Чим живе і як розвивається метро в Україні: чотири історії різних міст

Щодня в світі понад 155 млн користується послугами метро

10 січня 1863 року в Лондоні з'явився перший в світі метрополітен. Після 155 років метро є майже в 200 містах світу, а для жителів мегаполісів і зовсім важко придумати швидший і зручніший вид транспорту, адже щодня в світі понад 155 млн осіб користується послугами метро. Сайт "Сегодня" в день народження метрополітену розповідає найцікавіше про українські підземки.

Столична підземка

В Україні метро є в трьох містах – Києві, Харкові та Дніпрі, але почалася історія вітчизняного метрополітену саме зі столичної підземки.

Реклама

До нас метро прийшло тільки 1960 року, хоча розмови про підземку ходили ще наприкінці 19 століття. У квітні 1949 року Міністерство шляхів сполучення видало указ, згідно з яким і був створений "Київметробуд". 1960 року Святошинсько-Броварська (червона) лінія стала першою, зданою в експлуатацію. 1976-го з'явилася синя гілка, або ж Куренівсько-Червоноармійська лінія. Останню на даний момент Сирецько-Печерську лінію ввели в дію тільки 1989 року.

За 59 років свого існування столична підземка істотно розширилася. Так, починалося все з однієї гілки і п'яти станцій. Зараз існує три гілки і 52 діючі станції. Протяжність ліній становить майже 70 км, хоча починалося все з 5,2 км. У парку на 2017-й налічувалося 823 пасажирських вагони.

За 2017 рік київська підземка перевезла майже 498,4 млн пасажирів, а найзавантаженішою традиційно стала червона лінія, пасажиропотік на якій становив понад 208 млн осіб. Синя гілка перевезла 172,6 млн пасажирів, а зелена – 117,7 млн.

Реклама

В принципі, все метро схожі один на одного, але, водночас, кожен метрополітен оригінальний. Ми розповімо вам про цікаві нововведення, які можна зустріти в українських метрополітенах.

Автоматизація

Київський метрополітен не стоїть на місці і постійно розвивається, впроваджуючи все нові і нові інновації. 2017 року столична підземка поступово почала відмовлятися від жетонів. На станціях було встановлено більше спеціальних турнікетів, де можна оплачувати проїзд картками, в касах почали продавати тільки по одному жетону в руки. До слова, саме кількість жетонів істотно скоротилося, а незабаром вони зовсім зникнуть з ужитку.

Реклама

Альтернативним варіантом оплати залишаються все ті ж банківські картки, проїзні і карти метро, які можна купити в касах і поповнювати в автоматах на станціях.

Повністю автоматизованою зробили станцію метро "Кловська". З 2 серпня там перестали працювати каси і більше не продаються жетони. Оплатити проїзд можна за допомогою карт або ж купити разовий квиток з QR-кодом, який діє всього протягом 30 хвилин. Автомати, які продають квитки, приймають купюри номіналом 1,2 і 5 грн.

Автоматизація станції працює в тестовому режимі, після закінчення якого буде прийнято рішення – впроваджувати це на всіх станціях або ж ні.

Інформаційні екрани

Завдяки волонтерам – "агентам змін" в вагонах столичного метрополітену функціонують нові інформаційні екрани. Монітори показують, скільки часу залишилося їхати до станцій, інформують про переходи, міську електричку тощо.

Підзарядка для телефонів

На станції метро "Золоті ворота" відкрили перший пункт підзарядки мобільних телефонів. Скористатися ним може будь-який пасажир абсолютно безкоштовно. Зазначається, що, якщо це стане затребуваним, подібні пункти з'являться і на інших станціях.

Продаж вагонів

8 грудня 2017 року київська підземка вперше продала з аукціону два списаних вагони, початкова ціна лота становила 483 тис грн. У метро заявляють, що готові продовжити таку практику, якщо Київрада надасть дозвіл.

На 2018 рік у столичного метрополітену багато планів - зробити більше автоматизованих станцій, провести масштабні ремонти та реконструкції, почати будівництво нових станцій і зробити метро зручнішим для людей з інвалідністю та мам з колясками.

Вартість проїзду в столичній підземці – 5 грн.

-1_03

Харківський метрополітен

Харківська підземка почала свою роботу трохи пізніше столичної, 23 серпня 1975 г. Як і в Києві, тут три гілки: Холодногірсько-Заводська лінія, Салтівська та Олексіївська. Але кількість станцій майже вдвічі менше – їх тут всього 30. Загальна протяжність мережі становить 38,45 км. У харківській підземці задіяно 326 вагонів.

