Авіаперельоти в Україні стають доступнішими: що зміниться

Влада вирішила зайнятися закинутими аеропортами
/ Фото: Getty Images

Авіаперельоти стають доступнішими не лише по всьому світу, але в Україні теж. Щоправда, у нас не для всіх. Пощастило жителям столиці і низки великих міст – де аеропорти міжнародні не на словах, а реально. Де перевізники конкурують за клієнта. Але є і міста-невдахи. У них теж побудовані аеропорти, там є й такі, які називаються міжнародними. Але місцеві жителі, щоб полетіти кудись за прийнятну ціну, їздять за кордон. Справа в господарях цих аеропортів, які закинули майно. Тому профільне міністерство вирішило віддати такі аеропорти в інші руки- під зобов'язання розвивати цей бізнес і інфраструктуру.

Реклама

Мандрівник Олександр Нікітчук разом з родиною відкриває нові країни – щороку відвідують по п'ять-шість незвіданих раніше країн. Незважаючи на те, що в сім'ї чотири людини, за словами Олександра, подорожі не б'ють по гаманцю.

"Ціни на квитки значно впали. Сьогодні є можливість за 5-20 євро полетіти в дуже багато місць", – каже чоловік.

Але купити такі квитки з місцевого аеропорту в Ужгороді просто неможливо, тому найчастіше літають через угорський Дебрецен і словацький Кошице, рідше – через польський Краків, і зовсім рідко – український Львів. Це при тому, що в Закарпатському регіоні аеропорт. Навіть зі статусом міжнародного! Але він не працює.

"Це зараз – найвіддаленіший регіон від Києва. Це 800 км по шосейних дорогах, 900 – по залізниці. І плюс Карпати, тобто добиратися де треба 10 годин автомобілем. Це абсолютно ненормально. <...> Щоб кудись полетіти, дуже довго доводиться перетинати кордон, а рейс не будуть затримувати через це. Або до Львова їхати три години і чекати там літак. Тому економії за часом не входить абсолютно", – коментує таку практику заступник голови Закарпатської ОДА Ярослав Галас.

Абсолютно ненормальним є і те, що Ужгородський аеропорт майже два десятка років був не потрібен чиновникам. Аеропорт не розвивався, гроші не вкладалися. Хоча пропозиції були.

Реклама

"Це були і угорці, і словаки ... Турки хотіли взяти в концесію. Але, на жаль це блокувалося з боку органів центральної влади з аргументацією, що це – стратегічний об'єкт, який не можна передавати навіть у тимчасове користування іноземним компаніям", – пояснив Галас.

Вирішити проблеми таких аеропортів планують за допомогою передачі їх в концесію.

"Львів, Запоріжжя, Чернівці та Херсон. В цих містах профільне міністерство найближчим часом збирається віддати аеропорти в концесію", – заявив нещодавно міністр інфраструктури Владислав Криклій.

Концесія – це довгострокова оренда на 20 і більше років, де інвестори мають зобов'язання, які вони повинні виконувати. Наприклад, платити концесійні платежі, вкладатися в інфраструктуру, розвивати сам об'єкт концесії.

"Є аеропорти, де необхідна велика кількість інвестицій, а місцевого інвестора немає, у місцевої влади немає цих коштів, це мільйони доларів", – відзначає експерт авіаційної галузі Богдан Долінце.

До слова, такий вид державно-приватного партнерства для України не є новим. Майже три десятка українських аеропортів працюють саме за таким принципом. Одним з успішних прикладів такого партнерства є аеропорт "Жуляни". Новий інвестор вклав кошти у розвиток інфраструктури. На виході маємо збільшення пасажиропотоку, а отже, і надходжень до бюджетів.

Реклама

"Місцева громада отримує, по-перше, інвестиції в інфраструктуру цього регіону. Знову ж – це податки, працевлаштування людей, які будуть за місцем все виконувати", – пояснив Криклій.

Але поряд з вдалими, існують приклади проблемних об'єктів, де інвестор не розвиває аеродром. А іноді і зловживає своїм становищем. Наприклад, дозвіл літати в аеропорт надає тільки авіакомпаніям, пов'язаним із зацікавленими особами або з самим інвестором. До таких в експертному середовищі віднесли Івано-Франківський і Дніпровський аеропорти.

"На сьогоднішній день одним з таких невдалих прикладів є аеропорт Дніпра, який не демонструє зростання, пасажиропотоки знижуються, і цей ринок починає відтягуватися на Запоріжжя, яке якраз показує зростання", – говорить Долінце.

І нічого дивного, адже вартість одного квитка з Києва до Дніпра періодично досягає 7400 гривень в один бік.

"По "Франківську" там, дійсно, питання досить проблематично рухається. А по аеропорту "Дніпро", до речі, скоро ця ситуація докорінно зміниться, оскільки там заходить інший інвестор, інший концесіонер, який не пов'язаний з власником аеропорту "Дніпро", старого терміналу", – зазначає Криклій.

Але чи не повториться в Дніпрі ситуація, коли аеропорт передадуть в управління новому інвестору, а він теж почне зловживати становищем, пускаючи лише "правильні" авіакомпанії?

"Відповідь: ні. Тому що це була умова: власне, якщо ви хочете інвестувати сюди кошти, то нова керуюча компанія перед відкриттям нового терміналу повинна показати договори, які підписані з міжнародними авіалініями. І ми хочемо завезти сюди лоукостер", – пояснює глава Дніпропетровської ОДА Олександр Бондаренко.

Дніпрянам пощастило: на горизонті скоро замигтять дешеві пропозиції і зникне необхідність їхати до Запоріжжя, щоб заощадити на покупці авіаквитків. Так обіцяє місцева влада. В ОДА наголошують: в бюджеті на розвиток повітряної гавані закладений 1,2 млрд гривень на проєктування і переміщення існуючих об'єктів. А приватний інвестор буде за свої гроші будувати нові термінали та інфраструктуру. На це, за попередніми розрахунками, знадобиться близько 100 млн доларів інвестицій.

Жителям Закарпаття поки що таке не світить. Як пояснює Галас, місцевій владі ще потрібно достукатися до Києва, оскільки своїми зусиллями такий проєкт тут не потягнуть.

Нагадаємо, в жовтні 2019 року президент України Володимир Зеленський підписав закон про концесії. Документ вносить зміни в 25 законодавчих актів. Передбачається, що новий закон дозволить розвивати інфраструктуру країни за приватні гроші, не виводячи її з держвласності.

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Допомога під час війни
Більше новин
Фінанс-дайджест
Більше новин
Industry
Більше новин
Квартирне питання
Більше новин
Час заробляти
Техно
Більше новин
Комуналка
Більше новин
Наші гроші
Більше новин
Війна в Україні
Більше новин
Money-лайфхакер💰
Головне про гроші
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Валюта
Курс долара в касах банків (купівля/продаж)
1
ПУМБ ПУМБ
35.8/36.3
2
ПриватБанк ПриватБанк
35.5/36.3
3
Ощадбанк Ощадбанк
35.7/36.15
4
Райффайзен Банк Райффайзен Банк
36.4/37.1
5
Укрексімбанк Укрексімбанк
36.2/36.7
6
Альфа-Банк Альфа-Банк
35.5/36.7
7
Укргазбанк Укргазбанк
35.4/36.4
8
Універсал Банк Універсал Банк
35.4/36.9
9
OTP Bank OTP Bank
31.95/35.0
ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
53,60
53,09
50,61
27,60
55,88
53,88
54,88
26,89
56,69
55,25
55,04
27,49
56,90
54,90
54,09
28,04
56,99
55,99
56,68
28,29
59,88
56,91
56,99
28,79
60,99
58,99
57,49
28,97
60,99
59,99
59,99
28,98
60,99
58,99
57,49
28,98
-
52,47
51,08
26,76
Відставка Бориса Джонсона
Нова обкладинка The Economist
Рейтинг цін
Скільки коштує житло у новобудовах Києва (грн за м²)
1
Печерський Печерський
90 592
2
Шевченківський Шевченківський
57 791
3
Оболонський Оболонський
54 494
4
Подільський Подільський
51 178
5
Голосіївський Голосіївський
46 989
6
Святошинський Святошинський
36 659
7
Дніпровський Дніпровський
35 882
8
Дарницький Дарницький
35 881
9
Деснянський Деснянський
35 364
10
Солом'янський Солом'янський
31 688
Прогноз 🔑
ТОП-5 у сфері IT
Затребувані спеціалізації
Програмування

Програмування

Інженер

Інженер

Системи управління підприємствами

Системи управління підприємствами

Web-інженер

Web-інженер

Web-майстер

Web-майстер

Актуальні пропозиції 🔥
Вибір українців 🚘
Які нові легкові авто купували у червні
1
Toyota Toyota
456
2
Renault Renault
327
3
Volkswagen Volkswagen
263
4
Hyundai Hyundai
172
5
Skoda Skoda
168
6
Mitsubishi Mitsubishi
162
7
BMW BMW
120
8
Nissan Nissan
102
9
Mercedes Mercedes
94
10
Ford Ford
87
Детальніше
Must Know
Штрафи для власників тварин в Україні

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн
Детальніше
Класи житла
В чому різниця?
Економ

Зазвичай, це типові багатоповерхівки без надмірних архітектурних рішень, схожі одна на одну, але їхнє основне завдання – універсальність та забезпечення квартирами якомога більшої кількості людей. У Києві середня ціна за квадратний метр у "економі" становить 27 тис. грн.

Комфорт

У таких будинках передбачені зони для зберігання дитячих колясок чи велосипедів, є вбиральні, охорона на території, покращений дитячий майданчик та паркінг. У Києві за такі квартири у новобудовах просять у середньому 35,3 тис. грн за кв. м.

Бізнес

У новобудовах є великі підземні паркінги, з одним паркомісцем на квартиру. Зазвичай такі будівлі охороняються, є консьєрж, покращені дитячі майданчики, а для догляду за територією наймають садівників. Мешканці столиці в середньому платять 57,7 тис. грн за квадратний метр у такій квартирі.

Еліт

Над дизайном житла працюють солідні дизайнери. Територія охороняється, а паркомісця облаштовують із запасом. У таких житлових комплексах будують тенісні корти, басейни, супермаркети, приватні школи тощо. У Києві один квадратний метр такого житла коштує в середньому 98,8 тис. грн.

1 /2
Все про квартири
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

64211.66

Dogecoin (DOGE)

0.15

Ethereum (ETH)

3163.3

Litecoin (LTC)

83.77

Ripple (XRP)

0.52

Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти