В Україні з'являться легальні таксисти без ліцензій: навіщо це потрібно

14 серпня, 09:24

Ксенія Капустинська , Анастасія Іщенко

Експерти розповіли про важливу ініціативу уряду

В Україні знову хочуть упорядкувати діяльність таксистів, більше 90% яких працюють в тіні. В уряді вже підготували законопроєкт, який повинен змінити ринок таксі. Зокрема, законопроєкт пропонує ввести поділ водіїв – на таксистів і індивідуальних автоперевізників на замовлення.

Реклама

Перші будуть позбавлені від необхідності отримувати ліцензії, а другі зможуть легалізувати діяльність без реєстрації підприємницької діяльності, просто купивши патент. Вартість такого патенту законом визначена на рівні однієї мінімальної зарплати на рік (4723 грн станом на серпень 2020 р.). А тому опитані нами експерти впевнені: новий законопроєкт не сприятиме подорожчання таксі, тому що самі патенти коштують недорого.

Олександр Дяченко, спікер Асоціації відповідальних перевізників, вважає, що це нововведення підвищить безпеку пасажирів. Люди і зараз в основному користуються послугами неліцензованих таксі – причому при повній відсутності будь-яких гарантій.

"Серед інновацій, крім поділу водіїв на таксистів і самозайнятих перевізників, вводиться обов'язкове страхування пасажира і водія на час поїздки. Крім стимулів до легалізації автори не упустили і питання контролю, для підвищення ефективності роботи контролера, яким є ГСБТ (Державна служба України з безпеки на транспорте.- Ред.), вводиться процедура контрольної закупівлі послуг перевізника, яка дозволить швидко виявляти порушника і зробить його відповідальність невідворотною", – зазначає Дяченко.

Реклама

Читайте також: Київ з вересня запускає соціальне таксі, спочатку – для дітей

Як розповіла Зоя Мельник, в.о. керівника сектору "Інфраструктура" BRDO, реформа ринку таксі назріла давно, а нинішня система реєстрації перевізників просто не працює.

"Ліцензування не працює через застарілі обтяжливих вимог. Велика частина таксистів працює нелегально, лише невелика кількість – за ліцензіями, а тому перевізники знаходяться в нерівних умовах. Як результат – на ринку таксі відсутні інструменти контролю безпеки пасажирів і якості послуг, що надаються. Ніде не передбачена компенсація пасажирам у разі аварії ", – пояснила Мельник.

Детальніше про можливі зміни читайте на сайті "Сьогодні" в матеріалі "В уряді України придумали, як вивести з тіні ринок таксі".

А про те, чому за поїздку в таксі можуть списати набагато більше, ніж заявлена сума, дізнавайтеся з сюжету новин "Сьогодні":

Підпишись на наш telegram

Лише найважливіше та найцікавіше

Підписатися

Реклама

Читайте Segodnya.ua у Google News

Реклама

Новини партнерів

Загрузка...

Новини партнерів

Загрузка...
загрузка...

Ми оновили правила збору та зберігання персональних даних

Ви можете ознайомитисЬ зі змінами в політиці конфіденційності. Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з оновленими правилами і даєте дозвіл на використання файлів cookie.

Прийняти