Нелегальні перевезення: аферисти знайшли прогалини в законодавстві

2 березня 2020, 14:59

Ксенія Капустинська Ксенія Капустинська

Перевізники обходять закон і уникають покарання

Незважаючи на те що в Україні вже почалася глобальна перевірка маршруток, третину пасажирів так і перевозять нелегали. Заповзятливі перевізники знайшли прогалини в законодавстві. Тільки в Київській області понад тисячі населених пунктів. Завдання місцевої влади – організувати транспортне сполучення у всіх селах і містах. Цей ринок оцінюється в 3-4 млрд гривень.

"У нас всього маршрутна мережа складається з 512 маршрутів", – говорить заступник голови Київської обладміністрації Василь Володін.

Реклама

На узбіччі Бориспільської траси розмістилися автобуси. Насправді це міжміські маршрутки, які везуть людей у сторону Броварів, Чернігова, Ніжина, Конотопа, Сум... А збоку, немов сирота, стоїть одна з офіційних автостанцій Києва. Маршрутки на неї не заїжджають, бо більшість з них – нелегальні.

Пасажири кажуть, що такі перевізники працюють стабільно, але їхній оптимізм не збігається зі статистикою скарг і думкою експертів. Не втішає і статистика ДТП. Щорічно майже дві з половиною тисячі аварій стається за участю громадського транспорту. І 80% таких ДТП – на міжміських маршрутах.

"Загалом уся галузь перебуває в критичному стані, тому що вона протягом багатьох років залишається без державної підтримки", – говорить голова Київської обласної організації роботодавців транспорту Олексій Павленко.

З 13 лютого в Україні почалися масові перевірки маршрутників. Інспектори Укртрансбезпеки насамперед з'ясовують, в якому стані утримується транспорт, які умови роботи водіїв і якість перевезення пасажирів.

Місце дії – нібито "автостанція" поруч зі станцією метро "Героїв Дніпра". Старший державний інспектор Державної служби України з безпеки на транспорті Максим Шум зазначає, що у більшості водіїв немає аптечок і вогнегасників. Але це ще не всі проблеми. Наприклад, автобус № 355, згідно з маршрутним листом, повинен був від'їжджати від станції Полісся, яка лежить за 5 км від "Героїв Дніпра". Та й у селі Лісовичі, куди має слідувати цей автобус, про маршрут № 355 нічого не знають. У Київській обладміністрації не відають, чому виникла така ситуація, але обіцяють розібратися.

"Це є порушенням умов договору, такого не може бути", – дивується Василь Володін.

Реклама

А за версією нашого анонімного експерта, який досліджує ринок перевезень понад 10 років, це все-таки злочин, причому злочин не тільки перевізника.

"Це злочин. Проблема в тому, що є таке поняття, як "паспорт маршруту", він повинен відповідати реальній транспортній ситуації в регіоні. Сьогодні дуже велика проблема з затвердженням цих паспортів, їх можуть підписувати півроку, рік. Наприклад, в Ірпені по 9-10 місяців лежали графіки руху на підписі, і перевізник майже незаконно їздив, йому не підписали", – розповідає фахівець.

Отже, ті маршрутки, які їздять неузгодженими маршрутами, – правопорушники. Але порушення виявляється вимушеним, тому суворого покарання за нього немає...

Читайте також: У Києві загорілася маршрутка з пасажирами (фото, відео)

Тим часом розв'язати проблему приміських перевезень намагаються і на місцях. Наприклад, на засіданні транспортної комісії Вишгородської мерії з'ясовують, що робити з власним комунальним підприємством "Вишгородпастранс", який має аж... цілий один автобус.

"Ми просто утримуємо це підприємство, директора, працівників, і, крім цього, ми ще платимо гроші за пільгових пасажирів", – говорить депутат Вишгородської міськради Юрій Колодзян.

На це, до речі, кожного місяця витрачають мільйон (!) гривень.

Реклама

Ще одна серйозна проблема – невідповідність законодавству самих транспортних засобів. Наприклад, на міжміські маршрути часто виходять "Спринтери" – переобладнані вантажні "Мерседеси". Перевозити в таких пасажирів заборонено з 2019 року, після того як п'ятеро людей загинули, а 12 отримали поранення в аварії "Спринтера" на Одеській трасі. За аналізом фахівців, в аваріях з такими маршрутками смертність становить від 20 до 40%, а у найближчого українського конкурента "Богдана" – майже нуль.

У держави є обов'язок контролювати якість послуг на ринку перевезень, але нинішній рівень контролю тільки заганяє галузь у кримінальну тінь. І поки ситуація не вийшла з глухого кута, українці змушені на свій страх і ризик їздити неякісними дорогами і користуватися нелегальними маршрутами.

Нагадаємо, раніше новини "Сьогодні" також розбиралися, як притягнути до відповідальності водія та перевізника, якщо маршрутка потрапила в ДТП.

Підпишись на наш telegram

Лише найважливіше та найцікавіше

Підписатися

Реклама

Читайте Segodnya.ua у Google News

Реклама

Новини партнерів

Загрузка...

Новини партнерів

Загрузка...
загрузка...

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти