Більшість інфраструктурних об'єктів і підприємств в Україні знаходяться в критичному стані, оскільки були побудовані ще за радянських часів. Журналісти "Сегодня" проінспектували кілька об'єктів.
В Україні не витримують часу і мости – вони обвалюються і на заході України і в столиці. Наприклад, те, як розпадається на частини Шулявський міст, видно навіть неозброєним оком. Стан його визначено як "обмежено працездатний". І таких мостів в столиці 38%.
По всій країні ситуація ще складніша. Всього в Україні налічується 16 тисяч мостів. За словами фахівців, в ремонті реконструкції потребують понад 60%.
"Досить великий проміжок часу ми не вкладали достатніх коштів для того, щоб підтримати мости. Приблизно 8 млрд в минулому році потрібно було. І з кожним роком сума буде рости", – розповів екс-заступник голови ДСНС (2012-2015 рр.) Василь Квашук.
Чи не всі переправи через Дніпро перевищили експлуатаційний вік.
Крім мостів, застаріли котельні, теплотраси, колектори водовідведення і каналізаційні мережі. Всього кілька секунд і земля з асфальтом злітає до сьомого поверху – так у 2017 році в Києві прорвало теплотрасу. І це не єдиний випадок в столиці. А в Чернівцях ремонт тільки частини колекторів в 2 млрд гривень, які обіцяють надати інвестори з Європи. Проектом передбачена заміна майже 40 км труб.
Проблемними залишаються і атомні електростанції, яким вже виповнилося по 30 років. Саме на стільки був розрахований їх термін експлуатації. Зараз цей термін продовжують. Рівненська АЕС вже оновила перші два блоки, а в цьому році оновить третій і четвертий.
"Рівненська АЕС укомплектована і має можливість виконати всі заплановані заходи. Успішно йде хід виконання всіх робіт", – розповів директор НАЕК "Енергоатом" Юрій Недашковський.
Всього ж в Україні потребує термінового оновлення 13 атомних енергоблоків.
Нагадаємо, раніше прем'єр-міністр України Володимир Гройсман пояснював, що прискорити зростання ВВП можна за рахунок розвитку інфраструктури.