Залізничний колапс: на західних кордонах України ростуть "пробки" з вагонів

10 листопада 2017, 17:33

Голова "Укрметаллургпрома" вказує на бездіяльність "Укрзалізниці"

Останні місяці наростає транспортний колапс на Львівській залізниці та зокрема, на західних прикордонних переходах України. Про це заявив президент ОП "Укрметалургпром" Олександр Каленков.

Реклама

За його даними, середньодобовий підхід в напрямку Ужгорода протягом жовтня виріс з 1962 вагонів (з яких 606 – транзит) до 2296 (з яких 52% – транзит) на кінець місяця, а за 8 днів листопада зріс ще більше ніж на 600 вагонів – до 2922 вагонів.

"При цьому, час проходження навантажених вагонів становить 8 діб, що вище нормативу в 2,5 рази", – відзначає Каленков.

Подібна ситуація, за його словами, спостерігається, і з прикордонного переходу Ізов. Незважаючи на зниження в підході з 3177 вагонів до 2456, за 8 днів листопада кількість транзитного вантажу не змінюється (тримається на рівні 950 вагонів/добу. – 39%), а вітчизняні підприємства змушені знижувати відвантаження через відсутність вантажного ресурсу.

"Не дивлячись на стрімко зростаючу "пробку" з вагонів, "Укрзалізниця" (УЗ) зайняла роль спостерігача і схоже спокійно споглядає за тим, як біля західного кордону України незабаром збереться половина парку вагонів України", – нарікає Каленков.

Реклама

Голова "Укрметаллургпрому" також перерахував системні проблеми, які призводять до такої ситуації на залізниці:

  • дефіцит локомотивної тяги:

За словами Каленкова, проблема набуває загрозливих масштабів: вантажі не їдуть, а оборотність вагонів стрімко погіршується. "Беручи до уваги поточну ситуацію, скажу, що у нас є великі сумніви в тому, що пан Кравцов (в.о. голови УЗ Євген Кравцов – Ред.) виконав свою обіцянку щодо ремонту локомотивів у вересні-жовтні (нагадаю, тільки у вересні повинно було бути відновлено 84 локомотива, а до кінця 2017 року – 274 одиниці)", – підкреслив Каленков.

В тренді
Транзит газу падає, втрати економіки зростають – найголовніше про гроші СЬОГОДНІ
Фото: "Укртрансгаз"
В тренді
Ринок праці ожив. Які професії опинилися в топі, а кого чекає дефіцит робочих місць
Роботодавці хочуть швидких грошей
В тренді
Долар застиг на місці, євро подешевшав: курс валют НБУ
Курс долара в Україні завмер
  • відсутність в УЗ нормально функціонуючого процесу управління потоками:

"При падінні пропуску через прикордонний перехід Ужгород з 2 листопада до 6 маршрутів на добу, УЗ до сих пір не обмежила навантаження на адресу цього прикордонного переходу, головним чином в частині російського транзиту. В результаті, при середньому відвантаженні з РФ з 2 по 5 листопада в кількості 77 вагонів, 6-7 листопада навантаження з РФ склало 131 вагон на добу", – підкреслив Каленков.

Він також поінформував, що в результаті того, що відбувається страждає український ГМК, який не може забезпечити навантаження сировини та готової продукції, тому що паралізований парк рухомого складу, який є в Україні і так дефіцитним.

Фундаментально вирішити проблему, що склалася можна тільки за рахунок оновлення парку локомотивів УЗ, впевнений Каленков.

Реклама

"В умовах обмеженого фінансування саме на цій статті інвестицій повинна зосередити увагу УЗ, а не на будівництві вагонів, які досить успішно купує і експлуатує приватний бізнес. Але ми прекрасно розуміємо, що покупка локомотивів – це питання навіть не найближчих місяців. Тому в поточній ситуації просто необхідні швидкі і правильні управлінські рішення, які дозволять вирівняти ситуацію", – зазначив Каленков.

В якості невідкладних рішень для виправлення ситуації на заході України Каленков запропонував:

  • встановити контроль за пропуском і підходом вантажів для оперативного регулювання руху в напрямку прикордонних переходів, в т.ч. оперативне введення обмежень для транзитних вантажопотоків;
  • встановити інвестиційні пріоритети та сконцентрувати менеджмент на вирішенні проблеми відновлення існуючого парку локомотивів, щоб вагони бізнесу і самої УЗ використовувалися для перевезень, а не для зберігання продукції на шляхах УЗ в очікуванні локомотивів.

Підпишись на наш telegram

Лише найважливіше та найцікавіше

Підписатися

Реклама

Читайте Segodnya.ua у Google News

Реклама

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти