Імпорт авіаційного пального в Україні в лютому 2019 року скоротився в 1,8 рази в порівнянні з тим самим місяцем 2018 року. Так, в країну ввезли 18,9 тис. тонн авіапального, повідомили аналітики Консалтингової групи А-95 з посиланням на дані власного дослідження.
Аналітики зазначають, що кількість імпортерів пального скоротилося з 15 до 11.
"Посилення контролю за цільовим використанням авіагасу призвело до збільшення об’ємів поставок імпортерами, які або самі здійснюють заправку літаків, або виступають постачальниками пального для паливозаправних компаній в аеропортах", – зазначають експерти.
Вони підкреслюють, що авіагас імпортується в основному по залізниці з Білорусі та Литви. Водночас після посилення контролю над використанням авіагасу в 9 разів обвалився об’єм імпорту гасу морем.
Нагадаємо, з 1 січня 2019 року для боротьби з нецільовим використанням авіаційного гасу, зокрема його змішуванням з ДТ, набули чинності зміни до Податкового кодексу. До цих змін за допомогою авіапального виготовляли фальсифікат:
Низькоякісне пальне виробляється в кустарних умовах шляхом змішування компонентів, основним серед яких є авіагас.
Нові правила передбачають десятикратне збільшення ставки акцизу на авіаційний гас, якщо імпортер або виробник не підтвердить, що пальне було використано для заправки літаків або постачання для Міноборони і Держрезерву.
Контроль над цільовим використанням здійснюється шляхом видачі податкових векселів. У першій половині січня імпортери і виробники зіткнулися з труднощами в роботі нового порядку, але до кінця місяця ситуація нормалізувалася.
За оцінками "А-95", в 2017-2018 роках повз кінцевих споживачів пройшло 335 тис. тонн гасу, що завдало збитків бюджету в розмірі 1,5 млрд грн. Ці дані частково підтверджуються дослідженням Антимонопольного комітету.