На офіційному сайті метрополітену сказано, що щоденний обсяг перевезень становить більше 550 тис. пасажирів, а близько 40% всіх міських транспортних перевезень належать саме метро. Середній розмір пасажиропотоку на рік становить близько 220 млн осіб.

До слова, харківське метро неодноразово отримувало міжнародні нагороди. Так, тільки 2016 року підземка отримала нагороду "European Quality Award" від Європейської Бізнес Асамблеї за високий рівень якості та безпеки перевезень. А в липні 2012-го харківське метро було визнано найкращим підприємством України

Чистота

Київський метрополітен ніяк не можна назвати брудним, але його харківський колега виглядає просто стерильним, причому навіть в періоди дощової погоди тощо. За це метро не раз виділяли високопоставлені гості із зарубіжжя.

Електронний квиток

Харків став першим місто, яке впровадив на практиці систему "Електронний квиток". Так, з грудня 2017 року харків'яни могли розплачуватися за проїзд за допомогою E-ticket в трамваях і тролейбусах. А з 2018 року така функція обіцяє стати доступною і в метро. Щоб оплатити проїзд, потрібно просто прикласти картку до спеціального пристрою в транспорті. Незабаром, в метро планується встановити 250 таких терміналів. Таким чином, метрополітен планує повністю перейти на електронні квитки.

Туалети

У харківському метрополітені є туалети, що сприймається як цілком звичайне явище харків'янами і сильно дивує гостей зі столиці. Нещодавно туалет відкрили на станції метро "Університет". Це вже п'ятий санвузол в харківській підземці. Раніше вони з'явилися в переходах між станціями "Історичний музей" і "Радянська", а також "Спортивна" і "Метробудівників ім. Ващенка". Також туалет працює на станції "23 Серпня".

Вартість проїзду в харківському метро – 4 грн.

___02

Дніпровське метро

Дніпровська підземка в Україні наймолодша і маленька, вона з'явилася тільки 1995 року, а її довжина становить 7,8 км. У Дніпрі працює всього 6 станцій метро і 45 вагонів. До слова, кількість станцій там не змінювалася з часів відкриття.

Тут всього одне депо, де розташований поворотний круг для розвороту вагонів, який ввели в експлуатацію 2016 року.

Пасажиропотік в Дніпрі дуже виділяється на тлі інших українських підземок, за 2016 рік там перевезли всього 7448,3 тис. осіб. У місті часто говорять про те, що метро не витримує конкуренції з наземними видами транспорту, користується ним зовсім невелика кількість людей.

Нові станції

До 2020 року в Дніпрі планують додати три станції – Театральну, Центральну, Історичний Музей. Будівництвом займається турецька компанія, контракт з якою уклали тільки 2016 року. Також наголошується, що метро будують за найшвидшою технологією в Європі. Після зведення нових трьох станцій довжина підземки збільшиться в півтора рази – до 11,1 км.

Час роботи

Через мінімальний пасажиропотік час роботи дніпровського метрополітену відрізняється від часу роботи метро в інших містах України. Дніпровська підземка відкривається о 5:30 і закінчує свою роботу о 23:00.

Фільми

Про дніпровське метро знімали документальні фільми, які можна знайти на офіційному сайті підземки. Так, 2016-го українське творче об'єднання Fantastic Little Splash створило документальний фільм "Метро".

Вартість проїзду в дніпровському метрополітені – 2 грн.

___03

Донецький метрополітен

Донецький метрополітен повинен був стати четвертим в Україні. Його будівництво почалося 1993 року, а запуск першої черги планувався на 2005 рік. Пізніше запуск зрушили на 2011-й, але метро так і відкрилося. Давався взнаки брак фінансування, через який постійно зсувалися терміни.

До листопада 2009 року перша черга (п'ять станцій) була готова всього на 30%. Через два роки Міністерство інфраструктури заявило, що відмовляється від підземного метро в Донецьку, і пообіцяло побудувати наземне, яке повинно було обійтися країні в 5-7 разів дешевше.

Ну, а після того, як на Донбасі розгорнулися бойові дії, питання про метро відпало саме собою. Щоправда, бойовики так званої "ДНР" наприкінці 2014 року говорили про продовження будівництва метро і навіть створили "спеціальну комісію" щодо оцінки стану перспектив розвитку місцевої підземки, проте, як і слід було очікувати, розмови незабаром вщухли...

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Допомога під час війни
Більше новин
Фінанс-дайджест
Більше новин
Industry
Більше новин
Квартирне питання
Більше новин
Час заробляти
Техно
Більше новин
Комуналка
Більше новин
Наші гроші
Більше новин
Війна в Україні
Більше новин
Money-лайфхакер💰
Головне про гроші
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Валюта
Курс долара в касах банків (купівля/продаж)
1
ПУМБ ПУМБ
35.8/36.3
2
ПриватБанк ПриватБанк
35.5/36.3
3
Ощадбанк Ощадбанк
35.7/36.15
4
Райффайзен Банк Райффайзен Банк
36.4/37.1
5
Укрексімбанк Укрексімбанк
36.2/36.7
6
Альфа-Банк Альфа-Банк
35.5/36.7
7
Укргазбанк Укргазбанк
35.4/36.4
8
Універсал Банк Універсал Банк
35.4/36.9
9
OTP Bank OTP Bank
31.95/35.0
ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
47,71
-
52,91
26,59
48,50
46,50
50,50
25,95
49,29
47,29
50,79
25,80
50,50
50,00
52,00
26,13
50,99
48,99
52,99
26,29
51,99
49,89
53,99
26,76
52,00
49,99
54,00
27,77
52,00
49,99
54,00
27,89
52,99
-
54,99
27,35
-
49,49
53,49
25,79
Відставка Бориса Джонсона
Нова обкладинка The Economist
Рейтинг цін
Скільки коштує житло у новобудовах Києва (грн за м²)
1
Печерський Печерський
90 592
2
Шевченківський Шевченківський
57 791
3
Оболонський Оболонський
54 494
4
Подільський Подільський
51 178
5
Голосіївський Голосіївський
46 989
6
Святошинський Святошинський
36 659
7
Дніпровський Дніпровський
35 882
8
Дарницький Дарницький
35 881
9
Деснянський Деснянський
35 364
10
Солом'янський Солом'янський
31 688
Прогноз 🔑
ТОП-5 у сфері IT
Затребувані спеціалізації
Програмування

Програмування

Інженер

Інженер

Системи управління підприємствами

Системи управління підприємствами

Web-інженер

Web-інженер

Web-майстер

Web-майстер

Актуальні пропозиції 🔥
Вибір українців 🚘
Які нові легкові авто купували у червні
1
Toyota Toyota
456
2
Renault Renault
327
3
Volkswagen Volkswagen
263
4
Hyundai Hyundai
172
5
Skoda Skoda
168
6
Mitsubishi Mitsubishi
162
7
BMW BMW
120
8
Nissan Nissan
102
9
Mercedes Mercedes
94
10
Ford Ford
87
Детальніше
Must Know
Штрафи для власників тварин в Україні

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн
Детальніше
Класи житла
В чому різниця?
Економ

Зазвичай, це типові багатоповерхівки без надмірних архітектурних рішень, схожі одна на одну, але їхнє основне завдання – універсальність та забезпечення квартирами якомога більшої кількості людей. У Києві середня ціна за квадратний метр у "економі" становить 27 тис. грн.

Комфорт

У таких будинках передбачені зони для зберігання дитячих колясок чи велосипедів, є вбиральні, охорона на території, покращений дитячий майданчик та паркінг. У Києві за такі квартири у новобудовах просять у середньому 35,3 тис. грн за кв. м.

Бізнес

У новобудовах є великі підземні паркінги, з одним паркомісцем на квартиру. Зазвичай такі будівлі охороняються, є консьєрж, покращені дитячі майданчики, а для догляду за територією наймають садівників. Мешканці столиці в середньому платять 57,7 тис. грн за квадратний метр у такій квартирі.

Еліт

Над дизайном житла працюють солідні дизайнери. Територія охороняється, а паркомісця облаштовують із запасом. У таких житлових комплексах будують тенісні корти, басейни, супермаркети, приватні школи тощо. У Києві один квадратний метр такого житла коштує в середньому 98,8 тис. грн.

1 /2
Все про квартири
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

23155.14

Dogecoin (DOGE)

0.09

Ethereum (ETH)

1603.73

Litecoin (LTC)

89.02

Ripple (XRP)

0.41

Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти