Яценюк "вирішив" долю труби – чим відгукнеться українцям приватизація ГТС

Сьогодні прем'єр таки "продавив" початок реформи "Нафтогазу". Поки законопроект тільки внесли до порядку денного, але це вже щось.

Лише з третьої спроби парламентарії почули умовлянням прем'єра (загрожував він у тому числі і "Південним потоком") і дали добро на розгляд законопроекту "Про внесення змін до деяких законів України щодо реформування системи управління Єдиної газотранспортної системи України". Потрібно віддати належне Арсенію Петровичу, умовляти нардепів він вміє. Пам'ятається, антикризовий пакет від уряду в Раді теж брали з небажанням, але все ж прийняли.

Не дивно, що Яценюк особисто приїхав "продавлювати" цей закон. Ціна питання ой яка висока.

По-перше, документ пропонує дозволити передавати українську газотранспортну систему в управління приватним компанія (будь-то оренда або концесія). Правда, без права відчуження. Теж саме стосується і підземних сховищ газу.

Але найголовніше – 49% української газотранспортної системи може бути продано приватній кампанії.

"Фактично ми спостерігаємо за спробою розпочати процес приватизації ГТС", – говорить експерт з енергетики
Юрій Корольчук.

Про приватизаціюговорять багато ідовго.Проте однозначної відповіді ,що цепринесе.Україна ,експерти ,на жаль ,дати не можуть.

"Головна мета- створитибільш ефективнусистемуроботи "Нафтогазу" і викорінитикорупціювгазовому секторі ,що з часомпризведедо зниження ціни " ,- зазначаєдиректоренергетичних програм ЦентруРазумкова
Володимир Омельченко.

Реклама

Так-от воно як, алеінтеграціяукраїнської енергетичної системивєвропейськусистемукрімпрозоростіпередбачає створенняєдиного ринкугазу ,авідповідно іцінанагазбудедлявсіходна.

"Всі люди ,підприємства ,теплоелектроцентралібудутьплатитиєдину ціну " ,- пояснюєспівголоваФондуенергетичних стратегій
Дмитро Марунич.

Враховуючи, що зараз держава дотує постачання газу для населення, то в перспективі робити воно це перестане і простим українцям доведеться платити більше газ хочуть вони того чи ні, зазначає експерт. На жаль, Європа – це не тільки верховенство права, а й високі комунальні тарифи.

Зате кожен зможе в будь-який момент дізнатися, скільки газу зайшло в країну, скільки продалося на біржі, скільки закачано в сховища.

Прозорість, безумовно, зробить український енергетичний сектор більш привабливим для інвесторів.

У першу чергу, це стосується підземних сховищ газу, оскільки там простіше порахувати прибуток – транзит справу непостійне, поки немає твердих гарантій щодо обсягів, говорити про якісь цифри взагалі безглуздо.

І, от, тут то і виникає дуже цікаве питання. В такий час – єдиний постачальник газу до ЄС через територію України – це Росія. А в законі значиться, що
інвесторами(читайпокупцямичастиниГТС)можуть бути тількиСШАіЄС. Тобто виходить, у подальшій долі української ГТС будуть теоретично приймати участь покупець і транзитер, а постачальник газу, буде "викинуто з процесу".

"Це дискримінаційний законопроект, який прямо обмежує права не тільки РФ, але і будь-який інший країни. Я не виключаю, що хтось може подати до СОТ, і вимагати, щоб ці дискримінаційні положення законопроекту були скасовані", – говорить Марунич.

Цілком обгрунтовано, що РФ, у відповідь, намагатиметься і далі просувати свої альтернативні газопроводи, проте аж надто боятися цього не варто.

"Дії РФ обмежує законодавство ЄС. Шанси для "Південного потоку" не настільки великі, як про це розповідають керівники "Газпрому", – зазначає Омельченко.

При цьому, за його словами, не варто очікувати, що ті ж європейці кинутися інвестувати в українську ГТС – "навряд чи у нас буде стояти натовп інвесторів, це стратегічний об'єкт і так швидко її не приватизуєш". На все потрібен час.

І перше, що не можна сьогодні робити – це "гнати коней", інакше можна банально продешевити.

"В даний час ми не знаємо, що може наша ГТС, які в неї фінансові можливості. Ми її можемо продати сьогодні, умовно кажучи, за 5 копійок, а потім з'ясуватися, що вона коштувала 50 дол", – застерігає Корольчук.

Спочатку, за його словами, "потрібно вивести компанію з кризи, розібратися з боргами, налагодити співпрацю з постачальниками газу, можливо, це буде не тільки РФ, але й інші країни, наприклад, Середня Азія, оптимізувати роботу сховищ, а потім вже залучати інвестора".

Крім того, поки не ясно, як ще завершиться вся ця реформа. "Можна прийняти найкращі закони, а результату не буде", – каже Омельченко.

У підсумку з одного боку ми отримуємо в перспективі більш прозорий газовий ринок і прихід західних інвестицій у цей сектор. З іншого боку – можливе підвищення цін на газ для населення та активізацію РФ з будівництва обхідних газопроводів
.

***

Реклама

Поки все цетеорія- законнавітьне пройшовперше читання.Але ймовірністьтого ,що найближчим часомдокументотримаєхід ,досить висока."Сьогодні впарламенті єбільшість, і вонапідтримуєуряд.Цейзаконопроект неготувавсявчора -це серйознийдокумент.І те ,що Яценюкособисто приїхав"просувати"його ,свідчитьпро досить серйознінаміри" ,- зазначаєдиректорМіжнародногоінституту демократії Сергій Таран.

При цьому цілком можливо, що це законопроект – один з інструментів торгу з РФ в переговорах по газу. І якщо Москва, погодиться на пропозиції Києва щодо ціни на газ, в законопроект внесуть правки, які дозволять Росії отримати свою частину ГТС, відзначає експерт.

У будь-якому випадку, як вважає Таран, прийняття закону навіть у тому вигляді, в якому він є зараз, вирішить одну важливу проблему – зніме політичну складову щодо подальшої долі ГТС і того, хто ж її зможе приватизувати.

А поки, як відзначають всі опитані "Сегодня.ua" експерти, про надійність вітчизняної газотранспортної системи можна не хвилюватися
.

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Допомога під час війни
Більше новин
Фінанс-дайджест
Більше новин
Industry
Більше новин
Квартирне питання
Більше новин
Час заробляти
Техно
Більше новин
Комуналка
Більше новин
Наші гроші
Більше новин
Війна в Україні
Більше новин
Money-лайфхакер💰
Головне про гроші
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Валюта
Курс долара в касах банків (купівля/продаж)
1
ПУМБ ПУМБ
35.8/36.3
2
ПриватБанк ПриватБанк
35.5/36.3
3
Ощадбанк Ощадбанк
35.7/36.15
4
Райффайзен Банк Райффайзен Банк
36.4/37.1
5
Укрексімбанк Укрексімбанк
36.2/36.7
6
Альфа-Банк Альфа-Банк
35.5/36.7
7
Укргазбанк Укргазбанк
35.4/36.4
8
Універсал Банк Універсал Банк
35.4/36.9
9
OTP Bank OTP Bank
31.95/35.0
ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
53,60
53,09
50,61
27,60
55,88
53,88
54,88
26,89
56,69
55,25
55,04
27,49
56,90
54,90
54,09
28,04
56,99
55,99
56,68
28,29
59,88
56,91
56,99
28,79
60,99
58,99
57,49
28,97
60,99
59,99
59,99
28,98
60,99
58,99
57,49
28,98
-
52,47
51,08
26,76
Відставка Бориса Джонсона
Нова обкладинка The Economist
Рейтинг цін
Скільки коштує житло у новобудовах Києва (грн за м²)
1
Печерський Печерський
90 592
2
Шевченківський Шевченківський
57 791
3
Оболонський Оболонський
54 494
4
Подільський Подільський
51 178
5
Голосіївський Голосіївський
46 989
6
Святошинський Святошинський
36 659
7
Дніпровський Дніпровський
35 882
8
Дарницький Дарницький
35 881
9
Деснянський Деснянський
35 364
10
Солом'янський Солом'янський
31 688
Прогноз 🔑
ТОП-5 у сфері IT
Затребувані спеціалізації
Програмування

Програмування

Інженер

Інженер

Системи управління підприємствами

Системи управління підприємствами

Web-інженер

Web-інженер

Web-майстер

Web-майстер

Актуальні пропозиції 🔥
Вибір українців 🚘
Які нові легкові авто купували у червні
1
Toyota Toyota
456
2
Renault Renault
327
3
Volkswagen Volkswagen
263
4
Hyundai Hyundai
172
5
Skoda Skoda
168
6
Mitsubishi Mitsubishi
162
7
BMW BMW
120
8
Nissan Nissan
102
9
Mercedes Mercedes
94
10
Ford Ford
87
Детальніше
Must Know
Штрафи для власників тварин в Україні

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн
Детальніше
Класи житла
В чому різниця?
Економ

Зазвичай, це типові багатоповерхівки без надмірних архітектурних рішень, схожі одна на одну, але їхнє основне завдання – універсальність та забезпечення квартирами якомога більшої кількості людей. У Києві середня ціна за квадратний метр у "економі" становить 27 тис. грн.

Комфорт

У таких будинках передбачені зони для зберігання дитячих колясок чи велосипедів, є вбиральні, охорона на території, покращений дитячий майданчик та паркінг. У Києві за такі квартири у новобудовах просять у середньому 35,3 тис. грн за кв. м.

Бізнес

У новобудовах є великі підземні паркінги, з одним паркомісцем на квартиру. Зазвичай такі будівлі охороняються, є консьєрж, покращені дитячі майданчики, а для догляду за територією наймають садівників. Мешканці столиці в середньому платять 57,7 тис. грн за квадратний метр у такій квартирі.

Еліт

Над дизайном житла працюють солідні дизайнери. Територія охороняється, а паркомісця облаштовують із запасом. У таких житлових комплексах будують тенісні корти, басейни, супермаркети, приватні школи тощо. У Києві один квадратний метр такого житла коштує в середньому 98,8 тис. грн.

1 /2
Все про квартири
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

64701.94

Dogecoin (DOGE)

0.15

Ethereum (ETH)

3168.69

Litecoin (LTC)

84.55

Ripple (XRP)

0.53

Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти