Hyperloop в Україні: реальний проект чи "наукова фантастика"

В Україні збираються запустити свій вакуумний транспорт

Hyperloop – це проект вакуумного потяга, запропонований Ілоном Маском 2013-го. Він становить собою герметичну капсулу на аеродинамічній подушці, яка може розвивати швидкість від 500 км/год в сталевій трубі. Взагалі ж технологія має на увазі транспортування людей і вантажів на швидкості понад 1000 км/год.

Поки що Hyperloop – експериментальний проект. Розробкою нового виду транспорту займаються кілька різних компаній, і кожна з них обіцяє побудувати його першою. Одні збираються створити лінії високошвидкісних потягів 2021, інші – до 2019-го.

Реклама

Основні дослідження ведуться в США. Але Польща, ОАЕ, Росія, Нідерланди та інші країни також почали проводити техніко-економічні обґрунтування будівництва Hyperloop у себе. Передбачається, що вакуумний транспорт з'єднає всі країни світу.

Днями міністр інфраструктури Володимир Омелян заявив, що Україна теж приєднується до проекту і починає вивчати будівництво Hyperloop. Займуться розрахунками українські вчені з Академії наук.

Однак реальність втілення Hyperloop в Україні така ж, як і у телепортації, вважають експерти.

Реклама

Подробиці будівництва Hyperloop в Україні дізнався сайт "Сегодня".

Грошей немає, але є ідея

HypeUA. Саме так називається український проект зі створення Hyperloop. Центром розробки і тестування вакуумного потяга стане Дніпро.

Проект в Україні підтримує корпорація Octagonal, яка працює над проектом Hyperloop в Мексиці. З української сторони до нього приєдналися Академія наук, підприємства "Південмаш", "Укроборонпром", Каховський завод електрозварювального устаткування, інноваційний парк Unit City і інші компанії.

Реклама

Створюватимуть вакуумний потяг в Україні в три етапи. Спочатку вчені Національної академії наук з іншими експертами прорахують ризики і потенціал технології. За словами міністра, вже 2019 року почнеться будівництво тестового майданчика, і рік-два на ньому проводитимуться випробування і дослідження.

Підготовчий етап – розробку наукового і техніко-економічного обґрунтування – фінансуватимуть НАН і міністерство, говорить гендиректор директорату цифровий інфраструктури на транспорті Олександр Озеран. У відомстві сподіваються, що за рік знайдуться приватні інвестори – вони і профінансують тестування і розробку технології.

Поки що ніяких розрахунків міністерство не дає. Бюджет проекту Омелян обіцяє розкрити в середині березня.

Після тестування – переговори з Hyperloop Оne

Україна сама вакуумний потяг не збудує. Після техніко-економічного тестування країна може звернутися до американської компанії Hyperloop Оne. Це одна з компаній, яка займається втіленням ідеї Маска в життя.

Hyperloop Оne має свої вимоги, і до них потрібно підготуватися. Саме тому Україна витратить кілька років, перш ніж стартують переговори про будівництво гіперпетлі, пояснює керуючий партнер "Octagonal Corporation" Іван Огільчін.

"Перш ніж починати з Hyperloop Оne будь-яку роботу, потрібно ознайомитися з їх вимогами і підготуватися. Для цього створюється робоча група. Якщо проект обґрунтований, то вивчаються умови Hyperloop Оne, і держава або приватне підприємство запропонує впровадження проекту. Потім приєднається Hyperloop Оne. В реалізації проекту є етапи і їх потрібно дотримуватися. Але щоб втілити його ефективно, потрібно проходити кілька етапів паралельно", – говорить Огільчін.

Поки що в Україні тільки створена робоча група, перші збори якої ще навіть не планували.2017 року аналітичний центр Український інститут майбутнього опублікував доповідь про економічну доцільність Hyperloop.

Будівництво гіперпетлі обійдеться значно дешевше, ніж будівництво високошвидкісної залізниці, зазначає виконавчий директор "Українського інституту майбутнього" Віктор Андрусів.

"Багато хто може ставитися до цього скептично, але проект абсолютно раціональний, і наші розрахунки це показують. Зокрема, що будівництво Hyperloop значно рентабельніше і вигідніше, ніж будівництво високошвидкісних залізниць. Я впевнений, що концентрація зусиль на цьому проекті стимулюватиме запуск інновацій в Україні", – прокоментував він.

H yperloop, але через 50-100 років

Hyperloop в Украні може з'явитися, кажуть експерти, але не раніше, ніж через 50, а краще 100 років. Україні не вистачає грошей на ремонт доріг, а залізничні потяги зношені на 90%.

Тим більше Hyperloop – це експериментальна технологія, яка зараз знаходиться між теорією і лабораторією, каже експерт з транспорту Сергій Хижняк.

"Розуміючи, що Hyperloop – тільки теоретичні розробки, складно говорити про його впровадженні в Україні. У світі багато теоретичних розробок. Одні вмирають прямо на робочому столі. Інші доходять до лабораторій, проходять випробування. Щось з них реалізується, щось ні. Поки навіть немає відповідей, хто оплачуватиме всі дослідження. І Україні потрібно розставити пріоритети в тому, що для нас важливо. Наприклад, в країні зникає автомобілебудування, при цьому ми хочемо йти в невідомі дали. На рівні уряду потрібно поставити чіткі пріоритети, що нам потрібно. Щоб не вийшло, як у Радянському Союзі, коли порожні магазини, при цьому були ядерні ракети і космічні апарати", – говорить Сергій Хижняк.

Але самі роздуми про майбутнє транспорту непогані, вважає директор Центру транспортних стратегій Сергій Вовк. Однак зараз Україні дійсно варто подбати про існуючу інфраструктуру.

"На даному етапі добре, що у нас є візіонери, які дивляться далеко-далеко-далеко в майбутнє. Але говорити про проекти, які коштують десятки мільярдів доларів на тлі того, що в Україні немає грошей для модернізації навіть існуючої інфраструктури... Напевно про ці речі можна говорити на перспективу 50-100 років. Про них можна поговорити, помріяти, але реалістичність цього проекту неймовірно мала", – відзначає Сергій Вовк, директор Центру транспортних стратегій.

Щоб дорога інфраструктура існувала, потрібно розуміти, хто за неї платитиме, зазначає Вовк. У держави немає грошей на базові речі – ремонт доріг або оновлення рухомого складу "Укрзалізниці", який зношений на 90%.

"Якщо взяти існуючу залізницю, то ті гроші, які витрачаються на квиток, покривають 35-40% від собівартості перевезення в старих вагонах. Якщо ми, наприклад, побудуємо швидкісну залізницю – ціна квитків зросте в рази. Готових платити в Україні немає. А якщо говорити про високошвидкісну залізницю, де йдеться про мільярди доларів інвестицій – це ще більше зростання вартості. Чи є в Україні люди, які готові платити 400-500 доларів за квиток? Якщо говорити про Hyperloop, який поки в комерційну експлуатацію не запустила жодна країна світу, то ми взагалі говоримо про фантастику. За інфраструктуру повинен хтось платити. Поки я в Україні не бачу платоспроможного попиту на такі дорогі проекти", – говорить Сергій Вовк. 

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Допомога під час війни
Більше новин
Фінанс-дайджест
Більше новин
Industry
Більше новин
Квартирне питання
Більше новин
Час заробляти
Техно
Більше новин
Комуналка
Більше новин
Наші гроші
Більше новин
Війна в Україні
Більше новин
Money-лайфхакер💰
Головне про гроші
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Валюта
Курс долара в касах банків (купівля/продаж)
1
ПУМБ ПУМБ
35.8/36.3
2
ПриватБанк ПриватБанк
35.5/36.3
3
Ощадбанк Ощадбанк
35.7/36.15
4
Райффайзен Банк Райффайзен Банк
36.4/37.1
5
Укрексімбанк Укрексімбанк
36.2/36.7
6
Альфа-Банк Альфа-Банк
35.5/36.7
7
Укргазбанк Укргазбанк
35.4/36.4
8
Універсал Банк Універсал Банк
35.4/36.9
9
OTP Bank OTP Bank
31.95/35.0
ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
53,45
52,91
52,81
27,61
55,40
53,40
54,40
26,89
56,40
54,40
53,79
28,62
56,49
55,02
54,97
27,76
56,99
55,99
56,68
28,98
59,88
56,91
56,99
28,79
59,99
57,99
57,99
29,47
59,99
57,99
57,99
29,48
60,99
59,99
59,99
29,48
-
51,56
51,08
26,95
Відставка Бориса Джонсона
Нова обкладинка The Economist
Рейтинг цін
Скільки коштує житло у новобудовах Києва (грн за м²)
1
Печерський Печерський
90 592
2
Шевченківський Шевченківський
57 791
3
Оболонський Оболонський
54 494
4
Подільський Подільський
51 178
5
Голосіївський Голосіївський
46 989
6
Святошинський Святошинський
36 659
7
Дніпровський Дніпровський
35 882
8
Дарницький Дарницький
35 881
9
Деснянський Деснянський
35 364
10
Солом'янський Солом'янський
31 688
Прогноз 🔑
ТОП-5 у сфері IT
Затребувані спеціалізації
Програмування

Програмування

Інженер

Інженер

Системи управління підприємствами

Системи управління підприємствами

Web-інженер

Web-інженер

Web-майстер

Web-майстер

Актуальні пропозиції 🔥
Вибір українців 🚘
Які нові легкові авто купували у червні
1
Toyota Toyota
456
2
Renault Renault
327
3
Volkswagen Volkswagen
263
4
Hyundai Hyundai
172
5
Skoda Skoda
168
6
Mitsubishi Mitsubishi
162
7
BMW BMW
120
8
Nissan Nissan
102
9
Mercedes Mercedes
94
10
Ford Ford
87
Детальніше
Must Know
Штрафи для власників тварин в Україні

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн
Детальніше
Класи житла
В чому різниця?
Економ

Зазвичай, це типові багатоповерхівки без надмірних архітектурних рішень, схожі одна на одну, але їхнє основне завдання – універсальність та забезпечення квартирами якомога більшої кількості людей. У Києві середня ціна за квадратний метр у "економі" становить 27 тис. грн.

Комфорт

У таких будинках передбачені зони для зберігання дитячих колясок чи велосипедів, є вбиральні, охорона на території, покращений дитячий майданчик та паркінг. У Києві за такі квартири у новобудовах просять у середньому 35,3 тис. грн за кв. м.

Бізнес

У новобудовах є великі підземні паркінги, з одним паркомісцем на квартиру. Зазвичай такі будівлі охороняються, є консьєрж, покращені дитячі майданчики, а для догляду за територією наймають садівників. Мешканці столиці в середньому платять 57,7 тис. грн за квадратний метр у такій квартирі.

Еліт

Над дизайном житла працюють солідні дизайнери. Територія охороняється, а паркомісця облаштовують із запасом. У таких житлових комплексах будують тенісні корти, басейни, супермаркети, приватні школи тощо. У Києві один квадратний метр такого житла коштує в середньому 98,8 тис. грн.

1 /2
Все про квартири
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

61569.71

Dogecoin (DOGE)

0.15

Ethereum (ETH)

2997.88

Litecoin (LTC)

80.12

Ripple (XRP)

0.5

Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти