Поради підприємцям-початківцям: як закрити бізнес

8 травня 2017, 08:09

Христина Коновалова , Олександр Панченко

Потрібно подати заяву держреєстратору, знятися з обліку в податковій, закрити всі борги

Після зміни Податкового кодексу і введення нововведення, за яким навіть непрацюючі бізнесмени повинні платити податки, українці почали активно закривати свої підприємства. І виявилося, що закрити СПД набагато складніше, ніж відкрити! Розібратися в складнощах цього процесу нам допоможе юрист Тетяна Ясінська.

Перший крок – подача заяви держреєстратору. Фізособа-підприємець подає його за формою 12, потрібно пред'явити і посвідчення особи. "Держреєстратор за 24 години вносить відомості до Єдиного держреєстру юросіб, направляє дані в податкову, ПФ", – уточнює Ясінська.

Другий крок – зняття з обліку в податковій. Подається заява, після якого ДФС анулює статус платника єдиного податку в Реєстрі платників. Як правило, орган закриває СПД, коли отримує від держреєстратора повідомлення про проведення держреєстрації такого припинення. "А під час подачі заяви держреєстратору ФОП повинен сплатити єдиний податок та ЄСВ, якщо знаходиться на спрощеній системі. ЄСВ сплачується, якщо бізнесмен працював на загальній системі. При цьому потрібно сплачувати місяць в місяць. Наприклад, якщо заяву подано 2 лютого, потрібно сплатити все за лютий", – говорить Ясінська. За її словами, хоча датою зняття з обліку в ДФС вважається день отримання відомостей про державну реєстрацію припинення діяльності, бізнесмена не зніматимуть з обліку, якщо є борги по податках.

Потрібно подати в ДФС звіти. "Подається річна податкова декларація. Тобто ФОП 1-2-ї груп подають звіти протягом 60 календарних днів після закінчення звітного періоду, а платники 3-ї групи – за 40 днів. Декларація надається в паперовому вигляді, від руки підписується "Ліквідаційна" , – говорить юрист.

Після ДФС перевіряє бізнесмена: на своєчасність декларування доходів, сплату податків, заповнення звітності.

Третій крок – зняти СПД з обліку в ПФ. Коли від держреєстратора приходить повідомлення, за 10 днів ПФ перевіряє платника єдиного внеску. "Перевіряється, чи є наймані працівники, і чи правильно сплачено єдиний внесок", – говорить Ясінська. Якщо у ФОП немає найманих працівників, подається в ПФ звіт про нараховані суми єдиного внеску за період роботи у звітному році, копію акта перевірки податкової, здійснюють останні розрахунки. Юристи кажуть, що ці органи можуть перевіряти бізнесмена, коли, наприклад, він надав нульову звітність. Датою зняття з обліку є день запису до Реєстру страхувальників.

Реклама

В тренді
Валюта виросла в ціні: офіційний курс долара і євро

Підпишись на наш telegram

Лише найважливіше та найцікавіше

Підписатися

Реклама

Читайте Segodnya.ua у Google News

Реклама

Новини партнерів

Загрузка...

Новини партнерів

Загрузка...
загрузка...
Хочеш бути в курсі останніх подій?
Підпишись на повідомлення. Показуємо тільки термінові і важливі новини.
Хочу бути в курсі
Я ще подумаю
Будь ласка, зніміть блокування повідомлень в браузері!

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти