Нещодавно у Верховній Раді був зареєстрований законопроект №8055 "Про впровадження фінансового омбудсмена " , який повинен впровадити механізм позасудового вирішення спорів між фінансовими установами та споживачами .
Функціонувати установа буде за рахунок внесків постачальників фінансових послуг і зборів громадян за розгляд того чи іншого спору . Розмір таких внесків встановить наглядова рада , а збір за розгляд конфлікту , який повинен буде заплатити споживач , складе близько 5 % від прожиткового мінімуму для працездатної людини , це 85 грн за одну скаргу .
Також , за словами нардепа Руслана Демчака , скарги , які будуть надходити до фінансового омбудсмена , будуть розглядатися протягом 60 днів , після чого буде прийнято рішення .
"То есть, они (принятые решения – ред.) должны выполняться и приравниваются к решению суда второй инстанции. Все ли эти решения будут иметь такую силу? Только после согласия потребителя финансовых услуг. Если у него нет возражений, тогда в течение 30 суток финансовое учреждение, предоставившее такую услугу, действует по определенным критериям, может обжаловать это в суде, но через 90 дней решение приобретает статус исполнительного документа. Это является важным элементом и той разницей, что отличает эту процедуру от действующих третейских судов, которые есть в Украине, и, к сожалению, сегодня не работают", – пояснил депутат.
Варто відзначити , що фінансовий омбудсмен не розглядатиме ті справи , які вже розглядалися в суді . Також розглядати спір почнуть тільки в тому випадку , якщо споживач раніше звертався до фінустанови і отримав там відмову , ігнорування або ж в ідповідь , що його не задовольнила. І , ще одне обмеження полягає в тому , що омбудсмен не допоможе вирішити суперечку з збанкрутілим банком .
Основне поле діяльності омбудсмена – це невеликі кредити , до 372 тис . грн , які , на думку авторів законопроекту , перевантажують суди . Спори , сума яких не перевищує 100 розмірів мінімальної заробітної плати , омбудсмен розглядати не буде .