В Україні швидкісні потяги впевнено витісняють старі состави радянських часів

Швидкісний рух налагодили майже за рік

За п'ять годин з Києва до Львова, за сім – до Одеси, і за стільки ж – до сусідньої Польщі. Швидкісні потяги впевнено витісняють старі состави радянських часів. А адже ще якихось п'ять років тому вони здавалися нам гостями з майбутнього. Ми бачили такі потяги за кордоном і дивувалися – чому у нас їх немає? Невже не можемо якщо не побудувати, то хоча б купити? Але найважливіше – услід за появою сучасних потягів неодмінно повинна з'явитися і сучасна залізниця. Чи реально це?

Реклама

П'ять років тому ці корейські потяги здавалися прибульцями з іншого світу.

Виблискуючи сріблом, немов гігантські змії вони плавно ковзали з небаченою для українців швидкістю майже 160 кілометрів на годину. Замість провідників – стюарди зі знанням психології та англійської.

Усередині прозорі двері з сенсорними кнопками, крісла як в літаку, клімат-контроль і бездротовий інтернет. Для пасажирів тоді навіть випустили спеціальну відео-інструкцію.

Реклама

Зараз по Україні та до сусідньої Польщу курсують 16 швидкісних потягів, в тому числі, два чеських і чотири вітчизняних, Крюківського заводу. Але першопрохідцем був корейський "Хюндай".

Грудень 2011-го. Завод "Hyundai Rotem" в південнокорейському місті Чханвон. Тепер це вже архівні кадри виробництва перших швидкісних потягів для України. Хід робіт приїхав оцінити Борис Колесніков – на той час віце-прем'єр і міністр інфраструктури. Напередодні Євро-2012 потрібно було організувати зручний транспорт для вболівальників. Часу було обмаль.

Пан Чой, голова департаменту "Hyundai Corporation", добре пам'ятає, як все за один місяць Україна уклала контракт на поставку поїздів.

Реклама

А далі почалося найцікавіше і найскладніше. Одночасно з виробництвом в далекій Кореї кипіла робота на українській залізниці.

Швидкісний рух налагодили майже за рік. І 25 травня 2012 року два новеньких потяги урочисто вирушили в пробні рейси з Києва до Харкова і Львова. Третій напрям відкрили на Донецьк.

Після чемпіонату серйозним викликом для "Хюндай" стала перша зима.

Після кожного рейсу "Хюндай" слідує до депо на техогляд. Дах, ходову частину і салон перевіряють 12 фахівців. Дрібні неполадки усувають за дві години. Якщо виявлять серйозну поломку, на маршрут відправлять запасний склад.

Від найближчого до депо Дарницького вокзалу "Хюндай" вирушає точнісінько за розкладом. У салоні першого класу поки що тільки два пасажири.

Зараз мало хто пам'ятає, як критикували запуск перших швидкісних потягів. Але ось, наприклад, в популярному інтернет-виданні в грудні 2012 року писали: "Держава поспішно викинула кілька мільярдів бюджетних грошей на закупівлю корейських поїздів і "пожежну" організацію швидкісного сполучення. А закуплена техніка елементарно не витримала українських реалій. Який пасажир, після всіх описаних подій, їздитиме цими потягами?"

Звісно, ці потяги ні в яке порівняння не йдуть з радянською спадщиною.

Але мало купити сучасні потяги. Не буде нових залізниць – не буде швидкого і безпечного руху. Через п'ять років корейські потяги в Україні стали їздити повільніше по зношеному полотну і до пунктів призначення тепер прибувають на півгодини пізніше.

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Допомога під час війни
Більше новин
Фінанс-дайджест
Більше новин
Industry
Більше новин
Квартирне питання
Більше новин
Час заробляти
Техно
Більше новин
Комуналка
Більше новин
Наші гроші
Більше новин
Війна в Україні
Більше новин
Money-лайфхакер💰
Головне про гроші
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Валюта
Курс долара в касах банків (купівля/продаж)
1
ПУМБ ПУМБ
35.8/36.3
2
ПриватБанк ПриватБанк
35.5/36.3
3
Ощадбанк Ощадбанк
35.7/36.15
4
Райффайзен Банк Райффайзен Банк
36.4/37.1
5
Укрексімбанк Укрексімбанк
36.2/36.7
6
Альфа-Банк Альфа-Банк
35.5/36.7
7
Укргазбанк Укргазбанк
35.4/36.4
8
Універсал Банк Універсал Банк
35.4/36.9
9
OTP Bank OTP Bank
31.95/35.0
ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
53,45
52,91
51,01
27,60
55,88
53,88
54,88
26,89
56,49
55,02
54,97
27,76
56,90
54,90
54,09
28,64
56,99
55,99
56,68
28,98
59,88
56,91
56,99
28,79
59,99
57,99
57,99
29,47
59,99
57,99
57,99
29,48
60,99
59,99
59,99
29,48
-
51,67
51,11
26,87
Відставка Бориса Джонсона
Нова обкладинка The Economist
Рейтинг цін
Скільки коштує житло у новобудовах Києва (грн за м²)
1
Печерський Печерський
90 592
2
Шевченківський Шевченківський
57 791
3
Оболонський Оболонський
54 494
4
Подільський Подільський
51 178
5
Голосіївський Голосіївський
46 989
6
Святошинський Святошинський
36 659
7
Дніпровський Дніпровський
35 882
8
Дарницький Дарницький
35 881
9
Деснянський Деснянський
35 364
10
Солом'янський Солом'янський
31 688
Прогноз 🔑
ТОП-5 у сфері IT
Затребувані спеціалізації
Програмування

Програмування

Інженер

Інженер

Системи управління підприємствами

Системи управління підприємствами

Web-інженер

Web-інженер

Web-майстер

Web-майстер

Актуальні пропозиції 🔥
Вибір українців 🚘
Які нові легкові авто купували у червні
1
Toyota Toyota
456
2
Renault Renault
327
3
Volkswagen Volkswagen
263
4
Hyundai Hyundai
172
5
Skoda Skoda
168
6
Mitsubishi Mitsubishi
162
7
BMW BMW
120
8
Nissan Nissan
102
9
Mercedes Mercedes
94
10
Ford Ford
87
Детальніше
Must Know
Штрафи для власників тварин в Україні

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн
Детальніше
Класи житла
В чому різниця?
Економ

Зазвичай, це типові багатоповерхівки без надмірних архітектурних рішень, схожі одна на одну, але їхнє основне завдання – універсальність та забезпечення квартирами якомога більшої кількості людей. У Києві середня ціна за квадратний метр у "економі" становить 27 тис. грн.

Комфорт

У таких будинках передбачені зони для зберігання дитячих колясок чи велосипедів, є вбиральні, охорона на території, покращений дитячий майданчик та паркінг. У Києві за такі квартири у новобудовах просять у середньому 35,3 тис. грн за кв. м.

Бізнес

У новобудовах є великі підземні паркінги, з одним паркомісцем на квартиру. Зазвичай такі будівлі охороняються, є консьєрж, покращені дитячі майданчики, а для догляду за територією наймають садівників. Мешканці столиці в середньому платять 57,7 тис. грн за квадратний метр у такій квартирі.

Еліт

Над дизайном житла працюють солідні дизайнери. Територія охороняється, а паркомісця облаштовують із запасом. У таких житлових комплексах будують тенісні корти, басейни, супермаркети, приватні школи тощо. У Києві один квадратний метр такого житла коштує в середньому 98,8 тис. грн.

1 /2
Все про квартири
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

62731.9

Dogecoin (DOGE)

0.15

Ethereum (ETH)

3044.75

Litecoin (LTC)

80.27

Ripple (XRP)

0.5

Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти