Електронний замість паперового: міста України просять узаконити новий вид проїзного квитка

У Львові та Вінниці вже готові проекти і отримано згоду ЄБРР, а в Києві і Харкові зіткнулися із законодавчою проблемою

У багатьох українських містах про електронний квитку говорять більше чотирьох років. А в деяких вже почали шукати фінансування для впровадження системи. Але через відсутність в законодавстві визначення електронного квитка ніхто не може втілити проект у реальність. У лютому цього року у Верховній Раді зареєстрували законопроект, який регулює поняття і управління електронним квитком. Сподіваючись, що поправки в законодавстві будуть прийняті цього року, Львів та Вінниця вже отримали згоду на кредитування проекту від Європейського банку реконструкції та розвитку. Нещодавно одинадцять міст України звернулись до Міністерства інфраструктури підтримати законопроекти для їх якнайшвидшого прийняття.

1204911

Реклама

Фото: А. Бойко, Сегодня

Міста готові до електронного квитка, а законодавство – ні

У Львові та Вінниці вже готові проекти і отримано згоду ЄБРР на кредитування електронного квитка, але поки в нашій країні немає механізмів для його роботи. Якщо до кінця цього місяця Верховна Рада підтримає законопроекти, вже навесні 2018 року в цих містах весь транспорт перейде на електронний квиток, а за ними підтягнуться і Дніпро, Черкаси, Луцьк, інші великі міста.

Реклама

За підрахунками Львову на обладнання транспорту всією системою зчитування проїзних карток і створення сервісного центру необхідно 10 млн євро, Вінниці – 8-9 млн євро. Якщо Львів ще чекає підтвердження ЄБРР про фінансування, то Вінниці залишилося тільки отримати гарантії від Міністерства фінансів і скласти технічне завдання для проведення тендеру для реалізації проекту.

"Зараз ми визначаємо, яку систему потрібно впроваджувати в місті які валідатори потрібні, чи ставити турнікети на зупинках або в транспорті. Нині Вінниця для комплексного впровадження електронного квитка найбільш готова", – зазначає директор департаменту інформаційних технологій Вінницької міської ради Володимир Романенко.

Технічної проблеми в Україні для масштабного впровадження електронного квитка немає, зазначає радниця міністра інфраструктури і заступник мера Дніпра Яника Мірило, але є проблеми в правовому полі. За її словами, Дніпро також вже готується до електронної оплати проїзду.

Реклама

"Є і в Києві і Харкові спроби ввести електронний квиток в метро та електротранспорті. Але повномасштабно ввести електронний квиток до прийняття законів міста не можуть. Але це не технічна проблема, а законодавча", – зазначає Яника Мірило.

За її словами, у багатьох містах Європи функцію електронного квитка виконує картка жителя того чи іншого міста, яка також дозволяє отримувати дисконти в магазинах, безкоштовно відвідувати музеї і вести електронну медкарту. За словами Яники Мірило, спочатку в Дніпрі електронний квиток запровадять у метро, як в Києві, а потім на електротранспорті, а якщо приймуть правки в законодавстві, то і у всьому транспорті, включаючи міські автобуси.

"Ця картка вже працює в багатьох містах світу більше 10 років. Це не щось інноваційне, але це буде нововведення в Україні – вона змінить роботу транспортної сфери, дасть більше контролю і зручності пасажирам", – додає Яника Мірило.

annual-report-2015-16-july-edit

Електронний проїзний квиток Oyster в Лондоні. Фото: tfl.gov.uk

Як працює електронний квиток

Єдиний електронний квиток пов'язує всі види транспорту: метро, трамваї, автобуси, міські електрички і тролейбуси в одну систему. При цьому немає необхідності тримати кондукторів, але зростає потреба в контролерах. За словами керівника відділу впровадження електронного квитка "Львівавтодору" Сергія Журбенка, електронний квиток вигідний як місту, так і пасажирам і перевізникам. Місто зможе контролювати фінансовий потік і розподіляти гроші пасажирів між перевізниками по кілометражу маршрутів. А також вести облік пасажиропотоку та пільговиків для поліпшення якості перевезень.

"У водія заберуть готівку і йому не вигідно буде набивати автобус якомога більше, до того ж його зарплата не буде залежати від кількості пасажирів, оскільки компанії-перевізнику місто платитиме за кілометри, який пройшов транспорт за своїм маршрутом", – зазначає Сергій Журбенко.

Пасажири, в свою чергу, зможуть пересідати з одного транспорту на інший, не переплачуючи, оскільки він оплачує час користування транспортом, наприклад годину, а не поїздку. До того ж, електронний квиток виведе перевезення з тіні, оскільки легальний транспорт повинен мати валідатори для зчитування карт.

Як електронний квиток вплине на перевізників

З електронним квитком перевізники втратять прямий доступ до грошей. У Львові, за словами голови Львівської організації Всеукраїнської асоціації автомобільних перевізників Івана Велійка, власники маршрутів готові до переходу на електронний квиток, щоб стабілізувати свої доходи.

1224893

Фото: А. Бойко, Сегодня

"Львівські перевізники підтримують введення електронного квитка, було б набагато зручніше, ніж зараз. Ми точно знали б, стільки заробимо. Ми були одними з ініціаторів впровадження електронного квитка. Але, мабуть, влада це не потрібно, весь час ведуться тільки розмови", – зазначає Іван Велійка.

Але не у всіх містах перевізники підтримують таке нововведення. У Києві, де перевізники виводять на маршрути більшу частину нелегального транспорту і мають з цього великий прибуток – проти.

"Перевізники не надто підтримують через те, що на ринку перевезень бардак і ніхто це не регулює. Велика кількість нелегальних перевізників по Києву. Є маршрути, які виграли конкурс на 10 автобусів, а їх – 20 і нікого це не турбує: ні транспортну інспекцію, ні контролюючі органи. Позиція перевізників не враховувалася", – говорить керівник організаційного управління Всеукраїнської асоціації автомобільних перевізників Микола Красовський.

Як зазначив міністр інфраструктури Володимир Омелян на своєму брифінгу, законопроекти, що регулюють впровадження електронного квитка повинні розглянути в парламенті разом з іншими інфраструктурними законопроектами, яким в Раді відведуть окремий день в найближчий місяць.

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Допомога під час війни
Більше новин
Фінанс-дайджест
Більше новин
Industry
Більше новин
Квартирне питання
Більше новин
Час заробляти
Техно
Більше новин
Комуналка
Більше новин
Наші гроші
Більше новин
Війна в Україні
Більше новин
Money-лайфхакер💰
Головне про гроші
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Валюта
Курс долара в касах банків (купівля/продаж)
1
ПУМБ ПУМБ
35.8/36.3
2
ПриватБанк ПриватБанк
35.5/36.3
3
Ощадбанк Ощадбанк
35.7/36.15
4
Райффайзен Банк Райффайзен Банк
36.4/37.1
5
Укрексімбанк Укрексімбанк
36.2/36.7
6
Альфа-Банк Альфа-Банк
35.5/36.7
7
Укргазбанк Укргазбанк
35.4/36.4
8
Універсал Банк Універсал Банк
35.4/36.9
9
OTP Bank OTP Bank
31.95/35.0
ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
53,60
53,09
50,82
27,60
55,88
53,88
54,88
26,89
56,53
55,24
55,04
27,56
56,90
54,90
54,09
28,64
56,99
55,99
56,68
28,29
59,88
56,91
56,99
28,79
59,99
57,99
57,99
28,97
59,99
57,99
57,99
28,98
60,99
59,99
59,99
29,48
-
52,21
51,06
26,81
Відставка Бориса Джонсона
Нова обкладинка The Economist
Рейтинг цін
Скільки коштує житло у новобудовах Києва (грн за м²)
1
Печерський Печерський
90 592
2
Шевченківський Шевченківський
57 791
3
Оболонський Оболонський
54 494
4
Подільський Подільський
51 178
5
Голосіївський Голосіївський
46 989
6
Святошинський Святошинський
36 659
7
Дніпровський Дніпровський
35 882
8
Дарницький Дарницький
35 881
9
Деснянський Деснянський
35 364
10
Солом'янський Солом'янський
31 688
Прогноз 🔑
ТОП-5 у сфері IT
Затребувані спеціалізації
Програмування

Програмування

Інженер

Інженер

Системи управління підприємствами

Системи управління підприємствами

Web-інженер

Web-інженер

Web-майстер

Web-майстер

Актуальні пропозиції 🔥
Вибір українців 🚘
Які нові легкові авто купували у червні
1
Toyota Toyota
456
2
Renault Renault
327
3
Volkswagen Volkswagen
263
4
Hyundai Hyundai
172
5
Skoda Skoda
168
6
Mitsubishi Mitsubishi
162
7
BMW BMW
120
8
Nissan Nissan
102
9
Mercedes Mercedes
94
10
Ford Ford
87
Детальніше
Must Know
Штрафи для власників тварин в Україні

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн
Детальніше
Класи житла
В чому різниця?
Економ

Зазвичай, це типові багатоповерхівки без надмірних архітектурних рішень, схожі одна на одну, але їхнє основне завдання – універсальність та забезпечення квартирами якомога більшої кількості людей. У Києві середня ціна за квадратний метр у "економі" становить 27 тис. грн.

Комфорт

У таких будинках передбачені зони для зберігання дитячих колясок чи велосипедів, є вбиральні, охорона на території, покращений дитячий майданчик та паркінг. У Києві за такі квартири у новобудовах просять у середньому 35,3 тис. грн за кв. м.

Бізнес

У новобудовах є великі підземні паркінги, з одним паркомісцем на квартиру. Зазвичай такі будівлі охороняються, є консьєрж, покращені дитячі майданчики, а для догляду за територією наймають садівників. Мешканці столиці в середньому платять 57,7 тис. грн за квадратний метр у такій квартирі.

Еліт

Над дизайном житла працюють солідні дизайнери. Територія охороняється, а паркомісця облаштовують із запасом. У таких житлових комплексах будують тенісні корти, басейни, супермаркети, приватні школи тощо. У Києві один квадратний метр такого житла коштує в середньому 98,8 тис. грн.

1 /2
Все про квартири
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

65096.11

Dogecoin (DOGE)

0.16

Ethereum (ETH)

3206.6

Litecoin (LTC)

84.99

Ripple (XRP)

0.53

Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти