Ворог знищує нафтобази: що буде з ринком пального в Україні

Останніми днями російські ракети прилітають на склади пального у західних областях
Розповідаємо про перспективи паливного ринку
Розповідаємо про перспективи паливного ринку / Фото: Getty Images, Колаж: Сьогодні

Останнім часом, зіткнувшись із проблемами у просуванні вглиб української території, російські війська змінили тактику. Із середини минулого тижня крилатими ракетами вони прицільно б'ють по українських нафтобазах. Таким чином ворог намагається спричинити дефіцит пального і зірвати посівну. США вже пообіцяли допомогти нам із пальним, але швидко ця допомога не прийде.

"Сьогодні" разом з експертами з'ясовували, наскільки великих збитків було завдано російськими ракетами і які перспективи паливного ринку на найближчий час.

Реклама

Підраховуючи втрати


Прицільні удари російських крилатих ракет по українських складах пального минулого тижня почастішали. Наприклад, 24 березня було знищено нафтобазу в селі Калинівці під Києвом. 26 березня внаслідок ракетного удару згоріла нафтобаза у Львові. Того ж дня було завдано удару по нафтобазі в Дубні на Рівненщині. А 27 березня ракети прилетіли в нафтобазу на Волині.

Така концентрація ворожого обстрілу по об'єктах критичної інфраструктури говорить про одне: Росія перейшла до тактики знищення української економіки. Зокрема, ворог хоче зірвати посівну, а також ускладнити пересування транспорту країною.

Експерти кажуть, що знищення кожної нафтобази – це втрати інфраструктури та пального на десятки мільйонів доларів.

Реклама

"Тільки за два дні атаки на нафтобази компаніям завдано збитків на десятки мільйонів доларів! Тисячі АЗС та десятки терміналів закриті або зовсім зруйновані", – каже директор "Консалтингової компанії А-95" Сергій Куюн.

Звісно, порівняно з десятками, якщо не сотнями мільярдів доларів втрат від сумарних руйнувань української інфраструктури ці цифри не здаються фантастичними. Але треба розуміти, що без зруйнованої школи можна прожити кілька місяців, а потреба у пальному відчувається щодня. І закриті АЗС одразу в кількох областях можуть стати величезною проблемою для всієї української економіки.

Запасів на дрібнооптових складах та АЗС залишилося на тиждень, і дефіцит пального може виникнути вже у першій половині квітня.

Зміна логістики


Додають оливи у вогонь зміни в логістичних ланцюжках, що сталися з початку війни. Якщо раніше Україна купувала пальне в ЄС, Росії та Білорусі, то тепер для нас залишився доступним лише європейський ринок.

Реклама

"Моря немає. Постачання з Білорусі та РФ немає. Є тільки Європа, де особливо зайвого ресурсу немає, і його ще проблематично затягнути, тому що візків не вистачає. Візки – це колеса для вагонів, щоб переставляти з європейської вузької колії на нашу ширококолійку. З відомих причин їх у такій кількості не було, тому вагонами так все швидко не вирішиш, – пояснює керівник мережі АЗС Prime group Дмитро Леушкін.

За його словами, з автотранспортом також усе складно. Бензовозам раніше не було потреби виїжджати за кордон, тому вони просто технічно не готові до закордонних поїздок.

"Чип-карти для тахографів треба 56 днів у спокої витримати, щоб на штрафи не нарватися. А ще треба й закордонні паспорти, та щоб міжнародна ліцензія була, і митне свідоцтво, і сертифікати на машину, й багато всього іншого, що швидко не зробиш, тим більше у таких умовах, як тепер", – продовжує Дмитро Леушкін.

Цікаво, що в такій ситуації потерпає не лише Україна, а й сусідня Білорусь, з території якої атакує нас Росія. Річ у тому, що білоруські НПЗ раніше працювали на український ринок, а тепер фактично зупинилися – через санкції вони не можуть продавати пальне.

Білоруські НПЗ – бюджетотвірні підприємства, вони працюють у режимі технологічного мінімуму, а одне скоро зупиниться. Перспективи – нульові. Без українського ринку вони трупи, ринків збуту немає, – каже Сергій Куюн.

Як вирішити проблему


Експерти одноголосно кажуть, що уряду доведеться щось міняти у наявній моделі ринку пального. Потрібно стимулювати дрібнооптові постачання пального – адже у кожен бензовоз ракетою росіяни не стрілятимуть.

"Щоб знизити дефіцит пального, який виникне у квітні, необхідні рішення, на які потрібна добра воля уряду. Наприклад, можна дозволити перекачувати цистерни прямо на кордоні або спростити правила перевезень бензовозами. Але тут теж потрібен час, а його вже немає. Посівна почалася", – каже Дмитро Леушкін.

Згодні з цим інші фахівці. Вони вважають, що ринок пального слід максимально дерегулювати та дозволити фермерам самим закуповувати пальне за кордоном.

"Головний принцип – максимально спростити умови для роботи якнайбільшій кількості постачальників і відпустити все, що можна відпустити. Кожен бензовоз, який через кума-свата-брата знайде в Європі навіть невелика регіональна компанія або фермер, – це 2700 гектарів землі під посівну", – каже Сергій Куюн.

Раніше ми писали, в яких сферах очікують робочий бум після війни. До чого готуватися українцям у квітні, читайте тут.

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Допомога під час війни
Більше новин
Фінанс-дайджест
Більше новин
Industry
Більше новин
Квартирне питання
Більше новин
Час заробляти
Техно
Більше новин
Комуналка
Більше новин
Наші гроші
Більше новин
Війна в Україні
Більше новин
Money-лайфхакер💰
Головне про гроші
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Валюта
Курс долара в касах банків (купівля/продаж)
1
ПУМБ ПУМБ
35.8/36.3
2
ПриватБанк ПриватБанк
35.5/36.3
3
Ощадбанк Ощадбанк
35.7/36.15
4
Райффайзен Банк Райффайзен Банк
36.4/37.1
5
Укрексімбанк Укрексімбанк
36.2/36.7
6
Альфа-Банк Альфа-Банк
35.5/36.7
7
Укргазбанк Укргазбанк
35.4/36.4
8
Універсал Банк Універсал Банк
35.4/36.9
9
OTP Bank OTP Bank
31.95/35.0
ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
53,60
53,09
50,61
27,60
55,88
53,88
54,88
26,89
56,69
55,25
55,04
27,49
56,90
54,90
54,09
28,04
56,99
55,99
56,68
28,29
59,88
56,91
56,99
28,79
60,99
58,99
57,49
28,97
60,99
59,99
59,99
28,98
60,99
58,99
57,49
28,98
-
52,47
51,08
26,76
Відставка Бориса Джонсона
Нова обкладинка The Economist
Рейтинг цін
Скільки коштує житло у новобудовах Києва (грн за м²)
1
Печерський Печерський
90 592
2
Шевченківський Шевченківський
57 791
3
Оболонський Оболонський
54 494
4
Подільський Подільський
51 178
5
Голосіївський Голосіївський
46 989
6
Святошинський Святошинський
36 659
7
Дніпровський Дніпровський
35 882
8
Дарницький Дарницький
35 881
9
Деснянський Деснянський
35 364
10
Солом'янський Солом'янський
31 688
Прогноз 🔑
ТОП-5 у сфері IT
Затребувані спеціалізації
Програмування

Програмування

Інженер

Інженер

Системи управління підприємствами

Системи управління підприємствами

Web-інженер

Web-інженер

Web-майстер

Web-майстер

Актуальні пропозиції 🔥
Вибір українців 🚘
Які нові легкові авто купували у червні
1
Toyota Toyota
456
2
Renault Renault
327
3
Volkswagen Volkswagen
263
4
Hyundai Hyundai
172
5
Skoda Skoda
168
6
Mitsubishi Mitsubishi
162
7
BMW BMW
120
8
Nissan Nissan
102
9
Mercedes Mercedes
94
10
Ford Ford
87
Детальніше
Must Know
Штрафи для власників тварин в Україні

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн
Детальніше
Класи житла
В чому різниця?
Економ

Зазвичай, це типові багатоповерхівки без надмірних архітектурних рішень, схожі одна на одну, але їхнє основне завдання – універсальність та забезпечення квартирами якомога більшої кількості людей. У Києві середня ціна за квадратний метр у "економі" становить 27 тис. грн.

Комфорт

У таких будинках передбачені зони для зберігання дитячих колясок чи велосипедів, є вбиральні, охорона на території, покращений дитячий майданчик та паркінг. У Києві за такі квартири у новобудовах просять у середньому 35,3 тис. грн за кв. м.

Бізнес

У новобудовах є великі підземні паркінги, з одним паркомісцем на квартиру. Зазвичай такі будівлі охороняються, є консьєрж, покращені дитячі майданчики, а для догляду за територією наймають садівників. Мешканці столиці в середньому платять 57,7 тис. грн за квадратний метр у такій квартирі.

Еліт

Над дизайном житла працюють солідні дизайнери. Територія охороняється, а паркомісця облаштовують із запасом. У таких житлових комплексах будують тенісні корти, басейни, супермаркети, приватні школи тощо. У Києві один квадратний метр такого житла коштує в середньому 98,8 тис. грн.

1 /2
Все про квартири
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

63410.47

Dogecoin (DOGE)

0.15

Ethereum (ETH)

3120.72

Litecoin (LTC)

83.05

Ripple (XRP)

0.52

Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти