Сьогодні інформаційна безпека – один з ключових показників для успішної роботи в бізнес – середовищі . А все тому , що інформація – один з основних ресурсів в сучасній економіці поряд з капіталом і землею . Тому підприємцям слід грамотно охороняти всі новинки , розробки і досягнення компанії . Як правильно це зробити , розповідає керуючий партнер ЮФ Pravovest Гліб Сегіда .
ПАТЕНТ.Реєструвати торговельну марку або бренд потрібно перед запуском бізнесу . Для цього підприємець повинен перевірити , чи немає таких же вже зареєстрованих ТМ . Це дозволить знайти найкращий варіант для брендування компанії , а також убезпечить бізнес від судів в майбутньому , якщо таку ТМ використовує хтось інший або аналогічний бренд вирішить завести конкурент . Процедура реєстрації проходить в ДП " Український інститут інтелектуальної власності " .
Якщо компанія винайшла унікальну технологію або вона ще не застосовувалася в Україні , патент на неї теж треба оформити через ГП УІІС . Це можна зробити особисто або через посередників . А якщо підприємець планує працювати за кордоном , патент треба окремо оформляти в кожній країні .
ШПИГУНСТВО І МЕДІА.Потрібно дбати і про захист внутрішньої інформації компанії. "Провідні світові корпорації витрачають величезні гроші на промислове шпигунство, протидіючи йому на своїх підприємствах. Це важливо пам'ятати, адже якщо не стежити за інформаційною безпекою, то, крім втрати унікальних знань і технології, в медіа може потрапити інформація, яка не тільки зганьбить імідж компанії, але і приведе її до банкрутства. Тому всі бізнес-процеси всередині компанії повинні бути захищені. Для цього кожен працівник в офісі повинен пройти інструктаж, яка інформація підлягає поширенню, а яка ні. Також співробітник повинен підписати договір про нерозголошення. Ця норма може бути включена до трудового договору або в службову інструкцію", – пояснює Сегіда.
За його словами, всі документи краще розробляти разом з юристами: "Слід визначити, хто має право спілкуватися з медіа офіційно. І ті співробітники, які не входять до списку, не можуть надавати ЗМІ будь-яку інформацію про компанії". Крім цього, слід захищати інформацію і від кібератак. Для цього важливо використовувати складні паролі, які потрібно регулярно міняти. Варто обов'язково оновлювати антивіруси. А в цілому ж захистити компанію від зломів ззовні можна, якщо звернутися за допомогою до професіоналів в ІТ-сфері. Вони можуть створити індивідуальну систему захисту офісу.