Вихід на пенсію за вислугою років: чому потрібно повернути це право залізничникам

22 березня 2020, 14:07

Анастасія Іщенко , Ігор Тимофєєв

За законопроектом, вийти на пенсію в 55 років зможуть працівники локомотивних бригад

2017 року в Україні скасували право виходу на пенсію за вислугу років для окремих категорій працівників. Чому хочуть повернути цю можливість і наскільки це реально зробити – йдеться в авторській статті на сайті "Сьогодні".

Реклама

Як відомо, право дострокового виходу на пенсію після впровадження реформи залишилося у деяких категорій працівників, наприклад, у шахтарів, льотчиків, викладачів, медичних працівників тощо. Але були і ті, хто втратив таку можливість.

Працівники локомотивних бригад, залізничники, працівники, які безпосередньо задіяні в перевезеннях і забезпечують безпеку руху на залізничному транспорті, були позбавлені можливості достроково вийти на пенсію ще три роки тому. До цього переліченим вище категоріям працівників можна було вийти на пенсію в 55 років, і маючи стаж роботи 30 і 25 років для чоловіків і жінок відповідно.

Зараз розроблено законопроект "Про введення програм пенсійного забезпечення за вислугу років" (№ 2617) в якому прописано, що вийти на пенсію за вислугою років зможуть працівники локомотивних бригад, водії вантажних автомобілів, які зайняті на шахтах, кар'єрах, рудниках, механізатори, плавсклад морського і річкового флоту, співробітники експедицій і бригад, які зайняті геологією, працівники і майстри, зайняті на лісозаготівлях тощо. До речі, цей перелік може розширюватися.

Галина Третьякова, голова комітету Верховної Ради з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів, на прес-конференції, присвяченій цій темі, зазначила, що залізнична галузь з 320 тис. працівниками є найбільшою в Україні. І якщо не створити рівні умови з європейськими залізничниками, трудова міграція неминуча.

"Краща європейська практика показує, що роботодавець створює недержавні пенсійні фонди, окрім іншого, збирає додаткові кошти, які йдуть на чесну компенсацію, яку роботодавець платить за використання найманої праці працівників залізничної галузі", – зазначила Третьякова.

Реклама

Залізничники кажуть, що зараз у них великий плин кадрів – 9,2%, для порівняння, 2015 рок він був на рівні 4,2%. До того ж, вони працюють у важких умовах, без будь-яких пільг і з низькою заробітною платою.

"Якщо подивитися, в яких умовах працюють залізничники, то ні до схвалення цього закону, ні після умови не покращилися. А якщо подивитися на заробітну плату залізничників, то стає зрозуміло, чому щорічно з галузі йдуть десятки тисяч – щоб знайти роботу за кордоном", – каже Вадим Бубняк, голова Профспілки залізничників і транспортних будівельників.

Нагадаємо, з 1 липня 2019 року зарплати працівників "Укрзалізниці" мали зрости на 10%. На підвищення планували виділити близько 1,5 млрд грн і воно мало торкнутися 250 тисяч співробітників, однак зарплати топ-менеджерів підвищувати не повинні були.

Більше читайте на сайті "Сьогодні" в статті "Вихід на пенсію за вислугу років: хто втратив таку можливість і кому хочуть повернути".

А тим часом нагадаємо, що "Укрзалізниця" має намір стати сучасною і зручною.

Всі подробиці в спецтемі Пенсійна реформа

Підпишись на наш telegram

Лише найважливіше та найцікавіше

Підписатися

Реклама

Читайте Segodnya.ua у Google News

Реклама

Новини партнерів

Загрузка...

Новини партнерів

Загрузка...
загрузка...

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти