Юристи розповіли, що робити з великими платіжками за комуналку

14 березня 2020, 04:30

Анастасія Іщенко Анастасія Іщенко

Платіжки з величезними цифрами можуть прийти тому, що в квартирі відсутні лічильники, або ж їхні свідчення не вчасно передають

За комунальні послуги українцям можуть прийти платіжки з нереальними сумами. Експерти відзначають, що найчастіше так відбувається через відсутність в квартирі лічильника, або ж через те, що показання лічильників передавали невчасно. Також це можуть бути різні збої в роботі постачальників послуг.

Реклама

Якщо вам все ж прийшла фантастична платіжка за газ, воду або ж світло, не варто панікувати – найімовірніше, у всьому можна розібратися.

"Насамперед, звичайно, слід звернутися до постачальника, який нарахував вам такі суми (чи то електроенергія, природний газ або вода). І спілкуватися безпосередньо з ним. Наприклад, постачальник газу нарахував штрафні санкції з урахуванням всієї опалювальної площі квартири або приватного будинку, але реально опалюється половина – вимагаємо перерахунку ", – пояснює Євген Ляшук, адвокат ЮК" Де-юре ".

Якщо постачальник все ж не йде на контакт, тоді мусомо звертатися до суду. Також можна написати скаргу в Державну службу України з питань безпеки харчових продуктів і захисту прав споживачів і Антимонопольний комітет, але такі дії мусять бути обгрунтовані.

"У судах немає однозначної практики з таких питань. Кожна справа і кожна ситуація унікальні. Якщо ви точно впевнені в своїй правоті і маєте хорошу доказову базу – суд буде на вашому боці. Попереджаю: процес тривалий", – додав Ляшук.

У тому випадку, якщо платіжки вам приходять, а фактично послуги так і не поставляються, тоді споживач має повне право викликати того, хто надає йому комунальні послуги, для перевірки якості цих послуг.

"За результатами перевірки якості надання комунальних послуг складається акт-претензія, якиа підписується споживачем та виконавцем комунальної послуги. Виконавець комунальної послуги протягом 5 робочих днів вирішує питання про задоволення вимог, викладених в акті-претензії, або направляє споживачу обґрунтовану письмову відмову в задоволенні його претензії. У разі ненадання виконавцем відповіді в установлений строк, претензії споживача вважаються визнаними таким виконавцем ", – каже Євген Козелько, юрист, адвокат ЮК" Тарасов та партнери ".

Якщо ж той, хто надає комунальні послуги, так і не прибув для перевірки, акт підписують сусіди і направляють його виконавцю комунальної послуги рекомендованим листом.

Реклама

У тому випадку, якщо у вас вдома створено ОСББ, тоді спочатку слід звернутися саме до керівника ОСББ, а потім вже вирішувати питання з постачальниками послуг.

Тому не варто лякатися величезних платіжок, адже це може бути навіть звичайний збій в програмі. Слід спокійно звернутися до постачальників послуг або ж до глави вашого ОСББ і все з'ясувати. Якщо ж проводити перерахунок комунальники відмовляються, тоді можна написати скаргу в Держпотребслужбу і звернутися безпосередньо до суду, але тут вже муситимете запастися часом і терпінням.


Детальніше читайте на сайті "Сьогодні" в матеріалі: "Величезні платіжки за комуналку: чому можуть прийти і що з ними робити".


Читайте також: Комуналка за новими цінами: як і скільки заплатимо

Як суми в платіжках за газ змінить перехід з кубометрів на кіловати, дивіться в сюжеті:

Реклама

Підпишись на наш telegram

Лише найважливіше та найцікавіше

Підписатися

Реклама

Читайте Segodnya.ua у Google News

Реклама

Новини партнерів

Загрузка...

Новини партнерів

Загрузка...
загрузка...

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти