Українські банки повинні будуть заздалегідь інформувати клієнтів про кредитні ліміти або зміни в них, а також вказувати ліміт окремо від власних коштів клієнта. Про це повідомив Національний банк України (НБУ), який раніше також ввів нові правила реклами банківських послуг.
"З 1 вересня 2020 року запрацюють вимоги регулятора до розкриття повної інформації про послуги в рекламі і на сайтах банків. Серед іншого банки будуть зобов'язані чітко інформувати клієнтів в смс-повідомленнях, інтернет-банкінгу, месенджерах або електронною поштою (залежно від того, який канал зв'язку вибрав споживач) про суму коштів на поточному рахунку клієнта і окремо про розмір кредитного ліміту його картки. Також банки будуть зобов'язані своєчасно повідомляти своїм клієнтам про встановлення, збільшення або зменшення кредитних лімітів шляхом смс-інформування або іншими каналами комунікацій, які вибрав клієнт", – йдеться в повідомленні Нацбанку.

У НБУ пояснили, що такі зміни потрібні, щоб мінімізувати можливість ввести клієнта в оману. За даними Нацбанку, зараз багато споживачів скаржаться, що банки надсилають повідомлення про залишок на рахунку, але цей залишок формується не тільки за рахунок власних коштів, а й з урахуванням кредитного ліміту.
"В результаті клієнти не розуміють, скільки фактично коштів залишилося на рахунку, відповідно можуть скористатися кредитними коштами, навіть не усвідомлюючи цього", – додали в НБУ.
Нагадаємо, раніше Національний банк також спростив отримання готівки з карток через каси магазинів. За два тижні за допомогою такої послуги від одного з держбанків українці зняли в магазинах майже 4 млн гривень готівки.
Також з 28 квітня в Україні набрали чинності нові вимоги для здійснення платежів. Банки тепер зобов'язані звітувати про платників і одержувачів коштів, тому почнуть моніторити всі фінансові операції з готівкою, а також грошові перекази в Україні і з-за кордону від 5 тис. гривень.
Детальніше про те, що змінилося для пересічних громадян, дізнавайтеся з сюжету новин "Сьогодні":