Працюючіукраїнціекономлятьнаобідах:всеменшеходятьвкафе,вважаючи за кращепіцувскладчинуабобутербродиздому.Авзагалі,тенденціїколишні:молодізїхритмомжиттячастішеперекушуютьвфастфудах,астарше поколіннявважає за кращеготуватинасвоїхкухнях.Таківисновкиможназробитиздосліджень,оприлюдненихКиївськимміжнароднимінститутомсоціології.
Стіл і меню
Яквиднозрезультатівопитування,регулярнохарчуєтьсяпоза домомкожентретійукраїнець.Прицьомусередлюдеймолодше30роківтаких55%,вгрупі30-39-річних-45%,вгрупі40-49-річних-33%,даліїхчислорізкознижується.Серед70-річнихтакихужевсього1%чоловіківі2%жінок.Хочавбільшмолодомувіціне люблятьготуватисамепредставникисильної статі.Серед18-29-річнихтакихдвітретиничоловіківіполовинадівчат,середтих,комуміж30і40-56%чоловіківі34% жінок.Нарештіпередпенсієюне переходятьнадомашнюїжувсього21%чоловіківі17%жінок.
На думкуспівробітниціКМІСНаталіїХарченко,такітенденціїпов'язанізтим,щотемписучасного життязмушуютьлюдейделегуватиприготуванняїжіпрофесіоналам.Якправило,прийомкупленоїїжідоводитьсянаобіднійчас,приблизночвертьлюдейзвикливечерятивресторані,втомучислівресторанахсамообслуговування,децінибільш демократичні,атакожу фастфудах.
Насніданоквкафешкуходятьтільки4%респондентів.Накількістьклієнтівзакладівгромадськогохарчуваннявпливаємісцеїхпроживання.Так,вселахіневеликихмістечкахзнаселеннямдо20тис.осібпослугамикафеістоловихкористуютьсявідповідно20%і29%опитаних,авсередніхівеликихмістах-в1,5-2разибільше.
Тенденції
Яквиднозінфографіки,зарікукраїнцісталинабагатоменшеходитивкафеікондитерські.Якщов 2017 роціці закладибулипопулярніу82%респондентів,тов 2018-му – лишеу56%.Меншпопулярнізаразфастфудиівуличнаїжа,майжевдвічіскоротилосячислотих,хтокупуєобідинароботіабоза місцемнавчання.Ресторанитавідділикулінаріївмаркетахзбереглисвоїпозиції.Апіцузамовляютьбільше,втомучислідодому.
"Я раньше обедала в нашем буфете, вечером раз-два в неделю ходила в кафе-мороженое с подругами, – рассказала нам менеджер столичной фирмы Марина Дорофеева. – В этом году обеды подорожали, а порции стали меньше, поэтому многие от них отказались. Беру из дома бутерброды, либо заказываем в складчину на обед пиццу, иногда фастфуд. Получается выгоднее".
"Зарплаты у нас повышаются неравномерно, у большинства офисных работников, которые являются главными клиентами общепита, они с прошлого года мало изменились, а цены выросли, поэтому люди начали считать деньги: не хотят платить, образно говоря, за чашку чая, столько же, как за целую пачку этого напитка, который можно заварить самому, – анализирует Воронина. – Тенденция подтверждается и тем, что люди за год не отказались от недорогой кулинарии. В то же время не уменьшилось количество посетителей ресторанов, куда ходят обедать люди с доходами выше средних. Пицца – сейчас самый сытный, недорогой и "модный" в офисах продукт из готовых, поэтому спрос на нее растет".
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ
Дієтологи
Фахівцізі здорового харчуванняне радятьпостійноєпокупнуїжу.ЗасловамидієтологаБорисаСкачка,господаріточокгромадського харчуваннянамагаютьсяекономитинасобівартостістрав,томувикористовуютьрослинніжирита іншідешевікомпоненти,атакожсмаковідобавки.
"Это может быть вкусным, но вызывает ожирение, сбои в работе печени, заболевания системы пищеварения", – говорит эксперт.
Підпишись на наш telegram
Лише найважливіше та найцікавіше