Найчастіше бізнес стає успішний тільки за умови хороших продажів. Тому починаючим підприємцям або менеджерам важливо створити хорошу базу контактів, яка дозволить системно й ефективно домовлятися з партнерами, наприклад, про нові поставки продукції компанії. Рецептами успішних продажів з "Сегодня" поділилися сейлз-менеджери компанії Allbiz.
ВЧИМОСЯ. Якщо новачки вирішили освоїти професію менеджера з продажу або поставити на ноги торговий бізнес, треба "включити" увагу і терпіння. "Якщо немає великої напрацьованої бази клієнтів, доведеться створювати її з нуля. І тоді тут будуть корисні існуючі бізнес-довідники", – говорить Ганна Мельничук. У свою чергу, її колега Тетяна Макаренко попереджає: на старті завжди страшно вчитися спілкуванню з незнайомими людьми, але потихеньку все одно входиш в курс справи: "Наприклад, мені на новій роботі дали базу каталожних компаній. Доводилося робити по 70-80 телефонних дзвінків і по 35 комерційних пропозицій в день! Я потроху промацували ринок і формувала клієнтську базу. Все це було важкувато, доводилося працювати з заводами, складати базу потенційних контактів, зацікавлювати нових клієнтів. І хоча тоді ще не до кінця розібралася в темі, вже на третій день роботи здійснила перший продаж".
ПРАЦЮЄМО. Головне для новачків в продажах – робити велику кількість телефонних дзвінків. І особливо важливо проводити активні комунікації в перший час, адже це дозволяє напрацювати клієнтську базу. Зокрема, Мельничук зазначає, що абсолютно нормально здійснювати по 30-110 телефонних дзвінків на день, а іноді продажникам доводиться робити по 300 продзвонів! "Коли у менеджера в базі, наприклад, 3,5 тис. клієнтів, вже можна нормально працювати. Такого результату реально домогтися за перший рік роботи", – запевняє Макаренко. При цьому фахівці Allbiz рекомендують не забувати про напрацьовані контакти, навіть якщо вони не готові зробити покупку: "Домовтеся про те, щоб здзвонитися, наприклад, раз на місяць. І обов'язково передзвонюйте".
ЗА ПЛАНОМ. Досвідчені менеджери також радять використовувати робочі заготовки – шаблони різних сценаріїв телефонних продажів. Тобто з клієнтами можна пожартувати, похвалити їх – загалом, зробити так, щоб їм було цікаво спілкуватися. Але не варто турбувати людей даремно – раніше обумовленого для дзвінка часу. "У той же час, якщо ви застрягли з клієнтом на етапі оплати рахунку, дзвонити йому можна і потрібно навіть по кілька разів на день", – уточнює Мельничук. А Макаренко рекомендує новачкам щодня розширювати клієнтську базу, додаючи в неї хоча б по п'ять нових компаній.