Угода на 1 млрд дол. з General Electric: чому Україна не побудує свої локомотиви

Укрзалізниця заплатить 1 млрд грн General Electric за нові вантажні локомотиви

Українські вантажні тепловози зношені на 99%. Ще трохи і "Укрзалізниця" залишиться без вантажних перевезень. Тому держкомпанія підписала контракт з General Electric на поставку 30 тепловозів до осені цього року. Протягом 15 років американська компанія зробить для України 225 локомотивів і модернізує 75.

Загалом країна заплатить американській корпорації 1 млрд доларів. У виробництві і модернізації локомотивів братимуть участь українські заводи. Але спочатку їх частка становитиме лише 10%, пізніше – 40%.

Реклама

За що "Укрзалізниця" заплатить 1 млрд доларів, і чому українські заводи залишилися без великого замовлення, дізнавався сайт "Сегодня".

По чому локомотиви?

Днями "Укрзалізниця" і General Electric підписали рамкову угоду на 1 млрд доларів. За 15 років компанія модернізує до 75 локомотивів і поставить в Україну до 225 тепловозів Evolution.

На першому етапі GE поставить 30 вантажних дизельних локомотивів ТЕ33А за 140 млн доларів.

Реклама

Виходить, один локомотив обійдеться в 4,66 млн "зелених". Це не дорожче за ціну, по якій GE поставляла аналогічні локомотиви в інші країни, запевняє. в. о. голови "Укрзалізниці" Євген Кравцов. Рівень локалізації складе 10%. Тобто, в одному тепловозі будуть якісь деталі українського виробництва на суму в 466 тис. дол. На другому етапі рівень локалізації хочуть збільшити до 40%.

Платити за локомотиви буде "Укрексімбанк" на умовах фінансового лізингу з гарантіями американського City Bank. За умовами контракту, "Укрексімбанк" перерахує 100% передоплати за локомотиви General Electrics. При цьому "Укрзалізниця" заплатить 30% авансового платежу від вартості тепловозів, а потім буде розплачуватися тільки з українським банком.

Тендер "Укрзалізниця" не проводила. За словами Кравцова, за процедурою лізингу він не потрібен. Але був конкурсний відбір між Siemens, Bombardier, Skoda. Всім вимогам відповідала тільки General Electric.

Реклама

Спочатку планувалося, що GE поставить в Україну тепловози зі свого казахстанського заводу – "Локомотив құрастиру зауити". Але 50% акцій ЛКЗ належать російському Трансмашхолдингу, який знаходиться під українськими санкціями. Тому локомотиви для України будуть робити на американському заводі в Ері, штат Пенсільванія.

products

Фото: aolkz.kz

Йдеться про тепловози ТЕ33А. Вони адаптовані до кліматичних умов України, економніше в обслуговуванні і комфортніше для локомотивних бригад. У порівнянні з існуючими тепловозами шкідливих викидів від ТЕ33А на 40% менше. Це вантажні локомотиви нового покоління з асинхронними тяговими приводами потужністю 3356 кВт. Конструкційна швидкість – 120 км/год. Тепловози мають більший міжремонтний пробіг.

Перші локомотиви прибудуть в Україну до осені.

Чому Україна не будує свої тепловози?

За останні роки Україна втратила Івано-Франківський локомотиворемонтний завод, Полтавський, Гайворонський і Ізюмський тепловозоремонтний завод. Раніше тепловози виробляв Луганськтепловоз. Після окупації Луганська Росією завод розграбували і вивезли.

Однак у складі "Укрзалізниці" залишилися три підприємства: Львівський локомотиворемонтний, Дніпровський електровозобудівний і Запорізький електровозоремонтний заводи. Їхні потужності дозволяють капітально ремонтувати щорічно 200 електровозів і 100 тепловозів, вважає менеджер проектів з відновлюваної енергетики GT Дмитро Франчук.

Зараз будувати локомотиви на що залишилися заводах не вийде без інвестицій, каже експерт з транспортних питань Євген Наумов. Держкомпанії коштувало вкласти гроші в існуючі заводи або наполягати на виробництві тепловозів на території України.

У 2015 році міністерство інфраструктури підрахувало, що "Укрзалізниці" щорічно потрібно заміщати новими 100 тепловозів протягом п'яти років, каже колишній заступник міністра інфраструктури, директор програми "Інфраструктура майбутнього" аналітичного центру "Український інститут майбутнього" Володимир Шульмейстер,

"Потреба в 500 локомотивів вже достатня, щоб поставити один завод. До нас приходили кілька великих постачальників, таких як Bombardier. З ними велися переговори, щоб тут заснувати виробництво. Більш того компанія Bombardier дивилася кілька заводів в Києві, Львові, які б підійшли для інвестування. Природно, їх потрібно було переобладнати і вкласти туди гроші. Для того, щоб зробити загальне підприємство з інвестором, потрібно надати майданчик. Україна пішла іншим шляхом", – говорить експерт.

З точки зору макроекономіки, замість того, щоб направляти гроші на розвиток власного ВВП, ми інвестуємо в інші країни, відзначає Шульмейстер. Причому в кілька країн, тому що виробництво, швидше за все, буде в Казахстані. Тобто, казахська руда буде перетворюватися в казахський метал і казахський тепловоз буде поставлятися в Україну. При цьому роботу отримають казахи.

"Замість того, щоб гроші залишилися тут і збільшували купівельну спроможність українців, зростав ВВП, ми вкладаємо гроші в інші країни", – коментує Шульмейстер.

Угода з General Electrics покращує інвестиційну привабливість України

У співпраці "Укрзалізниці" і General Electric головне – налагодження довгострокового співробітництва з потужним світовим гравцем на умовах фінансового лізингу, каже Володимир Ломійчук, CEO SalesCapital AG Ukraine.

Фінансовий лізинг (оренда) є різновидом фінансового кредиту, який надається через "Укрексімбанк" під гарантії американського City Bank.

1513456960212.jpg_thumbnail0

Фото: aolkz.kz

"Що це значить для економіки? Такі угоди підсилюють інвестиційну привабливість будь-якої країни, адже якщо на її ринку працюють світові лідери, значить, це дозволяє її бізнес клімат, значить, в цій країні можна вести якесь планування довше, ніж на строк до майбутніх виборів", – зазначає Ломійчук.

Фінансовий лізинг від General Electric – це обіцянка з боку "Укрзалізниці" вести чесний і прогресивний бізнес, і взаємна обіцянка з боку GE надавати тепловози і інвестувати у виробництво на території України.

"Звичайно, було б чудово, щоб українські виробники, так само, як і американські, мали б державні гарантії при виході на іноземні ринки (цю функцію має виконувати експортно-кредитне агентство), проте на цьому етапі ми можемо говорити про довгостроковий економічний ефект від цієї угоди, який буде стосуватися не тільки інфраструктури", – додає Володимир Ломійчук.

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Допомога під час війни
Більше новин
Фінанс-дайджест
Більше новин
Industry
Більше новин
Квартирне питання
Більше новин
Час заробляти
Техно
Більше новин
Комуналка
Більше новин
Наші гроші
Більше новин
Війна в Україні
Більше новин
Money-лайфхакер💰
Головне про гроші
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Валюта
Курс долара в касах банків (купівля/продаж)
1
ПУМБ ПУМБ
35.8/36.3
2
ПриватБанк ПриватБанк
35.5/36.3
3
Ощадбанк Ощадбанк
35.7/36.15
4
Райффайзен Банк Райффайзен Банк
36.4/37.1
5
Укрексімбанк Укрексімбанк
36.2/36.7
6
Альфа-Банк Альфа-Банк
35.5/36.7
7
Укргазбанк Укргазбанк
35.4/36.4
8
Універсал Банк Універсал Банк
35.4/36.9
9
OTP Bank OTP Bank
31.95/35.0
ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
53,45
52,91
51,01
27,60
55,88
53,88
54,88
26,89
56,49
55,02
54,97
27,76
56,90
54,90
54,09
28,64
56,99
55,99
56,68
28,98
59,88
56,91
56,99
28,79
59,99
57,99
57,99
29,47
59,99
57,99
57,99
29,48
60,99
59,99
59,99
29,48
-
51,67
51,11
26,87
Відставка Бориса Джонсона
Нова обкладинка The Economist
Рейтинг цін
Скільки коштує житло у новобудовах Києва (грн за м²)
1
Печерський Печерський
90 592
2
Шевченківський Шевченківський
57 791
3
Оболонський Оболонський
54 494
4
Подільський Подільський
51 178
5
Голосіївський Голосіївський
46 989
6
Святошинський Святошинський
36 659
7
Дніпровський Дніпровський
35 882
8
Дарницький Дарницький
35 881
9
Деснянський Деснянський
35 364
10
Солом'янський Солом'янський
31 688
Прогноз 🔑
ТОП-5 у сфері IT
Затребувані спеціалізації
Програмування

Програмування

Інженер

Інженер

Системи управління підприємствами

Системи управління підприємствами

Web-інженер

Web-інженер

Web-майстер

Web-майстер

Актуальні пропозиції 🔥
Вибір українців 🚘
Які нові легкові авто купували у червні
1
Toyota Toyota
456
2
Renault Renault
327
3
Volkswagen Volkswagen
263
4
Hyundai Hyundai
172
5
Skoda Skoda
168
6
Mitsubishi Mitsubishi
162
7
BMW BMW
120
8
Nissan Nissan
102
9
Mercedes Mercedes
94
10
Ford Ford
87
Детальніше
Must Know
Штрафи для власників тварин в Україні

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн
Детальніше
Класи житла
В чому різниця?
Економ

Зазвичай, це типові багатоповерхівки без надмірних архітектурних рішень, схожі одна на одну, але їхнє основне завдання – універсальність та забезпечення квартирами якомога більшої кількості людей. У Києві середня ціна за квадратний метр у "економі" становить 27 тис. грн.

Комфорт

У таких будинках передбачені зони для зберігання дитячих колясок чи велосипедів, є вбиральні, охорона на території, покращений дитячий майданчик та паркінг. У Києві за такі квартири у новобудовах просять у середньому 35,3 тис. грн за кв. м.

Бізнес

У новобудовах є великі підземні паркінги, з одним паркомісцем на квартиру. Зазвичай такі будівлі охороняються, є консьєрж, покращені дитячі майданчики, а для догляду за територією наймають садівників. Мешканці столиці в середньому платять 57,7 тис. грн за квадратний метр у такій квартирі.

Еліт

Над дизайном житла працюють солідні дизайнери. Територія охороняється, а паркомісця облаштовують із запасом. У таких житлових комплексах будують тенісні корти, басейни, супермаркети, приватні школи тощо. У Києві один квадратний метр такого житла коштує в середньому 98,8 тис. грн.

1 /2
Все про квартири
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

61118.92

Dogecoin (DOGE)

0.14

Ethereum (ETH)

2940.67

Litecoin (LTC)

78.09

Ripple (XRP)

0.48

Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти