"Чорні точки" на українських дорогах: як зменшити число жертв на автомагістралях

Сьогодні ні на законодавчому рівні, ні в практичному прммененіі немає чіткої характеристики і визначення, що таке "чорні крапки" або "місця концентрації ДТП"

Відсутність єдиної бази " чорних точок " українських автомагістралей негативно впливає на ситуацію зі смертністю на дорогах . Сьогодні ні в законодавчій сфері , ні на практиці немає чіткого розуміння , що таке " чорні точки" або " місця концентрації ДТП " , а також навіщо потрібно вести облік " чорних точок " і як це допоможе вирішити питання зі смертністю на дорогах .

Про це в коментарі сайту " Сегодня" розповіла керівник проекту
Traffic Challenge Ольга Дробишева.

"У нас в законодавстві навіть немає визначення, що таке "чорна точка". У Європі вже давно є розуміння, що "чорна точка" або "black spot" – це ділянка, де постійно гинуть або травмуються люди. Більш знайомий для нас термін "місце концентрації ДТП" прописаний лише у внутрішньому стандарті Укравтодору і застосовується лише до доріг загального користування, які перебувають у віданні Укравтодору. А, як відомо, велика частина ДТП відбувається саме на вулицях населених пунктів, які знаходяться у віданні керівництва цих населених пунктів, які в житті не чули і не знають нічого про цей стандарт. Крім того, ці "місця концентрації ДТП" вираховуються дуже складно. Наприклад, при визначенні небезпечної ділянки повинен бути врахований коефіцієнт події, розрахунок якого включає в себе чотири показники – середньорічна денна інтенсивність руху за останній рік, кількість років спостереження, довжина ділянки і кількість ДТП на ділянці концентрації ДТП. Займатися визначенням цих "місць концентрації ДТП" – це дуже складно і трудомістким.

Але, незважаючи на це, в Європі серйозно ставляться до відстеження та боротьбі з "чорними точками", тоді як у нас "місцями концентрації ДТП" займаються мало. За кордоном експерти визначають і вносять в базу ці "чорні точки". Потім їх вивчають на предмет того, що в тому чи іншому місці викликає аварійність. Наприклад, немає розмітки, підземного чи надземного пішохідного переходу, лежачого поліцейського, некоректні знаки. Пізніше ці чинники по можливості усуваються, коригуються або ж біля них вішається попередження, що водій в'їжджає в потенційно небезпечну зону. Знання небезпечних місць і їх вивчення допомагає запобігти виникненню більшості трагедій", – говорить Ольга Дробишева
.

Але , крім того , що в Україні немає загальноприйнятого визначення поняття " чорна точка , сьогодні ніхто не працює над створенням бази " місць концентрації ДТП " . За словами Ольги Дробишево , раніше була подібна база , яка складалася з статистики по смертності і травматизму на певних ділянках автодоріг і правоохоронці щороку робили звіти , надаючи таку інформацію .

Реклама

"Сьогодні ми зіткнулися з тим, що ніхто не може дати таку інформацію по Україні. Частину інформації дає Укравтодор, але тільки по дорогах державного значення. Але більшість – 8 з 10 аварій – трапляються в межах населених пунктів. А у муніципальних органів такої інформації немає. Я робила запити в ГУНП, в регіональні відділення, але потрібної інформації так не отримала. Ні поліція, ні МОЗ сьогодні не збирають інформацію по тому, де і від чого загинула людина. Наприклад, вона отримала смертельні травми під час ДТП або пізніше померла в лікарні, тому у нас немає реальної картини", – продовжує експерт .

При цьому , за її словами , є реальна можливість боротися з " чорними точками " , адже на це виділяються гроші . Потрібно лише створити базу небезпечних місць .

"В Україні повинен реалізуватися проект в рамках угоди між урядом України та Європейським інвестиційним банком , метою якого є підвищення безпеки автомобільних доріг . А ще у нас є державна програма уряду до 2020 року , яка передбачає ліквідацію 100 " чорних точок " по Україні . Це обов'язково вимагає створення бази небезпечних місць " , – пояснює Дробишева.

Як вважає експерт , починати роботу по роботі з " чорними точками " на дорогах потрібно саме з створення бази . З цим може впорається Агентство з безпеки дорожнього руху .

"Це повинен бути незалежний орган, наділений повноваженнями і владою. Цей орган не повинен знаходиться в підпорядкуванні МОЗ, Нацполіції або Міністерства інфраструктури. Він повинен бути під президентським або прем'єрським управлінням. Він повинен збирати однотипну статистичну інформацію у поліції, МОЗ, Міністерства інфраструктури, страховиків з приводу аварій, їх причин і наслідків, а потім формувати єдину базу і завдання – вимірні, єдині і зрозумілі для всіх з чіткими виконавцями і відповідальністю. Після виявлення небезпечних місць, їх можна буде додатково вивчити, проаналізувати, і на основі цього ефективно і послідовно усувати реальні проблеми, які забирають життя людей", – підсумовує експерт .

Нагадаємо, поліція нещодавно озвучила жахливу статистику ДТП на українських дорогах. Так , з 1 січня по 1 жовтня 2018 року на автодорогах України сталося 108 070 аварій . У ДТП загинули 2 266 осіб , а 22 394 – отримали травми . При цьому найпоширенішими причинами аварій стали порушення правил маневрування , перевищення швидкості.

Крім того, експерт назвав головні причини аварійності на українських дорогах.Юрист пов'язує цю проблему з відсутністю єдиного професійного підходу до боротьби з аварійністю .


Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Допомога під час війни
Більше новин
Фінанс-дайджест
Більше новин
Industry
Більше новин
Квартирне питання
Більше новин
Час заробляти
Техно
Більше новин
Комуналка
Більше новин
Наші гроші
Більше новин
Війна в Україні
Більше новин
Money-лайфхакер💰
Головне про гроші
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Валюта
Курс долара в касах банків (купівля/продаж)
1
ПУМБ ПУМБ
35.8/36.3
2
ПриватБанк ПриватБанк
35.5/36.3
3
Ощадбанк Ощадбанк
35.7/36.15
4
Райффайзен Банк Райффайзен Банк
36.4/37.1
5
Укрексімбанк Укрексімбанк
36.2/36.7
6
Альфа-Банк Альфа-Банк
35.5/36.7
7
Укргазбанк Укргазбанк
35.4/36.4
8
Універсал Банк Універсал Банк
35.4/36.9
9
OTP Bank OTP Bank
31.95/35.0
ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
53,60
53,09
50,82
27,60
55,88
53,88
54,88
26,89
56,53
55,24
55,04
27,56
56,90
54,90
54,09
28,64
56,99
55,99
56,68
28,29
59,88
56,91
56,99
28,79
59,99
57,99
57,99
28,97
59,99
57,99
57,99
28,98
60,99
59,99
59,99
29,48
-
52,21
51,06
26,81
Відставка Бориса Джонсона
Нова обкладинка The Economist
Рейтинг цін
Скільки коштує житло у новобудовах Києва (грн за м²)
1
Печерський Печерський
90 592
2
Шевченківський Шевченківський
57 791
3
Оболонський Оболонський
54 494
4
Подільський Подільський
51 178
5
Голосіївський Голосіївський
46 989
6
Святошинський Святошинський
36 659
7
Дніпровський Дніпровський
35 882
8
Дарницький Дарницький
35 881
9
Деснянський Деснянський
35 364
10
Солом'янський Солом'янський
31 688
Прогноз 🔑
ТОП-5 у сфері IT
Затребувані спеціалізації
Програмування

Програмування

Інженер

Інженер

Системи управління підприємствами

Системи управління підприємствами

Web-інженер

Web-інженер

Web-майстер

Web-майстер

Актуальні пропозиції 🔥
Вибір українців 🚘
Які нові легкові авто купували у червні
1
Toyota Toyota
456
2
Renault Renault
327
3
Volkswagen Volkswagen
263
4
Hyundai Hyundai
172
5
Skoda Skoda
168
6
Mitsubishi Mitsubishi
162
7
BMW BMW
120
8
Nissan Nissan
102
9
Mercedes Mercedes
94
10
Ford Ford
87
Детальніше
Must Know
Штрафи для власників тварин в Україні

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн
Детальніше
Класи житла
В чому різниця?
Економ

Зазвичай, це типові багатоповерхівки без надмірних архітектурних рішень, схожі одна на одну, але їхнє основне завдання – універсальність та забезпечення квартирами якомога більшої кількості людей. У Києві середня ціна за квадратний метр у "економі" становить 27 тис. грн.

Комфорт

У таких будинках передбачені зони для зберігання дитячих колясок чи велосипедів, є вбиральні, охорона на території, покращений дитячий майданчик та паркінг. У Києві за такі квартири у новобудовах просять у середньому 35,3 тис. грн за кв. м.

Бізнес

У новобудовах є великі підземні паркінги, з одним паркомісцем на квартиру. Зазвичай такі будівлі охороняються, є консьєрж, покращені дитячі майданчики, а для догляду за територією наймають садівників. Мешканці столиці в середньому платять 57,7 тис. грн за квадратний метр у такій квартирі.

Еліт

Над дизайном житла працюють солідні дизайнери. Територія охороняється, а паркомісця облаштовують із запасом. У таких житлових комплексах будують тенісні корти, басейни, супермаркети, приватні школи тощо. У Києві один квадратний метр такого житла коштує в середньому 98,8 тис. грн.

1 /2
Все про квартири
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

63863.48

Dogecoin (DOGE)

0.15

Ethereum (ETH)

3115.11

Litecoin (LTC)

82.55

Ripple (XRP)

0.52

Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти