Українські споживачі все активніше використовують банківський пластик, і існує потужний посил для подальшого розвитку карткових платежів. Незважаючи на наслідки грандіозного "банкопаду", який спостерігається у нас в останні роки, і помітну активізацію різного роду шахраїв, все більше українців обирають безготівкові платежі.
"Обсяги безготівкових операцій на ринку – важливі показники прозорості будь-якої національної економіки. Для банків же карткові платежі, на відміну від операцій з готівкою, – менш ризикові та витратні. Відповідно, більш активний розвиток ринку безготівкових платежів залишається одним із важливих завдань для українського фінансового сектора, – говорить заступник голови правління банку "Кредит Дніпро" Андрій Мойсеєнко. – Банки в минулому році продовжували розвивати всілякі мотиваційні програми та проекти для власників платіжних карт, приєднувалися до різних акцій платіжних систем. Подібні тенденції будуть відбуватися і в цьому році".
"Сегодня" дізналася, що зараз відбувається на ринку цих банківських послуг.
ЕКСПЛУАТУЄМО КАРТИ АКТИВНІШЕ
КУПУЄМО. Справа в тому, що консервативна свідомість українців таки перебудовується з "гроші в гаманці – надійніше" на використання переваг сучасних форм розрахунків, пояснюють експерти. Восени минулого року компанія GFK Ukraine провела дослідження Cashless Market Overview, націлене саме на з'ясування нашого ставлення до безготівкових розрахунків. Виявляється, розраховуватися карткою за покупки для українців – справа вже звична. Причому 78,5% опитаних вказали, що вони оплачують карткою товари і послуги не тільки в магазинах, але і в інтернеті. За рік до цього таких прихильників фінансового прогресу було трохи менше (77,3%). Правда, є ще 12,4% власників карток, які уникають оплати в інтернеті. Майже в два рази менше стало тих, хто використовує карту тільки для зняття готівки – з 7% до 3,7%.

ЗАОХОЧУЮТЬ. Банки намагаються заохотити нас користуватися пластиком ще активніше.
"Практично всі учасники фінансового сектора пропонують своїм клієнтам – власникам карт ті чи інші програми лояльності , які б мотивували здійснювати якомога більше безготівкових операцій , – розповідає Андрій Мойсеєнко . – Це може бути cashback або нарахування бонусів . Досить поширеними залишаються партнерські програми банків з торговими мережами , АЗС , авіаперевізниками , мережами кафе і ресторанів та іншими".
ШАХРАЇ ПРАЦЮЮТЬ ВСЕ БІЛЬШ УСПІШНО
Хто дійсно в минулому році активно попрацював, так це шахраї. Як повідомила на прес-конференції заступник директора Української міжбанківської асоціації членів платіжних систем ЕМА Олеся Данильченко, в порівнянні з 2015 роком сукупний дохід шахраїв збільшився в чотири рази – до 339,13 млн грн. При цьому серед усіх видів шахрайства лідирує так званий фішинг. Мета аферистів – отримати в інтернеті дані платіжної карти людини: ПІБ, номер карти, тризначний код підтвердження СVV, пін-код і ін. Для цього шахраї створюють інтернет-сайти, зовні практично не відрізняються від оригінальних порталів платіжних сервісів, банків, інтернет-магазинів та інше ."
Читайте також:
- Нові фокуси банків: як не потрапити на гачок
- В Україні діють фінансові аферисти
- Вкладникам банків-банкрутів обіцяють спростити отримання виплат
- Бум шахрайства: як аферисти "розводять" українців
- НБУ почав стрес-тести 37 банків
- Як вибрати ідеальний тарифний план для свого мобільного телефону
- В НБУ розповіли про перспективи банківської системи України