Відмова від висоток і заборона парковок: нові будівельні норми змінять життя українців

15 квітня 2018 7:27

Олександр Панченко Олександр Панченко

Нові ДБН поліпшать комфорт і безпеку, але підвищать ціну на квартири в новобудовах

ВУкраїнізаборонятьбудуватипарковкивсерединіміськихдворів,пожежниммашинамзабезпечатьпід'їзддо будинків,адитячі садкиможнабудевідкриватипрямовбагатоповерхівках-вМінрегіонбудіпідготувалиновіДержавнібудівельнінорми(ДБН).

Головне

Реклама

Якроз'ясниввіце-прем'єріміністррегіонстрояГеннадійЗубко,змінятьсячотириДБН.Перша-"Плануванняізабудоватериторій".Головневній-вводитьсямаксимальнащільністьзабудови:для4-поверховихбудинківце45%площікожногогектара,для5-8-поверхових-40%,для12-25-поверховихвисоток-не більше30%.Цей західдозволитьобмежитищільністьнаселенняна1гадо450осібзможливістюпідвищитиїїна20%(до540осіб),якщов500метрахє,наприклад,лісабопарк,великімагазини.

Заразщільністьпроживаючихможнапідвищуватидобезкінечності,щовжепризвелодо перенаселеннявдвічі,наприклад,вокремихмікрорайонахнастоличнихПозняках,щільнозабудованих22-25-поверховими"свічками". Обмежують ДБН і поверховість: вмістахзнаселеннямдо50тис.осібне можебутивищетрьохповерхів,вбільших(100-150тис.осіб)-тільки9-поверхівки,ілишевмегаполісах-будинкивисотоюпонад20поверхів,правда,тежмайжебезобмежень.

Довисотокповиненбутизабезпеченийпід'їздпожежнихмашинз усіх боків,а незоднієї,якзараз.Вводятьсяпоняття"зеленої"(не можнабудувативпаркахірекреаційнихзонах)і"блакитної"(обмеженнявисотності)ліній,що визначаютьсямісцевою владою. Заборонять розміщувати паркінги на території житлових комплексів. Альтернатива-дорогіпідземнігаражіабовідкритімайданчикиза300-500мвідрозташуваннябудинку.

ДругановаДБН-"Вулицітадорогинаселенихпунктів"-передбачаєствореннябезбар'єрногопроїздудляосібзінвалідністю(зниженнявокремихмісцяхбордюрівдлязаїздуіз'їзду,доріжкидляінваліднихколясок),острівцібезпекинанерегульованихпішохіднихпереходах,огородженнястовпчиками-відбійникамизупинокгромадськоготранспорту,заборонаавтопарковокнадорогахітротуарах(зараздозволено).

Реклама

Нарешті, ще дві ДБН стосуються шкіл і дошкільних установ. Вводяться вимоги до зниження енерговитрат на їх обігрів за рахунок утеплення, встановлення приладів автоматичного регулювання обігріву. У класах на одного учня має бути не 2-2,4 кв. м, а мінімум 3 кв. м площі. Також заплановано поступовий відхід від традиційних класних кімнат з партами до відкритого простору, де учні будуть сидіти навколо столів. Щоб діти з особливими потребами могли займатися з іншими дітьми, в школах повинні з часом з'явитися пандуси, підйомники, розширять дверні прорізи для проїзду візків (з 80 до 100 см). Важливий момент – на перших-других поверхах житлових будинків дозволено розміщувати дитячі садки та ясла, розраховані на 120 дітей.

Експерти

ФахівціпідтримуютьновіДБН,алеззастереженнями.

"Нет возражений против адаптации инфраструктуры для людей с инвалидностью, обеспечения безопасности пешеходов, разрешения размещать в жилдомах детсады и ясли, — сказал нам эксперт Виктор Несин. — Правильное решение — ограничить плотность застройки, это улучшит экологию. Но вырастет стоимость квартир, так как застройщик сможет на той же площади построить меньше домов. Прежде всего подорожают смарт-квартиры площадью до 30 кв. м".

Іншої думкиекспертконсалтинговоїкомпаніїСергійКостецький:

"Сейчас спрос на квартиры меньше предложения, поэтому повышать стоимость "квадрата" застройщики пока не могут, а значит, будут работать на грани нулевой рентабельности".

У тойжечасвідповідальністьзапорушенняДБНзалишається колишньою:штрафзапроектуваннязабудовизпорушеннямнорм-майже160тис.грн,азаневиконанняприписівДержархбудконтролю-майже26тис.грн.

Парковки: яблуко розбрату

Каменемспотиканнясталорішеннявладипро винесенняпарковокзатериторіюмікрорайонів.Несінкаже,щоідеяреалізовуєтьсятількивзонахновоїзабудови,авужезаселенихмікрорайонахвонапрактичнонездійсненна.

"Мало кто захочет ехать к месту стоянки на общественном транспорте или идти до него пешком 500 м и более, — говорит Несин. — В многих новых домах есть подземные паркинги, но они наполовину пустые, так как стоят необоснованно дорого — до $20 тыс. за 15—20 кв. м. Если власти попробуют ликвидировать стихийные автостоянки силовыми методами, это может вызвать социальную напряженность".

Костецькийтакожпокине бачитьвирішення проблеми:

"Застройщик вряд ли будет закупать дополнительно землю для парковок, а в уже существующих зонах застройки с высокой этажностью убирать стихийные и законные парковки некуда. Подземные паркинги сейчас мало строят, так как они обходятся намного дороже, чем квартиры экономкласса: нужны тысячи кубометров бетона — паркинг должен выдержать вес высотки, построенной над ним".

Підпишись на наш telegram

Лише найважливіше та найцікавіше

Підписатися

Реклама

Читайте Segodnya.ua у Google News

Реклама

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти