами
⭐ Срачi прибули
Більше скандалів
🔮 Прогнози та гороскопи
Що ще кажуть зірки?
Валюта
Курс долара в касах банків (купівля/продаж)
1
ПУМБ ПУМБ
35.8/36.3
2
ПриватБанк ПриватБанк
35.5/36.3
3
Ощадбанк Ощадбанк
35.7/36.15
4
Райффайзен Банк Райффайзен Банк
36.4/37.1
5
Укрексімбанк Укрексімбанк
36.2/36.7
6
Альфа-Банк Альфа-Банк
35.5/36.7
7
Укргазбанк Укргазбанк
35.4/36.4
8
Універсал Банк Універсал Банк
35.4/36.9
9
OTP Bank OTP Bank
31.95/35.0
Герої не вмирають!

Позивний “Депутат”... Сергій Компанієць - старшина роти 93-ї окремої механізованої бригади “Холодний Яр”. Воював на передовій з 2014 року. Хлопці називали 47-річного старшину батьком, бо він допомагав і вчив кожного. Загинув у бою під Ізюмом, прикриваючи побратимів. Його 16-річний син пішов вчитись у військовий коледж…

Історія героя
Рейтинг цін
Скільки коштує житло у новобудовах Києва (грн за м²)
1
Печерський Печерський
90 592
2
Шевченківський Шевченківський
57 791
3
Оболонський Оболонський
54 494
4
Подільський Подільський
51 178
5
Голосіївський Голосіївський
46 989
6
Святошинський Святошинський
36 659
7
Дніпровський Дніпровський
35 882
8
Дарницький Дарницький
35 881
9
Деснянський Деснянський
35 364
10
Солом'янський Солом'янський
31 688
Прогноз 🔑
Рейтинг популярності
Наші спортсмени в Instagram
1
Василь Ломаченко Василь Ломаченко
2157К
2
Олександр Усик Олександр Усик
1698К
3
Олександр Зінченко Олександр Зінченко
1660К
4
Андрій Шевченко Андрій Шевченко
1150К
5
Володимир Кличко Володимир Кличко
1021К
6
Еліна Світоліна Еліна Світоліна
871К
7
Андрій Лунін Андрій Лунін
658К
8
Віталій Кличко Віталій Кличко
515К
9
Дар'я Білодід Дар'я Білодід
496К
10
Юлія Герасимова Юлія Герасимова
449К
У кого найбільший прогрес
ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
53,60
53,09
50,82
27,60
55,88
53,88
54,88
26,89
56,53
55,24
55,04
27,56
56,90
54,90
54,09
28,64
56,99
55,99
56,68
28,29
59,88
56,91
56,99
28,79
59,99
57,99
57,99
28,97
59,99
57,99
57,99
28,98
60,99
59,99
59,99
29,48
-
52,21
51,06
26,81
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

63728.16

Binance Coin (BNB)

611.13

Dogecoin (DOGE)

0.15

Litecoin (LTC)

83.6

Theta (THETA)

2.41

Haute Couture
Розклад Fashion Weeks

Париж. Франція

3 – 7 липня

Париж. Франція

Маямі. США

14 – 21 липня

Маямі. США

Нью-Йорк. США

9 – 14 вересня

Нью-Йорк. США

Лондон. Англія

16 – 20 вересня

Лондон. Англія

Мілан. Італія

20 – 26 вересня

Мілан. Італія
Подробиці з модних показів
Вибір українців 🚘
Які нові легкові авто купували у червні
1
Toyota Toyota
456
2
Renault Renault
327
3
Volkswagen Volkswagen
263
4
Hyundai Hyundai
172
5
Skoda Skoda
168
6
Mitsubishi Mitsubishi
162
7
BMW BMW
120
8
Nissan Nissan
102
9
Mercedes Mercedes
94
10
Ford Ford
87
Детальніше
Love is... 💙💛
За що ми любимо Вінницю
Водонапірна вежа

Водонапірна вежа

Фонтан «Roshen»

Фонтан «Roshen»

Вареники з вишнею

Вареники з вишнею

Double-decker

Double-decker

Готель «Савой»

Готель «Савой»

Вiдвiдати мiсто після перемоги

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти