До України приходять лоукости: куди туристи зможуть дешево полетіти влітку

Експерти не виключають, що між авіакомпаніями можуть початися "цінові війни"

Українські та зарубіжні авіакомпанії на низькому старті – починається літній сезон, який традиційно є для них найхлібнішим. Перевізники розширюють географію польотів і сподіваються на зростання пасажиропотоку. Але чи стане авіаційне літо-2017 в нашій країні по-справжньому спекотним – поки що питання, пише UBR.

Нинішнє українське літо в планах авіакомпаній і аеропортів виглядають досить багатообіцяючим. Про появу нових і розширення вже існуючих маршрутів рапортують як зарубіжні, так і вітчизняні авіаперевізники. Рейси планують запускати не тільки з Києва, а й з регіонів, при цьому новинки анонсовані і для сезонних чартерних напрямків, і для регулярних. Втім, є думка, що реальних передумов до зростання на українському ринку авіаперевезень практично немає.

Реклама

Генеральний директор авіакомпанії "Атласджет Україна" Ярослав Красножон пояснює, що українські перевізники розширюють маршрутну мережу в основному за старими напрямками, польоти за якими були припинені на піку подій 2013-2014 років. А багато авіакомпаній просто збільшують частоту рейсів на вже освоєних напрямках.

Незважаючи на удаване різноманіття заявлених зарубіжними перевізниками планів, про створення в Україні "дочки" в жодному з випадків не йдеться. Як і про польоти до нашої країни нових великих зарубіжних авіаперевізників.

Появи реальних нових маршрутів і операторів можна очікувати лише після набрання чинності безвізового режиму з ЄС. Швидше за все, після цього про п'ять-шість нових маршрутів заявлять в Wizz Air. Це можуть бути рейси на польсько-німецьких маршрутах компанії, наприклад, з Одеси чи Харкова. Причому нові маршрути від угорців можуть з'явиться навіть цього літа.

Реклама

"Можливо, що рейси зі Львова до Барселони додасть після скасування віз іспанський бюджетний перевізник Vueling", – вважає голова Friendly Avia Support Олександр Ланецький.

"Також цього літа в Україні зміг би почати літати іспанський лоукостер Volotea. Авіакомпанія має в своєму розпорядженні вільні потужності на італійському напрямку, а їхня додаткова реєстрація в Італії тільки б сприяла польотам до України", – додає Ланецький.

Літні перспективи з візами і без

Реклама

Однозначно позитивних прогнозів на літо-2017 експерти не дають. "Порівнянно з торішнім літом, спекотні місяці нинішнього можуть виявитися не такими вже й жаркими в плані обсягу перевезень", – допускає екс-заступник міністра інфраструктури і транспортний експерт Олександр Кава.

На його думку, цього року для українців вже не буде ультрадешевих, як минулого, турів до Туреччини. Як відомо, минулого року авіасполучення між Росією і Туреччиною було припинено, і російські туристи не могли їздити на популярні турецькі курорти. У відповідь уряд Туреччини почало щедро дотувати свій туристичний бізнес, що дозволило пропонувати тури за гранично низькими цінами, щоб ті забезпечили країні потрібний обсяг туристів з інших держав, зокрема, з України.

"Зараз заборону знято, а значить турецькі курорти більше не демпінгуватимуть. Відповідно, ціни на тури для відпочиваючих з України до Туреччини зростуть", – вважає Кава. Він додає, що вартість авіаперевезень може "підрости" і на маршруті з України до Єгипту – якщо Росія відновить в найближчому майбутньому перерване авіасполучення і з цією країною.

На думку Красножона, після введення безвізу українці можуть частково переорієнтуватися на літній відпочинок в Європі. Тому традиційні напрямки на Анталію, Даламан, Ларнаки, а також Туніс може очікувати деякий спад попиту.

Експерт вважає, що цього літа взагалі не варто очікувати повторення торішнього рекорду щодо зростання пасажиропотоку на чартерних рейсах. Адже в минулому сезоні просто реалізувався відкладений попит, що сформувався в кризові 2014-2015 роки.

"Через невпевненість в завтрашньому дні багато українців під час кризи відклали поїздки аж до 2016 року", – пояснив він. Але, за підсумками нинішнього року, на зростання пасажиропотоку експерт, проте, розраховує.

"Якщо ґрунтуватися на тому, що 1% зростання ВВП дає приблизно 4% зростання пасажиропотоку, і не відбудеться жодних істотних негативних змін, можна розраховувати на зростання в 5-7%", – допускає Красножон.

"Скасування віз не спрацює для більшості громадян. Летабельность наших соотечественні-ков збільшиться тільки з ростом їхнього добробуту", – впевнений Кава. Наразі достатніми для закордонного відпочинку засобами може похвалитися не більше 4-5% населення України.

Крім того, в Україні не так багато власників біометричних паспортів, які є обов'язковою умовою для виїзду до ЄС без віз. "Тим не менш, якщо якийсь сплеск і буде, то, швидше за все, на перших порах. Чи позначиться відкладений попит на Європу – насамперед за рахунок тих, кому раніше відмовляли в отриманні Шенгенської візи", – вважає голова Friendly Avia Support. Але і такі громадяни навряд чи літатимуть часто, адже відпочинок в Європі недешевий.

Найзапекліші скептики вважають, що безвізовий режим призведе хіба що до збільшення нелегальної міграції робочої сили за кордон. Але ця категорія пасажирів їздить, зазвичай, автобусами, а не літаками. Заробляючи в Європі 1 тис. євро на місяць, мало хто з них готовий витрачатися на авіаквитки. Втім, наприклад, в Молдові введення безвізового режиму привело до зростання пасажиропотоку на 20%.

Квиткова формула

Вартість квитків на європейські напрямки залежатиме не тільки від самого маршруту, а й тієї цінової політики, якої дотримуватимуться оператори. На особливо масових маршрутах не виключені цінові війни.

Наприклад, якщо на маршруті Вільнюс – Київ з литовської сторони літає Wizz Air, а з української МАУ, то найчастіше остання пропонує нижчу ніж у лоукостера ціну. Якщо ж йдеться про маршрут Амстердам – Київ, на якому з голландської сторони літає KLM – недешевий перевізник, то МАУ також триматиме там велику вартість.

В цілому ж, з огляду на сьогоднішню загальноєвропейську тенденцію до падіння середньої ціни квитка і нарощування лоукостерами свого флоту, останні, а особливо – EasyJet, Wizz Air, Ryanair, Norwegian Air всі посилюють конкуренцію між собою і б'ють по мережевих перевізниках.

В Україні зниження вартості перевезень додатково продиктовано падінням платіжеспроможності українців. Авіакомпанії змушені опускати ціни, оскільки літаки заробляють, тільки коли знаходяться в повітрі. Красножон додає, що практично весь потенціал зниження цін наші перевізники вже використали. "Якщо не буде значних курсових коливань, ціни залишатимуться приблизно на тому ж рівні, що і зараз", – вважає експерт.

Водночас, на думку Кави, вже у вересні, після старту польотів в Україну ірландського лоукостера Ryanair, все може зміниться.

Запустити з України до країн Східної і Північної Європи по 15 авіарейсів на тиждень Ryanair збиралася з жовтня-листопада 2017 року. З Києва 3 рейси – до голландського Ейндховена, 5 і 3 відповідно – до англійських Лондона і Манчестера, і 4 – до шведів, до Стокгольма. Зі Львова Ryanair  має намір літати і до Німеччини – до Берліна та Меммінгена, Польщі – до Вроцлава і Кракова, а також до Угорщини – до Будапешта. Пізніше було вирішено рейси до Великої Британії, а також зі Львова до Берліна запустити раніше – у вересні.

Але і це не врятувало Ryanair від конкуренції з МАУ. 28 квітня Державіаслужба схвалила отримання прав українському перевізнику на експлуатацію повітряних ліній за маршрутами Київ-Манчестер та Київ-Ейндховен. Також МАУ дозволили змінити аеропорт в Стокгольмі: основний аеропорт столиці Швеції – "Арланда" на другий в місті за величиною – "Скавста", куди збирався літати і Ryanаir. Польоти за цими напрямками МАУ вже запустила 1 травня.

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Допомога під час війни
Більше новин
Фінанс-дайджест
Більше новин
Industry
Більше новин
Квартирне питання
Більше новин
Час заробляти
Техно
Більше новин
Комуналка
Більше новин
Наші гроші
Більше новин
Війна в Україні
Більше новин
Money-лайфхакер💰
Головне про гроші
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Валюта
Курс долара в касах банків (купівля/продаж)
1
ПУМБ ПУМБ
35.8/36.3
2
ПриватБанк ПриватБанк
35.5/36.3
3
Ощадбанк Ощадбанк
35.7/36.15
4
Райффайзен Банк Райффайзен Банк
36.4/37.1
5
Укрексімбанк Укрексімбанк
36.2/36.7
6
Альфа-Банк Альфа-Банк
35.5/36.7
7
Укргазбанк Укргазбанк
35.4/36.4
8
Універсал Банк Універсал Банк
35.4/36.9
9
OTP Bank OTP Bank
31.95/35.0
ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
53,45
52,91
51,01
27,60
55,88
53,88
54,88
26,89
56,49
55,07
54,99
27,76
56,90
54,90
54,09
28,64
56,99
55,99
56,68
28,98
59,88
56,91
56,99
28,79
59,99
57,99
57,99
29,47
59,99
57,99
57,99
29,48
60,99
59,99
59,99
29,48
-
51,80
51,11
26,81
Відставка Бориса Джонсона
Нова обкладинка The Economist
Рейтинг цін
Скільки коштує житло у новобудовах Києва (грн за м²)
1
Печерський Печерський
90 592
2
Шевченківський Шевченківський
57 791
3
Оболонський Оболонський
54 494
4
Подільський Подільський
51 178
5
Голосіївський Голосіївський
46 989
6
Святошинський Святошинський
36 659
7
Дніпровський Дніпровський
35 882
8
Дарницький Дарницький
35 881
9
Деснянський Деснянський
35 364
10
Солом'янський Солом'янський
31 688
Прогноз 🔑
ТОП-5 у сфері IT
Затребувані спеціалізації
Програмування

Програмування

Інженер

Інженер

Системи управління підприємствами

Системи управління підприємствами

Web-інженер

Web-інженер

Web-майстер

Web-майстер

Актуальні пропозиції 🔥
Вибір українців 🚘
Які нові легкові авто купували у червні
1
Toyota Toyota
456
2
Renault Renault
327
3
Volkswagen Volkswagen
263
4
Hyundai Hyundai
172
5
Skoda Skoda
168
6
Mitsubishi Mitsubishi
162
7
BMW BMW
120
8
Nissan Nissan
102
9
Mercedes Mercedes
94
10
Ford Ford
87
Детальніше
Must Know
Штрафи для власників тварин в Україні

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн
Детальніше
Класи житла
В чому різниця?
Економ

Зазвичай, це типові багатоповерхівки без надмірних архітектурних рішень, схожі одна на одну, але їхнє основне завдання – універсальність та забезпечення квартирами якомога більшої кількості людей. У Києві середня ціна за квадратний метр у "економі" становить 27 тис. грн.

Комфорт

У таких будинках передбачені зони для зберігання дитячих колясок чи велосипедів, є вбиральні, охорона на території, покращений дитячий майданчик та паркінг. У Києві за такі квартири у новобудовах просять у середньому 35,3 тис. грн за кв. м.

Бізнес

У новобудовах є великі підземні паркінги, з одним паркомісцем на квартиру. Зазвичай такі будівлі охороняються, є консьєрж, покращені дитячі майданчики, а для догляду за територією наймають садівників. Мешканці столиці в середньому платять 57,7 тис. грн за квадратний метр у такій квартирі.

Еліт

Над дизайном житла працюють солідні дизайнери. Територія охороняється, а паркомісця облаштовують із запасом. У таких житлових комплексах будують тенісні корти, басейни, супермаркети, приватні школи тощо. У Києві один квадратний метр такого житла коштує в середньому 98,8 тис. грн.

1 /2
Все про квартири
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

64530.6

Dogecoin (DOGE)

0.15

Ethereum (ETH)

3085.07

Litecoin (LTC)

81.66

Ripple (XRP)

0.5

Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти