Призначення голови "Укрзалізниці": які проблеми вирішуватиме Володимир Жмак

27 серпня 2020, 01:13

Юлія Безпечна Юлія Безпечна

Від нового голови очікують реформування "Укрзалізниці"

Кабінет міністрів України 26 серпня призначив Володимира Жмака головою правління "Укрзалізниці". Про те, хто такий новий очільник та за що він передусім має взятися на посаді, розповіли у сюжеті новин "Сьогодні".

Реклама

Наразі відомо, що 56-річний Володимир Жмак працював комерційним директором та керуючим партнером юридичної компанії, очолював представництво нафтових компаній, був членом наглядової ради аеропорту "Бориспіль". Крім того, він відомий, як однокурсник Михеіла Саакашвілі, та був його заступником за часів губернаторства в Одесі.

"Пройшов війну в Афганістані. Крім України здобув освіту у Швейцарії та Італії", – йдеться у сюжеті.

Від нового керівника очікують, зокрема, боротьби з корупцією, виведення "Укрзалізниці" з кризи та реформування даного транспортного монополіста. Зокрема, експерти кажуть, що слід змінити тарифікацію на вантажні перевезення та рахувати її "по-європейському", оскільки завдяки таким тарифам УЗ компенсує 13 млрд витрат на пасажирські перевезення.

"Запропонувати вантажовідправникам новий договір з УЗ, який би не дискримінував вантажовідправників, і зрозуміти, що вони клієнти компанії, тому до них має бути відповідне ставлення. Припинити безпідставно підвищувати тарифи. Тарифи мають бути економічно обгрунтовані", – говорить Олександр Каленков, президент об'єднання підприємств Укрметалургпрому.

Реклама

Крім того, реформована Укрзалізниця, це одна з умов Асоціації між Україною та ЄС і транспортної стратегії до 2030 року, розробленої за допомогою Міжнародного банку. Відповідно до неї, слід, зокрема, звільнити УЗ від непрофільних і зайвих активів, зменшити кількість локомотивних депо і скасувати податок на землю, який, як наголошується, залізничники платять тільки в Україні.

В тренді
У яких банках дорожче здати долар: курс валют в ПриватБанку, Monobank та інших
Фото: PASCAL POCHARD-CASABIANCA/AFP via Getty Images

"На сьогодні цифра б уже мала доходити до 5 млрд – це як 5-6% від загальної виручки всієї компанії, у багатьох країнах від податку на землю залізниця взагалі звільнена. І це логічно, адже залізничні колії не перейшли у власність УЗ, а залишилися у власності держави. І виходить так, що під державним майном сплачується державі за державну землю", – аналізує Андрій Рязанцев, колишній директор з розвитку бізнесу "Укрзалізниці".

А ще Укрзалізниця могла б сприяти звільненню міст від заторів і стати альтернативою автобусам і маршруткам.

Водночас поки невідомо, які зміни запровадить Володимир Жмак, оскільки, як зазначає журналістка, коментарів він поки не дає, не було його й на засіданні уряду.

Новий очільник "Укрзалізниці": хто такий Володимир Жмак

Нагадаємо, наглядова рада "Укрзалізниці" дала старт конкурсу на посаду голови правління компанії в лютому 2020-го року, після того, як 29 січня Кабінет міністрів звільнив голову акціонерної компанії "Укрзалізниця" Євгена Кравцова, який на початку 2019-го був призначений на цю посаду на три роки. А за призначення Жмака головою правління наглядова рада УЗ проголосувала ще 12 серпня.

Реклама

Підпишись на наш telegram

Лише найважливіше та найцікавіше

Підписатися

Реклама

Читайте Segodnya.ua у Google News

Реклама

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти