Турки і українці будують першу цементно-бетонну трасу в Україні

Україна може повернути собі статус великої транзитної артерії

Крихкий, як скло. Асфальт, який поклали на одній з вулиць Черкас, просів під колесами легковика і розсипався після ремонту. А на Закарпатті чоловіки рибалили в глибокій вибоїні. Але найцікавіше – на трасі Кропивницький – Миколаїв. Водії хотіли протестувати через ями на дорозі, але застрягли в траншеях.

Реклама

75 млрд гривень з Дорожнього фонду хочуть виділити в наступному році. Це на третину більше, ніж зараз.

Але питання скоріше не в грошах, а в якості відновлення старих шляхів, і будівництві нових. До речі, зараз на Полтавщині повним ходом йде реконструкція автодороги "Дніпро – Решетилівка". Це повинна бути бетонка. 37 кілометрів. Перша цементно-бетонна траса не військового призначення в Україні. Кладуть турки і українці. Чи гарантує це якість?

Дорога вийшла з берегів. Такі відгуки водіїв можна почитати в соціальних мережах про сумнозвісний в'їзд у Полтаву. І нічого дивного. Дорогу не ремонтували понад 15 років. Але, схоже, в цьому році робота пішла. І ремонтні роботи почалися.

Реклама

Було б дивно, якби і в цьому році керівництво Полтавської області не взялося за ремонт дороги місцевого значення. Адже субвенцій з держбюджету на дороги Полтавщини виділили на 400 млн грн. По всій країні сумарно для кожної області виділено 14 з половиною мільярдів гривень.

А як з дорогами в інших областях? Розібратися в цьому допоможе Костянтин. Його робота пов'язана з частими поїздками по містах України.

"Є шматки дороги, які в суцільних ямах. Є ділянки дороги, які вже зроблені. Причому зроблено не так, як у нас робили раніше, просто ями залатали асфальтом, а зроблений абсолютно новий асфальт", – ділиться автомобіліст.

Дорогою з ямами нікого в Україні не здивуєш. Хіба що новими дорогами.

Реклама

Одну з таких можна помітити в Полтавській області. На трасі, яку почали ремонтувати ще у 2010, кипить робота.

"Дорога міжнародного значення Київ-Харків-Довжанський, яка з'єднує столицю з містом Харків і далі – в зону бойових дій. До 2012 року був зроблений правий проїзд цієї дороги, а лівий, де дорога частково була, був розібраний для того, щоб облаштувати інші шари. Але, в зв'язку з відсутністю фінансування, роботи були припинені", – говорить Анатолій М'ягкохліб, заступник начальника служби автомобільних доріг у Полтавській області.

До кінця року дорогу обіцяють повністю відремонтувати. Але чи не будуть українці спостерігати після зимового сезону картину, коли разом зі снігом зійде асфальт?

"Згідно з усіма вимогами гарантійний термін – 10 років на покриття. Зі снігом цей асфальт не піде точно, а от з перевантаженням все-таки варто поборотися", – каже Олексій Карасьов, керівник проекту реконструкції автодороги Київ-Харків.

"Якщо раптом підрядник не виконав технології, зробив якісь помилки технологічні, він повинен за свій рахунок протягом 10 років усунути зазначені помилки", – пояснює Артем Безуглий, директор Державного дорожнього науково-дослідного інституту.

Глава "Укравтодору" запевняє: за останні два роки вдалося здійснити дві ключових реформи в області – це створення дорожнього фонду та децентралізація з управління дорожнім господарством. З 1 січня 2018 за дороги місцевого значення відповідають губернатори, за траси державного значення – "Укравтодор".

"Мережа доріг місцевого і державного значення – це в цілому 170 тисяч кілометрів доріг. З них 50 тисяч – це наші дороги державного значення. І коли я 2,5 року прийшов в "Укравтодор", від своїх друзів з Всесвітнього Банку ми отримали звіт експертів – 95% усіх доріг в Україні було в критичному стані. Зараз ми підійшли до рівня десь 90%", – відзначає Славомир Новак, в. о. голови Державного агентства автомобільних доріг України.

Активізувалися з весни роботи з будівництва нової бетонної траси "Дніпро-Решетилівка". Дорога національного значення була побудована ще в середині минулого століття. Зараз стара асфальтова дорога перетворюється в сучасну 4-смугову цементо-бетонну магістраль.

"За добу можна заливати один кілометр такої дороги. В зимовий час бетон буде стискатися, а в літній час він розширюється. І оскільки ми знаємо це, то ми через кожні 75 метрів ставимо деформаційні шви до 3 см, щоб бетон міг розширюватися і стискатися . і також кожні 4 метри ми ставимо деформаційні шви, де ми ставимо арматуру і анкери, щоб тримати дорожнє полотно", – розповідає Джандан Тюмер, керівник проекту реконструкції автодороги "Дніпро-Решетилівка".

Нова дорога укладається в чотири шари, загальна висота дороги становить метр і 4 сантиметри. Вирівнювання верхнього шару – майже ювелірна ручна робота.

Якість бетону перевіряється як на заводі, розташованому в декількох кілометрах від місця будівництва, так і безпосередньо перед укладанням.

Зараз рух вже відкрито на ділянці в 15 км. Загальна вартість дороги – близько 12 млрд гривень бюджетних коштів.

На цій ділянці роботи виконує турецька компанія. Але половина робітників – українці.

"Бетон завжди трошки дорожче, але він більш довговічний. Тобто ми прийняли рішення, що в рамках коридору go highway від Умані на південь будемо цю дорогу проектувати, а потім ремонтувати. З наступного року будемо починати капремонт цієї дороги також у бетоні. Але ми реалізуємо і інші бетонні проекти. У тому числі – обхід Житомира, "Миколаїв-Кропивницький" в межах Миколаївської області починаємо будівництво", – каже Новак.

Крім коштів з дорожнього фонду "Укравтодор" шукає й інші джерела фінансування для ремонту та будівництва нових доріг. У тому числі міжнародних фінансових організацій.

"Зараз в Київській області починаємо капітальний ремонт, реконструкцію дороги М01 "Київ-Чернігів", кошти МФО (міжнародних фінансових орагінзацій – ред.). Там вартість 140 млн доларів. Тобто відразу можна порахувати, що це – великий обсяг фінансування", – зазначає Новак.

"Раніше це був так званий аварійний ремонт. Коли ями просто закатували в асфальт. І через рік ці ями знову з'явилися. І щороку робили те ж саме. Зараз я дивлюся, що підхід змінився. Просто з нуля роблять великі шматки дороги – по кілька кілометрів, по кілька десятків кілометрів", – ділиться автомобіліст Костянтин.

"За останні 2-3 роки, після створення Дорожнього фонду і після реформи децентралізації значно активізувалися ремонтно-будівельні роботи. Я в галузі працюю вже 15 років, і такі темпи на майданчиках будівельних я бачу напевно вперше за свою практику", – відзначає Безуглий.

Якщо темпи і ремонту, будівництва, і фінансування збережуться – Україна може повернути собі статус великої транзитної артерії. А поки через низьку якість полотна, а отже низьку швидкість і ризик аварій, перевізники уникають використання українських доріг для транзиту вантажів між Європою та Азією.

Раніше прем'єр-міністр Володимир Гройсман показав, як траса Дніпро – Решетилівка перетворюється в бетонну дорогу.

Як повідомляв раніше прем'єр-міністр Володимир Гройсман, Кабінет міністрів України затвердив бюджет на ремонт доріг в 2019 році.

