Найбільша ірландська авіакомпанія зайде на український ринок

За відсутності конкуренції авіаподорожі навіть по рідній країні більшості українців не по кишені

За 90 гривень з Парижа в Лондон, за 150 – з Брюсселя до Берліна. І... за п'ять тисяч з Києва до Одеси. При відсутності конкуренції авіаподорожі навіть по рідній країні більшості українців не по кишені.

Реклама

Але скоро все може змінитися. І допоможуть у цьому – західні лоукости. Про заходження на український ринок уже заявила найбільша ірландська авіакомпанія, та сама, яка продає квитки за 3-5 євро на європейські напрямки. Вояж з Києва і Львова, щоправда, коштуватиме трохи дорожче. Але експерти кажуть – такі ціни змусять і інші авіакомпанії здешевити переліт. Коли над Україною відкриється європейське небо?

Реклама

Вадим – професійний пілот. Нещодавно купив невеликий літак, відремонтував, відновив салон. Разом з однодумцями планує створити авіакомпанію. Хочуть літати скрізь, де дозволяє це зробити повітряне судно.

Ан-2 – це єдиний літак, який має право здійснити посадку, на майданчик з підбором. Наприклад, не потрібно мати аеродром, аероклуб, аеропорт. Тобто екіпаж з інструкторським допуском має право приземлитися на те поле, яке сподобалося.

Реклама

Але є складність – сертифікат. Всіх труднощів, які доведеться подолати для його отримання, не перелічити.

Але сувора бюрократична машина Вадима і його друзів навряд чи зупинить. Адже їм не просто політати хочеться. З огляду на стан вітчизняних доріг, пілоти вважають себе просто необхідними.

Пасажирські авіаперевезення в Україні зростають. Але не тими темпами, як в Європі. Довгі роки для багатьох українців це було не по кишені – конкуренції не було. Тоді як в іншому світі – "Відкрите небо" і безліч авіакомпаній.

Але як відомо – попит породжує пропозицію. І існує ймовірність, що дуже скоро в Україні літати стане простіше і дешевше. Як на маршрутці.

Журналісти порівняли вартість перельоту всередині Польщі і на аналогічному маршруті в Україні.

Так, на сайті відомого європейського перевізника знаходимо квитки на найближчі дні з Варшави до Гданська. Ціна, м'яко кажучи, здивувала. За дорогу в обидва боки потрібно заплатити 284 гривні. Це менше 10 євро. І схожих пропозицій – безліч. Варто обмовитися: до вартості квитка не входить провезення багажу і харчування. Але якщо потрібно швидко переміститися, то годину-другу можна й поголодувати.

Спочатку з Києва журналіст вирушає до Варшави. Також на літаку.

Рейс ранній. Сніданок в аеропорту "Бориспіль". Ціни неприємно дивують. Хот-дог коштує 90 гривень, пляшка води – 35.

З польської столиці журналіст продовжує свій шлях до Гданська.

До трапу підвозять на автобусі. Все дуже швидко. Не минає і 10 хвилин, як борт розганяється і злітає в небо. Це принцип авіакомпаній-лоукостерів: літаки не стоять годинами в аеропортах – це дозволяє мінімізувати плату за стоянку.

У салоні чисто, комфортно.

Кава – 3 євро, сендвіч – 6. Хто бажає – купує. Люди ощадливі. Менше години, і літак вже в столиці поморського воєводства – Гданську.

На зворотному рейсі пасажирів замало. Реєстратор пояснює, що кілька тижнів тому вартість квитків підняли в двічі – до двадцяти одного злотого.

Уявляєте, півмісяця назад квиток коштував 10 злотих, а зараз – 21. Це близько 140 гривень. І поляку, у якого минулого року середня зарплата в еквіваленті перевалила за 28 тисяч гривень, – дорого.

Далі журналіст перевіряє аналогічний польському маршрут: Київ-Одеса. І Гданськ, і наша Південна Пальміра – портові міста, відстань – ідентична.

"Маршрут Київ-Одеса – дуже цікавий напрямок. Особливо він цікавий в літній період. Тому що ситуація така, що люди із задоволенням поїдуть на день-два до південної столицю України, спокійно відпочинуть та повернуться з новими силами до Києва", – говорить Ігор Логвиненко, генеральний директор авіакомпанії.

Але зараз на маршруті працює один перевізник.

Переліт обійдеться в 5987 гривень. У сусідній Польщі така ж відстань обійшлося менше 300 гривень в обидва боки.

Вивчаємо складові квитка на літак.

Найдорожча частина – майже третина тарифу – паливо. Це за кордоном. В Україні – більше.

І багато перевізників, які літають до України, вважають за краще заправлятися у себе вдома.

Друга складова ціни квитка – податки і збори.

В Україні на внутрішніх рейсах існує ПДВ. Наприклад, в Європі податок на додану вартість відсутній.

П'яту частину в структурі квитка становлять відрахування власника повітряного судна.

Десята частина йде на технічне обслуговування.

І також по 10 відсотків ми платимо за аеронавігацію та до зарплатного фонду авіакомпанії.

То скільки ж дійсно повинен коштувати квиток?

Журналісти підрахували, що перегін літака Боїнг 737-500 з Києва до Одеси і назад коштує орієнтовно дванадцять тисяч доларів. У перерахунку на одного пасажира отримуємо цифру в 20-30 доларів, нам продають по 200. Може, прихід нових гравців на ринок зіпсує апетит монополісту?

"Ми починаємо працювати з двома аеропортами: чотири нових напрямки з Києва, ще сім – зі Львова. Ми розраховуємо перевозити щороку півмільйона українців. Те, що ми приходимо до України, допоможе створити понад 380 робочих місць", – говорить Девід О'Брайан, комерційний директор авіакомпанії-лоукостера.

На тижні про свій прихід до України заявила найбільша в Європі авіакомпанія-лоукостер. Ціни на квитки з України до країн Європи починалися від 20 євро в один бік.

Авіакомпанії-лоукостери встановлюють низькі ціни на рейси завдяки відпрацьованим прийомам економії. Наприклад: купують нові літаки однієї моделі відразу велику партію – і виробник дає суттєву знижку. Плюс відсутність серйозних ремонтів. А техобслуговування – лише необхідний мінімум. Через 5-6 років літаки продають. І, зазвичай, за тією ж ціною, за яку купили.

І природно, вони намагаються працювати на прозорому ринку. Не витрачаючись на хабарі та відкати.

То коли ж в Україні можна буде літати за ціною квитка на потяг?

"Якщо ми продовжимо свою політику щодо лібералізації ринку, про це реально можна буде говорити через два роки", – зазначив Володимир Омелян, міністр інфраструктури України.

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Допомога під час війни
Більше новин
Фінанс-дайджест
Більше новин
Industry
Більше новин
Квартирне питання
Більше новин
Час заробляти
Техно
Більше новин
Комуналка
Більше новин
Наші гроші
Більше новин
Війна в Україні
Більше новин
Money-лайфхакер💰
Головне про гроші
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Валюта
Курс долара в касах банків (купівля/продаж)
1
ПУМБ ПУМБ
35.8/36.3
2
ПриватБанк ПриватБанк
35.5/36.3
3
Ощадбанк Ощадбанк
35.7/36.15
4
Райффайзен Банк Райффайзен Банк
36.4/37.1
5
Укрексімбанк Укрексімбанк
36.2/36.7
6
Альфа-Банк Альфа-Банк
35.5/36.7
7
Укргазбанк Укргазбанк
35.4/36.4
8
Універсал Банк Універсал Банк
35.4/36.9
9
OTP Bank OTP Bank
31.95/35.0
ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
53,45
52,91
51,01
27,60
55,88
53,88
54,88
26,89
56,49
55,02
54,97
27,76
56,90
54,90
54,09
28,64
56,99
55,99
56,68
28,98
59,88
56,91
56,99
28,79
59,99
57,99
57,99
29,47
59,99
57,99
57,99
29,48
60,99
59,99
59,99
29,48
-
51,67
51,11
26,87
Відставка Бориса Джонсона
Нова обкладинка The Economist
Рейтинг цін
Скільки коштує житло у новобудовах Києва (грн за м²)
1
Печерський Печерський
90 592
2
Шевченківський Шевченківський
57 791
3
Оболонський Оболонський
54 494
4
Подільський Подільський
51 178
5
Голосіївський Голосіївський
46 989
6
Святошинський Святошинський
36 659
7
Дніпровський Дніпровський
35 882
8
Дарницький Дарницький
35 881
9
Деснянський Деснянський
35 364
10
Солом'янський Солом'янський
31 688
Прогноз 🔑
ТОП-5 у сфері IT
Затребувані спеціалізації
Програмування

Програмування

Інженер

Інженер

Системи управління підприємствами

Системи управління підприємствами

Web-інженер

Web-інженер

Web-майстер

Web-майстер

Актуальні пропозиції 🔥
Вибір українців 🚘
Які нові легкові авто купували у червні
1
Toyota Toyota
456
2
Renault Renault
327
3
Volkswagen Volkswagen
263
4
Hyundai Hyundai
172
5
Skoda Skoda
168
6
Mitsubishi Mitsubishi
162
7
BMW BMW
120
8
Nissan Nissan
102
9
Mercedes Mercedes
94
10
Ford Ford
87
Детальніше
Must Know
Штрафи для власників тварин в Україні

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн
Детальніше
Класи житла
В чому різниця?
Економ

Зазвичай, це типові багатоповерхівки без надмірних архітектурних рішень, схожі одна на одну, але їхнє основне завдання – універсальність та забезпечення квартирами якомога більшої кількості людей. У Києві середня ціна за квадратний метр у "економі" становить 27 тис. грн.

Комфорт

У таких будинках передбачені зони для зберігання дитячих колясок чи велосипедів, є вбиральні, охорона на території, покращений дитячий майданчик та паркінг. У Києві за такі квартири у новобудовах просять у середньому 35,3 тис. грн за кв. м.

Бізнес

У новобудовах є великі підземні паркінги, з одним паркомісцем на квартиру. Зазвичай такі будівлі охороняються, є консьєрж, покращені дитячі майданчики, а для догляду за територією наймають садівників. Мешканці столиці в середньому платять 57,7 тис. грн за квадратний метр у такій квартирі.

Еліт

Над дизайном житла працюють солідні дизайнери. Територія охороняється, а паркомісця облаштовують із запасом. У таких житлових комплексах будують тенісні корти, басейни, супермаркети, приватні школи тощо. У Києві один квадратний метр такого житла коштує в середньому 98,8 тис. грн.

1 /2
Все про квартири
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

64986.78

Dogecoin (DOGE)

0.15

Ethereum (ETH)

3099.23

Litecoin (LTC)

81.32

Ripple (XRP)

0.5

Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти