Чиновники можуть дозволити залізничникам автоматично переглядати вартість вантажних перевезень. Промисловці – проти. Вони активно користуються послугами залізниці. Кажуть – від цих тарифів залежатимуть цифри на цінниках в магазинах.
Наталя Лоба щодня ходить по магазинах. Свіжі булочки і тостерний хліб завжди бере на сніданок для сім'ї.
Скільки Наталя і всі українці залишать грошей в магазині за буханку залежить від багатьох. Навіть від залізничників. Зерно, з якого згодом роблять хліб, подорожує у вантажних вагонах. Тому витрати на цю подорож аграрії і пекарі повинні закладати у вартість хліба. І якщо перевезення подорожчає, то виросте ціна і на хліб.
"Подорожчання кінцевого продукту, того ж хліба – це до 1%, це в перерахунку на буханку батона того ж, це в межах 10-15 копійок", – говорить Олександр Соколов, генеральний директор консалтингової компанії.
Від вартості вантажних перевезень залежать ціни не тільки на хліб, але і на будь-які товари. Зерновики, металурги, гірники, енергетики, хіміки активно обговорюють нову можливу зміну цін. І кажуть, вигоди перевізник не отримає.
"Укрзалізниця" потрапила в порочне коло. Адже кожне нове підвищення тарифів призводить до падіння перевезень – тобто доходи не ростуть таким чином, яким повинні. І замість того, щоб робити якісь висновки, що робить "Укрзалізниця"? Вона знову підвищує тарифи ", – говорить Володимир Гусак, директор федерації роботодавців транспорту.
Раніше залізниця час від часу змінювала тарифи. Але тепер подорожчання може стати регулярним – це так звана автоматична індексація. На офіційному сайті "Укрзалізниці" чимало інформації про зміни в компанії.
Мовляв, реформується підприємство, щоб бути корисним клієнтам.
"Підвищення ефективності діяльності галузі шляхом забезпечення безпеки функціонування та доступності ринку послуг для всіх суб'єктів господарювання ...", – йдеться в одному з повідомлень.
Промисловці наполягають – для контролю треба створити спеціальну комісію. Вона повинна запобігати будь-які спекуляції на цінах перевезень.
"Без створення Національної комісії з регулювання на транспорті абсолютно передчасно говорити не тільки про автоматичну індексацію, а й про будь-яке підвищення тарифів. Прямою функцією такої комісії буде оцінка впливу на галузь економіки", – говорить Роман Скільський, виконавчий директор Асоціації виробників цементу України "Укрцемент ".
Дозволити автоматичну індексацію тарифів на перевезення вантажів залізницею зараз може тільки уряд.
"Ми звертаємося і до керівництва" Укрзалізниці ", і до виконавчої влади, з тим, щоб вони знайшли можливість і відкликали цей одіозний проект, який вже втретє намагаються проштовхнути про автоматичної індексації", – говорить Олександр Каленков, президент "Укрметалургпром".
Чиновники з промисловцями шукають спільну мову. "Укрзалізниця" теж в діалозі. Але поки кожен наполягає на своїй вигоді.
Раніше ми писали, що "Укрзалізниця" розглядає можливість збільшити зарплату працівникам .
Нагадаємо, раніше Кабмін доручив держкомпаніям позбутися зайвого майна . Це рішення стосується і "Укрзалізниці". Про те, що "Укрзалізниця" продасть непрофільні активи, заявляв і голова компанії Євген Кравцов.