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Допомога під час війни
Більше новин
Фінанс-дайджест
Більше новин
Industry
Більше новин
Квартирне питання
Більше новин
Час заробляти
Техно
Більше новин
Комуналка
Більше новин
Наші гроші
Більше новин
Війна в Україні
Більше новин
Money-лайфхакер💰
Головне про гроші
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Валюта
Курс долара в касах банків (купівля/продаж)
1
ПУМБ ПУМБ
35.8/36.3
2
ПриватБанк ПриватБанк
35.5/36.3
3
Ощадбанк Ощадбанк
35.7/36.15
4
Райффайзен Банк Райффайзен Банк
36.4/37.1
5
Укрексімбанк Укрексімбанк
36.2/36.7
6
Альфа-Банк Альфа-Банк
35.5/36.7
7
Укргазбанк Укргазбанк
35.4/36.4
8
Універсал Банк Універсал Банк
35.4/36.9
9
OTP Bank OTP Bank
31.95/35.0
ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
51,50
49,54
50,78
27,61
51,90
49,90
50,90
27,89
53,15
51,41
51,67
27,81
53,50
51,50
51,50
28,21
53,99
52,49
53,99
28,48
56,99
54,99
54,99
28,97
56,99
54,99
54,99
28,98
57,88
54,39
54,49
28,65
58,99
56,99
55,99
28,98
-
48,90
49,01
26,98
Відставка Бориса Джонсона
Нова обкладинка The Economist
Рейтинг цін
Скільки коштує житло у новобудовах Києва (грн за м²)
1
Печерський Печерський
90 592
2
Шевченківський Шевченківський
57 791
3
Оболонський Оболонський
54 494
4
Подільський Подільський
51 178
5
Голосіївський Голосіївський
46 989
6
Святошинський Святошинський
36 659
7
Дніпровський Дніпровський
35 882
8
Дарницький Дарницький
35 881
9
Деснянський Деснянський
35 364
10
Солом'янський Солом'янський
31 688
Прогноз 🔑
ТОП-5 у сфері IT
Затребувані спеціалізації
Програмування

Програмування

Інженер

Інженер

Системи управління підприємствами

Системи управління підприємствами

Web-інженер

Web-інженер

Web-майстер

Web-майстер

Актуальні пропозиції 🔥
Вибір українців 🚘
Які нові легкові авто купували у червні
1
Toyota Toyota
456
2
Renault Renault
327
3
Volkswagen Volkswagen
263
4
Hyundai Hyundai
172
5
Skoda Skoda
168
6
Mitsubishi Mitsubishi
162
7
BMW BMW
120
8
Nissan Nissan
102
9
Mercedes Mercedes
94
10
Ford Ford
87
Детальніше
Must Know
Штрафи для власників тварин в Україні

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн
Детальніше
Класи житла
В чому різниця?
Економ

Зазвичай, це типові багатоповерхівки без надмірних архітектурних рішень, схожі одна на одну, але їхнє основне завдання – універсальність та забезпечення квартирами якомога більшої кількості людей. У Києві середня ціна за квадратний метр у "економі" становить 27 тис. грн.

Комфорт

У таких будинках передбачені зони для зберігання дитячих колясок чи велосипедів, є вбиральні, охорона на території, покращений дитячий майданчик та паркінг. У Києві за такі квартири у новобудовах просять у середньому 35,3 тис. грн за кв. м.

Бізнес

У новобудовах є великі підземні паркінги, з одним паркомісцем на квартиру. Зазвичай такі будівлі охороняються, є консьєрж, покращені дитячі майданчики, а для догляду за територією наймають садівників. Мешканці столиці в середньому платять 57,7 тис. грн за квадратний метр у такій квартирі.

Еліт

Над дизайном житла працюють солідні дизайнери. Територія охороняється, а паркомісця облаштовують із запасом. У таких житлових комплексах будують тенісні корти, басейни, супермаркети, приватні школи тощо. У Києві один квадратний метр такого житла коштує в середньому 98,8 тис. грн.

1 /2
Все про квартири
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

62249.46

Dogecoin (DOGE)

0.14

Ethereum (ETH)

3422.43

Litecoin (LTC)

91.73

Ripple (XRP)

0.63

Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти