В Україні з 1 вересня 2018 року дозволили звужувати смуги руху на дорогах. Як пояснив радник міністра інфраструктури України, фахівець з питань транспорту Віктор Загреба в інтерв'ю "Апострофу", оптимальна ширина смуг на безпечній дорозі не повинні перевищувати три метри.
"У населених пунктах смуга руху повинна бути не ширшою, ніж три метри. Ширина легкового автомобіля близько 2 метрів, автобуса – 2,75-2,9 м. Зараз у Києві стандартна ширина – 3,75 м, це як у Німеччині на автобанах . Тільки у них немає обмеження швидкості зовсім, а у нас нібито 50 км/год. Але часто є смуги 4 м, 4,5 м, 5 м або 6 м. Чим ширша смуга, тим швидше по ній їде водій, це науковий факт . Відповідно, у місті ширина смуг, де ходять автобуси або вантажівки – 3 м, а на тихих спокійних вуличках – 2,75 м, можливо, навіть 2,5 м", – розповів Загреба.
Він зазначив, що в Києві є кілька вулиць, де смуги руху вже більше, ніж 3,75 м. Серед них – Північний міст і вулиця Володимирська. "Це було подано як виняток, мовляв, у нас немає місця, а нам потрібно більше смуг", – сказав Загреба.
При цьому фахівець вважає, що збільшення кількості смуг не врятує Київ від заторів.
"Це ще один міф. Мовляв, якщо додати смуг, то Київ поїде. Не поїде. Закон такий: додаючи нові смуги і розв'язки, місто лише збільшує попит. Наприклад, з'явилися тендери на реконструкцію Голосіївського проспекту, і замовник написав, що потрібно додати ще дві смуги, їх стане шість. Можливо, в перші два тижні після такого ремонту жителям району буде здаватися, що заторів менше. І багато хто з них підуть купувати собі машини. Гарне чи це рішення? Ні, бо це авто не буде де припаркувати в центрі. І це нескінченний процес. США вже через це пройшли і в Нью-Йорку розбирають хайвеї, знижують швидкість руху, оскільки переконалися, що система не працює", – запевнив Загреба.
Нагадаємо, звуження смуг руху на дорогах України передбачено новими державними будівельними нормами, які набули чинності з 1 вересня 2018 року.
Крім того, нові норми забороняють проектувати парковки на тротуарах і дорогах. Зокрема, заборонять паркінги на території житлового комплексу. Альтернатива – підземні гаражі або відкриті майданчики за 300-500 м від будинку.