Вся кредитна заборгованість Державного агентства автомобільних доріг України буде перевірена, в тому числі фінансовими аудиторами. Про це заявив глава Держагентства автомобільних доріг України ("Укравтодор" ) Олександр Малін.
За його словами, кредитний портфель "Укравтодору " складає близько 40 млрд грн і кожен день його обсяги зростають.
"Основна його частина, а саме майже 37 млрд грн, складається з декількох видів боргових зобов'язань. Насамперед, це зобов'язання "Укравтодору" перед міжнародними фінансовими організаціями. Інші – кредити іноземних банків. Найбільш проблемні – запозичення на внутрішньому фінансовому ринку шляхом розміщення цінних паперів, одна частина яких – під 8-9,5%, а інша – під 15-16,3% річних у гривні, і це в той час, як рівень процентної ставки для позик під державні гарантії не перевищує 10%", – поскаржився Малін.
Він додав, що експерти з двох провідних іноземних компаній, які спеціалізуються на фінансових перевірках і розслідуваннях, вже почали аудит сумнівних позик.
"Результати фінансового аудиту продемонструють, хто отримував вигоду з непомірно високих відсотків на етапі залучення коштів, результати будуть направлені в правоохоронні органи", – підкреслив Малін.
Не менш проблемною він назвав заборгованість "Укравтодору" перед підрядними організаціями за роботи виконані в минулі роки.
"Дорожні роботи починалися в березні, а основні кошти на їх оплату за фактом виконання з бюджету виділялися в кінці року. Тобто, відносини між державою і дорожніми підприємствами були побудовані на річному циклі довіри, який вперше перервався в 2011, а потім і 2012м році", – пояснив Малін.
Для того, щоб виявити порушення і як результат зменшити обсяги коштів, які повинен виплатити "Укравтодор" недобросовісним контрагентам, фахівці Державної фінансової інспекції спільно із співробітниками Держагентства та правоохоронними органами вже почали ревізійні перевірки.
"Я підкреслюю, не треба плутати будівництво доріг з освоєнням коштів Державного бюджету , передбачених на будівництво доріг" – підсумував Малін.
Нагадаємо, раніше Малін заявляв, що для приведення українських доріг в порядок потрібно 35-40 млрд грн на рік протягом 10 років.