100 років по ямах: що чекає на українські дороги

4 вересня 2017, 07:10

Віталій Андронік Віталій Андронік

События на ТК Украина

2017-го "Укравтодор" планує відремонтувати 2195 км доріг. Однак за два місяці до кінця ремонтного сезону зроблено менше половини робіт

На ремонт доріг 2017 року уряд обіцяв 30 млрд гривень. Цього вистачило б на ремонт 2195 км. Але з початку року план виконали менше ніж наполовину. Такими темпами, впевнені експерти, відремонтувати українські дороги вдасться приблизно за 100 років. Чи встигнуть в Україні виконати план з ремонту доріг дороги до зими, дізнався сайт "Сегодня".

Реклама

Рекорд з ремонту доріг

Протяжність українських доріг – 430 тис. км. За даними Міністерства інфраструктури, понад 95% магістралей потребують капітального ремонту. Відновлення доріг протягом останніх десяти років фінансувалася на рівні 3-5% від потрібного обсягу. Винятком був період підготовки до "Євро-2012". Через це стан магістралей щороку погіршувався. На початку 2017 року прем'єр Володимир Гройсман пообіцяв виділити на дороги понад 31 млрд грн. На ці гроші планували відремонтувати 2195 км. Але на ремонт доріг "Укравтодор" отримав з держбюджету цього року 5,3 млрд грн. "Існуючого фінансування вистачить на ремонт 727 км доріг, при додаткових коштах – більше 2000 км", – говорив в.о. голови "Укравтодору" Славомир Новак.

Объемы строительства и ремонта дорог в Украине
2017* – планований обсяг ремонтних робіт

Онак і 727 км, і 2000 км – менше одного відсотка від загальної протяжності доріг країни. Уряд обіцяв в другій половині року виділити додаткові 15 млрд грн за рахунок реструктуризації боргів. Тоді б вдалося відремонтувати 2195 км, прогнозував Новак. Але реструктуризація так і не відбулася. А додаткові 1,4 млрд грн держкомпанія отримала в кредит і 3,2 млрд грн – за рахунок експерименту уряду перенаправляти частину митних зборів на ремонт доріг.

Реклама

На 18 серпня Держагентство відзвітувало про відремонтовані 756 км доріг. Ще 12 млрд грн "Укравтодор" сподівається отримати від митниці до кінця року. Тоді по країні вдасться відремонтувати близько 2000 км доріг, передбачає радник голови дорожнього агентства Олександр Кава.

"Зірвану реструктуризацію покриває митний експеримент і фінансування з областей. Ці гроші виділяються щомісяця за планом асигнувань Міністерством фінансів. Вони виділяються в міру надходження до бюджету. Сезон ще дозволяє закінчити ремонт вчасно", – коментує експерт.

pavl5041

До кінця сезону дорожніх робіт два місяці. Фото: Д. Павлов

В тренді
Транзит газу падає, втрати економіки зростають – найголовніше про гроші СЬОГОДНІ
Фото: "Укртрансгаз"
В тренді
Ринок праці ожив. Які професії опинилися в топі, а кого чекає дефіцит робочих місць
Роботодавці хочуть швидких грошей
В тренді
Долар застиг на місці, євро подешевшав: курс валют НБУ
Курс долара в Україні завмер

Але на ремонт доріг залишилося всього кілька місяців, пояснює колишній керівник департаменту в Міністерстві інфраструктури України Роман Хміль. У листопаді середньодобова температура опуститься нижче шести градусів і ремонтні роботи повинні будуть зупинитися. В умовах обмеженого часу затримка фінансування – велика проблема, зазначає експерт.

Реклама

"Я думаю, відремонтують до тисячі кілометрів. Це стеля. Ремонтні роботи можуть тривати максимум до середини листопада. Середньодобова температура не повинна перевищувати шести градусів. В українських реаліях листопад – кінець сезону. В іншому випадку дороги ремонтуватимуть у сніг", – зазначає Хміль.

Читайте також: Сервіс в "Укрзалізниці": які права є у пасажира потягу і як їх захистити

100 років на ремонт доріг

Щоб за 10 років відновити всі дороги, потрібно ремонтувати по 45-50 тис. км доріг щорічно. Якщо "Укравтодор" ремонтуватиме по 1000-2000 км доріг на рік – країні не вистачить і 100 років. В організації "Моя дорога" підрахували: на дороги потрібно виділяти по 100 млрд грн на рік протягом 10 років. Так, при нинішньому бюджеті "Укравтодору" в 30-35 млрд грн потрібно вводити додаткові заходи та підвищувати податки, зазначає голова організації Роман Хміль. Так, введення оплати проїзду для вантажівок дасть 15 млрд грн на рік, а підвищення акцизу на паливо вдвічі – ще 35 млрд грн.

"Такі заходи дадуть на рік 85 млрд і ще 15 млрд ми залучаємо кредитами міжнародних банків. Вийти на 100 млрд на рік можна. Але перед тим як підвищувати акцизи, потрібно навчитися витрачати ті, які збираються зараз. В цьому напрямку реформа рухається дуже повільно", – додає Роман Хміль.

Реклама

За оцінками міністра інфраструктури Володимира Омеляна, щоб привести українські дороги в порядок, вистачить 50 млрд на рік гривень протягом п'яти років. Для стабільного фінансування магістралей в Україні з 2018 року запрацює Дорожній фонд. Він наповнюватиметься за рахунок акцизу і ввізного мита на паливо і автомобілі, штрафів за перевищення нормативного ваги і спецфонду Держбюджету. В "Укравтодорі" вважають, що Фонд забезпечить галузі 50 млрд на рік. Але повноцінно наповнюватиметься він з 2020 року, 2018-го надходитиме 50% від зазначених зборів, 2019-го – 75%.

Підпишись на наш telegram

Лише найважливіше та найцікавіше

Підписатися

Реклама

Читайте Segodnya.ua у Google News

Реклама

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти