Безготівкові розрахункистають все більш популярнимисеред населення : за данимиНБУ , українціздійснюють за допомогоюкартвже64 %операцій .Це стосується , зокрема,покупок вмагазинахабо в інтернеті.Крім того, населеннявважає,що зберігати грошіна мапібезпечніше , ніжносити з собоюкеш .Це можепризвести до того , що наприкінці2015 -гообсягринку безготівковихрозрахунків , за прогнозами,перевищить300 млрдгривень !Ну а якщов магазині немаєтерміналу дляприйому платежів , бізнесменвтрачаєреальних покупців , які звиклидо безготівкових розрахунків , вважає аналітик" Простобанк консалтинг " ІванНікітченко ."Конкуренціяна нашому ринкуPOS-терміналіввисока:в країніпрацює багатобанків, надають такі послугидля бізнесу.Відповідно,фінустановивстановлюютьнизькі тарифи , наближені дособівартості,щоб залучити новихклієнтів", -роз'яснюєекономіст.За його словами,є два варіантитарифів :абонплата( якщо оборотив магазинімаленькі ) , і комісіявід сумиоперацій. При цьому банкичасто встановлюютьрізнікомісії , коли мовайде про операціїпо " своїх" банкахі банкахконкурентів(див.інфографіку) .
За словамиНікітченка , у роботіз терміналамиє свої плюсиі мінуси.
Дляторговцяплатіжний терміналмає рядплюсів:
1. Потенційнозбільшення виручкимагазину(за рахунокнових покупців івеликих сум , які є накартковому рахунку , ніжв гаманціу готівковій формі ) ;
2. Прискоренняобслуговування одногоклієнта ( 30-40 секунддля розрахункупо картізамість1-2 хвилинприготівковому );
3. Безпека,бо в касібудезберігатисяменшеготівки .Також грошіне треба будевезтив банк,або замовлятиінкасацію- грошівідразу надходятьна Ваш рахунок;
4. Касир незможе прийнятифальшивукупюру,або неправильнодати здачупоопераціїз картою .
Є йдеякі мінуси :
1. Доведеться платити комісіюза розрахункиз картою .Найчастіше, це1-2% від суми .Однакцю комісіюможналегконівелювати , підвищившивартість товарів умагазині.Наприклад, якщочвертьтоваріву Васкупуєтьсяза допомогою карти , акомісія складає1 %, тодостатньопідвищитисередні цінипродуктівна 0,25%.Для прикладу -дляпляшки пивавартістю15грнпідвищення складе4копійки,щоніяк не позначиться напопиті.
2. Доведетьсянавчати персоналпрацювати зтерміналом.Цю частинубере на себебанк.
3. Можливітехнічнізбої призв'язку збанкомчерез щотерміналможе не працювати.Таківипадки виникаютьвкрай рідко ішвидко вирішуютьсябанком .
Наринку є й інші ,некласичніпропозиціїпо еквайрингу .Наприклад,це мобільнийеквайринг, коли " термінал " підключаєтьсядо мобільного телефону іуправління йдечерездодаток на телефоні( http://pay-me.com.ua/ ) .
Також єсимбіозиторговельного терміналаРРО -в одному пристроїукладенідва апарати .Дужезручна річдляторговців,у світлі прийняттязаконупро обов'язкове встановленняРРО.