Повірка лічильників: навіщо вона потрібна і хто повинен платити

27 січня 2020, 13:32

Якщо вчасно не перевірити прилади обліку, суми в платіжках можуть шокувати

Лічильники води потрібно перевіряти раз на чотири роки або з періодичністю, яка вказана в паспорті пристрою. Без цієї процедури водоканали можуть нарахувати вам вартість втраченої води. На правилах активно спекулюють шахраї. Вони дзвонять, представляються співробітниками водоканалу і пропонують за гроші замінити старий лічильник на новий. А в разі відмовив погрожують відключити воду.

Реклама

У нових процедурах повірки лічильників дійсно легко заплутатися. Раніше за це платили споживачі, потім – постачальники комунальних послуг. У правилах 2020 року розбиралися новини "Сьогодні".

Мешканка багатоквартирного будинку Лілія Брудницька справно платить за комуналку і завжди вчасно передає показання лічильників. Але минулого місяця ці дані чомусь не врахували, а тому квитанція за грудень шокувала жінку. За гарячу воду їй нарахували в п'ять разів більше, ніж було спожито. А це майже півтисячі гривень замість вісімдесяти.

"Отримала нарахування не тільки по соціальній нормі, але й на людину, яка з жовтня-2019 не проживає в цій квартирі, тому що померла. І всі постачальники послуг про це знають, вказують правильні дані. Крім постачальника послуг централізованого опалення та гарячої води", – нарікає Лілія.

Сума в платіжці за опалення теж зросла – в 2,5 рази. І платити за такими рахунками Лілія не поспішала. Замість цього вона звернулася до постачальника послуг і з'ясувала, що прострочила перевірку квартирного лічильника.

"Як я могла як споживач здогадатися, що це збіг термін повірки лічильника? Мені сказали, що мене попередили, мовляв, в платіжці написано, що ми повинні повіряти. Але це ж не адресне попередження", – обурена Лілія.

Як дізнатися дату повірки лічильника води? Про це повинно бути написано в паспорті вашого вузла обліку або в особистому кабінеті на офіційному сайті постачальника послуги. Але якщо там інформації немає – доведеться телефонувати.

"Постачальник послуг не зацікавлений у тому, щоб повіряти лічильники. Тому що якщо лічильник не повірений, вам нарахують за тепло, гарячу або холодну воду відповідно до методики Мінрегіону. А це буде як мінімум удвічі більше, ніж за лічильником", – пояснює експерт з питань житлово-комунального господарства Олег Попенко.

Реклама

Що таке повірка лічильників і для чого її проводять?

"Це перевірка якості роботи лічильника. Лічильник дуже схожий за своєю природою на годинник – може поспішати або відставати. Тому необхідно раз в чотири роки перевіряти", – говорить директор розрахункового департаменту "Київводоканалу" Валерій Люлин.

Перевіряють прилад тільки ліцензовані компанії і підприємства. Демонтувати і доставити лічильник на перевірку можна самостійно. Так дешевше, але довше.

"Власноруч привезти лічильник в центр метрології. Або в сервісний центр. І повірити за 82 гривні. Інший спосіб – замовити цю послугу – перевірку з демонтажем", – перераховує Люлін.

Згідно із законом випробовувати прилади обліку повинні не більше місяця. Спочатку в спеціальній лабораторії їх ретельно оглядають і з'ясовують, чи не пошкоджений корпус. Після цього очищають від забруднень. І якщо всередину лічильника потрапила вода, перевірку він не пройде. Далі прилади тестують на повірочный устаноці. За встановлений відрізок часу через них пропускають певну кількість води, а потім порівнюють дані.

"Втручання оператора мінімальне. Єдине – це обробка даних, які ми отримали. Якщо лічильник придатний – він пломбується. Державний повірений ставить своє клеймо", – розповідає заступник начальника відділу з повірки та ремонту лічильників "Київводоканалу" Іван Столяр.

Реклама

Несправні лічильники повертають власникам. А ось гроші за повірку – ні. До того ж споживачам потрібно буде за свій рахунок придбати новий прилад. Інакше платіжки будуть нараховувати по загальнобудинковому лічильнику або за нормою споживання. Поки прилад перебуває в лабораторії на повірці, комуналку теж нараховують не так, як зазвичай.

"Нараховують за середнє показання за попередній період. За місяць, протягом якого вони проводять перевірку вашого лічильника. Або ставлять свій лічильник з так званого маневреного фонду", – пояснює голова Асоціації професійних управителів нерухомістю України Андрій Никончук.

Читайте також: Кияни активно встановлюють лічильники тепла: як це працює

Втім, можна обійтися і без демонтажу лічильника. У такому разі його повірять за допомогою проливної установки. Коштує така послуга в середньому від 300 гривень.

"Якщо лічильники стоять більше 10 років, шанс пройти перевірку – дуже низький. А лічильники українського виробництва майже не проходять другу перевірку", – попереджає Люлін.

Прилади європейських виробників при цьому можуть успішно пройти по три повірки і прослужити понад 12 років.

Хто ж повинен платити за повірку лічильників? Як пояснює директор СП "Енергозбут" КП "Київтеплоенерго" Костянтин Лопатін, раніше витрати на обслуговування та повірку лічильників були закладені в тарифі, а тому покривалися за рахунок постачальника. Ось тільки своєї черги на перевірку чекали не всі.

Реклама

Володимир Веретенкін чотири роки тому вирішив не створювати собі додаткових клопотів з повіркою і просто купив нові лічильники. Чоловік уже забув про ті лічильники, поки не побачив завищені суми в платіжках.

"Вони мені неправильно нарахували по гарячій воді. Я звернувся до них і попросив зробити перерахунок, але мені відмовили. Посилаючись на те, що у мене вже більше чотирьох років лічильники не перевіряли", – говорить Володимир.

Після того, як у 2019 році запрацював новий закон про ЖКГ, оплату за перевірку переклали на споживача.

"Мені це обійшлося 592 гривні за два лічильники. Потім дані перевірки вони вводять в реєстр", – говорить Володимир.

А ось з лічильниками газу і електрики ситуація інша.

"Повірка газових лічильників оплачується за рахунок облгазів, електролічильників – за рахунок енергетиків. Коли лічильник вийшов з ладу з вини споживача, тоді споживач сам платить. І коли споживач переносить лічильник, він теж платить", – пояснює заступник начальника управління захисту споживачів Госпродпотребслужби у Вінницькій області Петро Бевзюк.

Однак деякі підприємства намагаються перекласти свої витрати на споживачів. Наприклад, у Вінницькій області два роки тому люди колективно поскаржилися в Госпродпотребслужбу на облгаз, який змусив їх платити за повірку та установку нових лічильників. Схожа ситуація була і з лічильниками води.

"Споживач звернувся до водоканалу з проханням провести повірку лічильників водопостачання за рахунок постачальника послуг. Однак водоканал відмовив у такій повірці. З посиланням на те, що водоканал не зобов'язаний цього робити, хоча на той момент повірка була включена в тариф. З водоканалу були стягнуті гроші , які надмірно заплатив споживач", – розповідає адвокат Артем Кирюшин.

Втім, рішення суду про те, що платити за повірку повинні підприємства, вже неактуальне і його неможливо застосувати до аналогічних комунальних спорів, кажуть експерти. Адже рішення суду стосується саме того періоду, коли повірка була закладена в тариф.

Щоб у платіжках не було зайвих цифр, експерти радять вчасно подавати показники і систематично повіряти лічильники.

Нагадаємо, раніше сайт "Сьогодні" розповідав, навіщо в Києві почали встановлювати теплові лічильники з сигналізацією.

Підпишись на наш telegram

Лише найважливіше та найцікавіше

Підписатися

Реклама

Читайте Segodnya.ua у Google News

Реклама

Новини партнерів

Загрузка...

Новини партнерів

Загрузка...
загрузка...

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти