У Кабінеті Міністрів України зважились на експериментальний проєкт, який має допомогти громадянам за кордоном оформити паспорти.
Відповідно до постанови КМУ № 678 від 10 червня, документ набере чинності за 15 днів після публікації, тобто 25 червня.
Експериментальний проєкт реалізують у співпраці міністерств внутрішніх та закордонних справ і Державної міграційної служби. Передбачається, що українці за кордоном зможуть віддалено отримати внутрішній та закордонний паспорти громадянина України.
Прийматимуть документи у представництвах Державної міграційної служби за кордоном. Координуватиме проєкт МВС.
Перелік країн, де можна оформити паспорти українцям, зокрема замість втраченого чи викраденого, опублікують згодом на сайті ДМС після узгодження з МЗС України. Документи видаватимуть на строк до 3 років.
Експеримент у Міграційній службі
У травні запустили експериментальний проєкт у Державній міграційній службі, яким передбачають одночасне оформлення ID-картки та закордонного паспорта. За словами голови ДМС Наталії Науменко, команда планувала запровадити зміни ще до початку повномасштабного вторгнення Росії.
У Кабміні ухвалили відповідну постанову 7 травня. Тепер українці можуть за раз оформити два документи у відділеннях служби та центрах надання адмінпослуг (ЦНАП).
Окрім цього, громадяни можуть в Україні та за кордоном, у дипломатичних представництвах, продовжити дію закордонних паспортів і вклеїти фото дитини в документи. Усі підрозділи ДМС в областях, де не ведуться активні бойові дії, працюють, так само як і електронні системи.
Спрощені процедури в "Дії"
Мінцифри анонсувало нову послугу в "Дії" – за кілька кліків фізичні особи-підприємці 3-ї групи можуть подати декларацію платника єдиного податку 2% та сплатити податок. Нововведенням можуть скористатися так звані спрощенці, які подали заяву в Державну податкову службу про застосування спецставки 2%.
"Під час воєнного стану час набув особливої цінності. Зараз як ніколи важливо, щоб у людей була можливість не витрачати час у чергах та заповнювати папірці", – пояснив новацію міністр цифрової трансформації Михайло Федоров.
Після авторизації в застосунку можна напівавтоматично оформити декларацію – досить ввести суму отриманого доходу за місяць та перевірити, чи правильно система підтягнула решту інформації. Підтвердити зміни можна цифровим підписом і одразу відправити декларацію в податкову.
Сплатити 2% єдиного податку можна аналогічно – ввести суму доходу та перевірити, чи правильно система розрахувала суму податку. Потім підтвердити зміни і сплатити у зручний спосіб. Упродовж 3 днів кошти зарахують.
"Сьогодні" раніше писали, як українці, що виїхали до Румунії, можуть отримати фінансову підтримку та яка послуга стане платною для громадян України в Празі.