Ринок пального: куди підуть ціни в новому році

12 січня, 07:56

Олександр Панченко Олександр Панченко

Експерти кажуть, що на вартість пального вплинуть локдаун, нафта і морози

На стику років (і навіть десятиліть!) ціни на пальне вели себе на диво спокійно, хоча останіми днями грудня вони швидко підвищувалися. Дешевшав тільки скраплений газ.

Реклама

Які тенденції очікувати цього тижня, розповіли наші експерти: директор "Консалтингової групи "А-95" Сергій Куюн, заступник директора Науково-технічного центру "Психея" Геннадій Рябцев і аналітик ринку скрапленого газу Артем Куюн.

Читайте також: У Раді хочуть зрівняти акцизи на автогаз і бензин: навіщо це потрібно

Що змінилося за півмісяця

За останні дні грудня і першу декаду січня в більшості областей ціни на бензини і дизпальне підвищилися, але небагато. Як і прогнозували наші експерти, трейдери не зважилися їх значно піднімати на свята, коли споживання і так невисоке. А в Донецькій області бензин А-95 навіть подешевшав на 21 коп./л.

Винятком став столичний регіон. У Києві нафтопродукти подорожчали на 50-60 коп./л, в області – на 17-20 коп./л. У чотирьох областях: Львівській, Полтавській, Харківській, Херсонській – ціни зросли в межах 10-20 коп./л. В Одеській області на 21 коп./л подорожчало дизпальне. В інших областях вартість пального збільшилася на 1-8 коп./л.

Реклама

У столиці тепер найдорожчий не тільки бензин А-95, а й дизель. Звичайний, не преміальний, А-95, лише в Києві коштує дорожче 28 грн/л – 28,22, а ДП – 27,10 грн/л, це на 2 копійки більше, ніж на Луганщині. А-92, як і раніше, найдорожчий у Луганській області – 26,98 грн/л.

Найнижчі ціни на бензин і ДП, як і раніше, в Сумській області (див. інфографіки).

Ціна на автогаз знизилися в Києві і у всіх областях, крім Луганської (не змінилися), в межах 15 коп./л. Найбільше газ подешевшав на Черкащині та в Києві – відповідно на 20 коп./л і на 19 коп./л.

Найдорожчий газ в Одеській області – 12,79 грн/л, найдешевший в Чернігівській – 11,79 грнл.

Розкид цін збільшився щодо всіх видів пального. Щодо А-92 він становить 20,1% (4,52 грн/л), було 18,9%, щодо А-95 – 20,3% (4,76 грн/л), було 18,3%, щодо дизелю – 17,4% (4,02 грн/л), було 16,6%, щодо автогазу – 8,5% (1 грн/л), було 8%.

Ціни на А-92

Реклама

Середня ціна по Україні – 24,19 грн/л.

Ціни на А-95

Середня ціна по Україні – 25,22 грн/л.

Ціни на ДП

Середня ціна по Україні – 24,60 грн/л.

Реклама

Ціни на LPG

Середня ціна по Україні – 12,35 грн/л.

Аналіз ситуації на ринку

Експерти кажуть, що на відносну стабільність цін вплинула велика кількість вихідних днів. Хоча окремі мережі, передусім з нижнього цінового сегмента, ціни все ж підвищили.

Сергій Куюн зазначив, що ціни в роздробі підвищувалися не одночасно: одні оператори підняли їх на свята, інші вже після них.

За інформацією Сергія Куюна, з 30 грудня 2020 р. по 6 січня 2021 року всі види палива на станціях "Авантаж" подорожчали на 50 коп./л: А-92 – до 22,45 грн/л, А-95 – до 23,45 грн/л, ДП – до 21,45 грн/л.

Shell в середньому підняла ціни на бензини на 9 і 15 коп./л, на ДП – на 14 коп./л: А-92 в цій мережі подорожчав до 25,79 грн/л, А-95 – до 27,45 грн/л, ДП – до 26,54 грн/л. На станціях "БРСМ-Нафта" дизпальне подорожчало на 4 коп./л, до 22,03 грн/л.

Мережа АЗК BVS збільшила вартість пального на 20-30 коп./л: А-92 подорожчав до 24,39 грн/л, А-95 – до 25,39 грн/л, ДП – до 24,19 грн/л. Мережа Mango підняла ціну на бензини на 10 коп./, на ДП – на 40 коп./л, а на Motto пальне подорожчало на 8-15 коп./л.

"Низка операторів роздрібного ринку підвищили ціни вже після 6 січня, – аналізує Сергій Куюн. – На станціях KLO бензин А-92 подорожчав на 50 коп./л, до 26,39 грн/л, А-95 і ДП – на 40 коп./л, до 27,39 грн/л і 25,79 грн/л відповідно. Дизельне пальне в мережі "БРСМ Нафта" в середньому зросло в ціні на 24 коп./л, до 22,27 грн/л. На 30 коп./л всі види пального подорожчали в мережі Marshal. А "Татнафта-АЗС-Україна" підвищила ціни на 95 коп./л".

Геннадій Рябцев говорить, що на кінець 2020 року ціна бензину і дизпального була економічно обґрунтованою. Слабкий висхідний тренд через очікування проблем в економіці у зв'язку з локдауном і на тлі зростання нафтових котирувань з лишком перекрив усі ризики зростання цін імпортного пального на кордоні, закладені трейдерами в нинішні ціни.

За словами Артема Куюна, роздрібні мережі протягом двох тижнів поступово вибирали потенціал в 50 коп. за л скрапленого газу для зниження цін, але дуже повільно. Газ подешевшав у середньому по країні на 7 коп./л, а максимальне здешевлення було в Черкаській області – в середньому на 20 коп./л.

Що може змінитися за тиждень

Експерти поки дають обережні прогнози, але зазначають, що головним драйвером зростання цін на імпортне пальне до кінця січня може стати нафта, що різко подорожчала. Нагадаємо: в жовтні минулого року її барель коштував 37 доларів, у грудні – понад 45, а в січні – злетів до 55 доларів.

"Бензини вже подорожчали в опті на 3-4%, дизпальне поки ні, – каже Геннадій Рябцев. – ДП на ринку достатньо, тому ціна на нього залишиться стабільною. А ось бензини чекає невелике зростання, в середньому не більше 20 коп./л і не у всіх мережах. Але за умови, що гривня не дешевшатиме, інакше пальнево подорожчає набагато швидше".

Сергій Куюн говорить про формування потенціалу зростання цін в роздробі на 1,5 грн/л. Причина – підвищення оптових цін. За його словами, роздрібні ціни може "прорвати" в будь-який момент, причому зростання очікується не менше, ніж на 1 грн/л. Але ймовірність такого зростання цього тижня експерт оцінює, як невисоку: в Україні локдаун, споживання пального невелике, а запасів його на ринку достатньо.

Стосовно ринку автогазу, то, за оцінкою Артема Куюна, ситуація буде різною залежно від регіонів.

"На ринку в січні виявився локальний дефіцит ресурсу, хоча загалом обсяги поставок достатні, – аналізує Артем Куюн. – Тим не менш через перекоси ціни в опті вже зросли приблизно на 70 коп./л. Тому цього тижня ситуація по регіонах буде різною. У деяких областях можливе навіть зростання роздрібних цін у мережах-дискаунтерах".

Експерт оцінює потенціал подорожчання в 30 коп./л, але очікує, що в більшості областей ціни збережуть стабільність.

Роздуми про те, де взяти гроші на пальне, не повинні відволікати водіїв від контролю за дорожньою обстановкою. А вона ускладнилася: Кабмін дозволив велосипедистам і водіям легкого електротранспорту їзду смугами для тролейбусів і маршруток. Марщруточники вже скаржаться, що таких учасників руху погано видно – багато хто з них не має світловідбивних елементів. Детальніше дивіться в сюжеті.

Відео: Сьогодні

Підпишись на наш telegram

Лише найважливіше та найцікавіше

Підписатися

Реклама

Читайте Segodnya.ua у Google News

Реклама

Новини партнерів

Загрузка...

Новини партнерів

Загрузка...
загрузка...

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти