"Чорні точки" на українських дорогах: як зменшити число жертв на автомагістралях

9 листопада 2018, 08:21

Людмила Грубник

Сьогодні ні на законодавчому рівні, ні в практичному прммененіі немає чіткої характеристики і визначення, що таке "чорні крапки" або "місця концентрації ДТП"

Відсутністьєдиноїбази"чорних точок"українськихавтомагістралейнегативновпливаєнаситуаціюзісмертністюнадорогах.Сьогоднінівзаконодавчій сфері,нінапрактицінемаєчіткогорозуміння,щотаке"чорні точки"або"місцяконцентраціїДТП",атакожнавіщопотрібновестиоблік"чорних точок"іякцедопоможевирішитипитаннязісмертністюнадорогах.

Про цевкоментарісайту"Сегодня"розповілакерівникпроекту
Traffic Challenge Ольга Дробишева.

"У нас в законодавстві навіть немає визначення, що таке "чорна точка". У Європі вже давно є розуміння, що "чорна точка" або "black spot" – це ділянка, де постійно гинуть або травмуються люди. Більш знайомий для нас термін "місце концентрації ДТП" прописаний лише у внутрішньому стандарті Укравтодору і застосовується лише до доріг загального користування, які перебувають у віданні Укравтодору. А, як відомо, велика частина ДТП відбувається саме на вулицях населених пунктів, які знаходяться у віданні керівництва цих населених пунктів, які в житті не чули і не знають нічого про цей стандарт. Крім того, ці "місця концентрації ДТП" вираховуються дуже складно. Наприклад, при визначенні небезпечної ділянки повинен бути врахований коефіцієнт події, розрахунок якого включає в себе чотири показники – середньорічна денна інтенсивність руху за останній рік, кількість років спостереження, довжина ділянки і кількість ДТП на ділянці концентрації ДТП. Займатися визначенням цих "місць концентрації ДТП" – це дуже складно і трудомістким.

Але, незважаючи на це, в Європі серйозно ставляться до відстеження та боротьбі з "чорними точками", тоді як у нас "місцями концентрації ДТП" займаються мало. За кордоном експерти визначають і вносять в базу ці "чорні точки". Потім їх вивчають на предмет того, що в тому чи іншому місці викликає аварійність. Наприклад, немає розмітки, підземного чи надземного пішохідного переходу, лежачого поліцейського, некоректні знаки. Пізніше ці чинники по можливості усуваються, коригуються або ж біля них вішається попередження, що водій в'їжджає в потенційно небезпечну зону. Знання небезпечних місць і їх вивчення допомагає запобігти виникненню більшості трагедій", – говорить Ольга Дробишева
.

Реклама

Але,крімтого,щовУкраїнінемаєзагальноприйнятоговизначенняпоняття"чорнаточка,сьогоднініхто непрацюєнадствореннямбази"місцьконцентраціїДТП".ЗасловамиОльгиДробишево,ранішебулаподібнабаза,якаскладалася зстатистикипосмертностіітравматизмунапевнихділянкахавтодорігіправоохоронціщорокуробилизвіти,надаючитакуінформацію.

"Сьогодні ми зіткнулися з тим, що ніхто не може дати таку інформацію по Україні. Частину інформації дає Укравтодор, але тільки по дорогах державного значення. Але більшість – 8 з 10 аварій – трапляються в межах населених пунктів. А у муніципальних органів такої інформації немає. Я робила запити в ГУНП, в регіональні відділення, але потрібної інформації так не отримала. Ні поліція, ні МОЗ сьогодні не збирають інформацію по тому, де і від чого загинула людина. Наприклад, вона отримала смертельні травми під час ДТП або пізніше померла в лікарні, тому у нас немає реальної картини", – продовжує експерт.

Прицьому,заїїсловами,єреальнаможливістьборотисяз"чорнимиточками",адженацевиділяютьсягроші.Потрібнолишестворитибазунебезпечнихмісць.

"ВУкраїніповиненреалізуватисяпроектврамкахугодиміжурядомУкраїнитаЄвропейськимінвестиційнимбанком,метоюякогоєпідвищеннябезпекиавтомобільнихдоріг.Ащеунасєдержавнапрограмаурядудо 2020 року,яка передбачаєліквідацію100"чорних точок"поУкраїні.Цеобов'язкововимагаєствореннябазинебезпечнихмісць",-пояснюєДробишева.

Яквважаєексперт,починатироботупороботіз"чорнимиточками"надорогахпотрібносамезствореннябази.ЗцимможевпораєтьсяАгентствоз безпекидорожньогоруху.

"Це повинен бути незалежний орган, наділений повноваженнями і владою. Цей орган не повинен знаходиться в підпорядкуванні МОЗ, Нацполіції або Міністерства інфраструктури. Він повинен бути під президентським або прем'єрським управлінням. Він повинен збирати однотипну статистичну інформацію у поліції, МОЗ, Міністерства інфраструктури, страховиків з приводу аварій, їх причин і наслідків, а потім формувати єдину базу і завдання – вимірні, єдині і зрозумілі для всіх з чіткими виконавцями і відповідальністю. Після виявлення небезпечних місць, їх можна буде додатково вивчити, проаналізувати, і на основі цього ефективно і послідовно усувати реальні проблеми, які забирають життя людей", – підсумовує експерт.

Нагадаємо, поліція нещодавно озвучила жахливу статистику ДТП на українських дорогах. Так,з 1 січняпо 1 жовтня2018року наавтодорогахУкраїнисталося 108070аварій.УДТПзагинули 2266 осіб,а 22394 -отрималитравми.Прицьомунайпоширенішимипричинамиаварійсталипорушенняправилманеврування,перевищенняшвидкості.

Крім того, експерт назвав головні причини аварійності на українських дорогах.Юристпов'язуєцюпроблемузвідсутністюєдиногопрофесійногопідходудо боротьбизаварійністю.


Реклама

Підпишись на наш telegram

Лише найважливіше та найцікавіше

Підписатися

Реклама

Читайте Segodnya.ua у Google News

Новини партнерів

Загрузка...

Новини партнерів

Загрузка...
загрузка...
Хочеш бути в курсі останніх подій?
Підпишись на повідомлення. Показуємо тільки термінові і важливі новини.
Хочу бути в курсі
Я ще подумаю
Будь ласка, зніміть блокування повідомлень в браузері!

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти