Поради хендмейдерам: як правильно торгувати в соцмережах

Публікуємо хороші фото, реагуємо на критику і вказуємо ціни

Цієї весни українська інтернет-аудиторія склала 20 млн осіб, з них чверть активно використовувала Facebook. І цей факт треба враховувати, кажуть експерти, якщо вітчизняні хендмейдери хочуть не тільки підвищити впізнаваність своїх виробів в мережі, але і забезпечити високі продажі унікальних товарів. Тим більше це важливо під час кризи, коли не у кожного майстра є можливість витрачати гроші на свій сайт або рекламу. І тут на допомогу приходять соцмережі, де можна безкоштовно запустити сторінку для торгівлі хендмейдом, розміщувати оголошення в нішевих групах, шукати клієнтів за кордоном.

ФОТО. Коли майстер розміщує оголошення про продаж свого виробу в соцмережах , він повинен приділити увагу якісним фото , каже контент – маркетолог Prom.ua Ольга Федченко . А все тому , що пости з хорошими знімками збирають на 50 % більше лайків і майже в два рази більше коментарів , ніж інші публікації . " У продають постах важливо додавати фото продукту в різних ракурсах і з деталізацією . Можна зробити знімки виробничого процесу , щоб люди могли переконатися , мовляв , виріб дійсно виготовлено вручну.

Реклама

Все це дозволяє розсіяти сумніви користувачів , адже в інтернеті можна помацати продукцію " , – пояснює Федченко . При цьому важливо весь час стежити за " свіжістю " сторінки : " Підтримуйте актуальність асортименту , видаляйте відсутні товари , вказуйте розміри і кольору " , – уточнює експерт . Але не заглиблюйтеся в зайвий пафос в описах до товару : 15 епітетів на кшталт " чудовий " , " незабутній " тощо м ожуть відлякати потенційного клієнта – він вирішить , що просто не гідний користуватися вашим унікальним продуктом .

Також дуже важливо вказувати ціни на товар : на торговому майданчику зайва скромність ні до чого . До того ж , відсутність вартості товару і необхідність " звернутися в приват " , щоб її дізнатися , згідно з опитуваннями , позбавляють вас більше половини потенційних покупців .

Ще одна часта помилка – велика кількість спецефектів при розміщенні фото : багато початківці торговці покращують зовнішній вигляд товару за допомогою популярних програм – фоторедакторів , а потім вислуховують скарги клієнтів , яким замовлення прийшло " зовсім не таке , як на картинці" .

Реклама

КАЛЕНДАР. Просувати товари в онлайні допомагає стратегія , так що треба створювати календар постів . " Опублікувати поновлення потрібно десь по три рази на день . І вони повинні бути різними : і бізнесу відповідати , і цікавити користувачів . Наприклад , календар може включати : посади з продажу і реклами товарів ; смішні фото і відео з тематики ; новини галузі ; аналітичні і прикладні статті ; конкурси та акції " , – перераховує Федченко . При цьому експерт радить публікувати продають тексти не частіше 2-3 разів на тиждень , щоб не нав'язуватися передплатникам .

ЗАЦІКАВИТИ. У соцмережах багато товарів ручної роботи , тому для посилення конкурентоспроможності майстер повинен бути лояльним продавцем . Тут допоможе організація конкурсів і акцій , адже багато в чому завдяки їм йде активна підписка на сторінку хендмейдера . " Хоча б раз в 2-3 місяці бажано проводити акції для передплатників з призами . Переможців можна вибирати за допомогою , наприклад , random.org . Важливо , щоб приз дійсно викликав бажання брати участь в акції , а переможець відбирався прозоро " , – роз'яснює Федченко.

Щоб такий конкурс виявився ефективний , потрібно врахувати наступне . По-перше , зробити кілька постів про захід у вигляді анонсів , напоминалок . По- друге , правила проведення конкурсу повинні бути легко здійснимі – лайкніте сторінку , зробіть фото .

Реклама

Але тут важливо не переборщити : останнім часом акціями на тему " зроби лайк і репост , виграй авто / холодильник / шкарпетки / зубочистку " спекулюють занадто багато магазинів і торгових майданчиків , і засилля подібних постів починає потроху дратувати користувачів . Тому , якщо ви хочете домогтися лояльності від ваших клієнтів , краще піти іншими шляхами : " Можна анонсувати розпродаж або розіграш скидочного коду . При цьому важливо вказати терміни дії " , – уточнює маркетолог .

СПІЛКУЄМОСЬ. Кращий двигун торгівлі – це правильно вибудувана комунікація, відзначають аналітики. Треба активно чатитись з передплатниками та клієнтами в личку, оперативно відповідати на коментарі, повідомлення. При цьому майстру не варто засмучуватися, якщо розкритикували його публікацію чи товар. "Не можна відповідати грубістю на критику, потрібно задовольнити незадоволеного клієнта, і він стане лояльним. Це покаже передплатникам, що виробник готовий виправити ситуацію, якщо щось пішло не так", – акцентує Федченко. Дуже важливо знаходити час і стежити за коментарями на вашій сторінці, щоб вчасно видаляти звідти спам і всяке сміття: "недоглянута" сторінка відштовхує.

ЗОВНІ. Також зростанню продажів в онлайні допоможе співпраця з популярними блогерами , адже їх передплатники можуть стати клієнтами хендмейдера . " Треба шукати блогерів , які пишуть по близькій темі . Так , якщо людина продає одяг, виготовлений вручну , можна працювати з fashion – блогерами . А життєздатність блогу треба перевірити на similarweb " , – говорить Федченко . За її словами , розміщення постів на популярних блогах вимагає фінвитрати ( від $ 100 ) , але якщо блогера захопить продукція хендмейдера , він розмістить інформацію безкоштовно.

Не завадить також попартізаннічать на отзовіках , де люди шукають і пишуть інформацію про цікаві товари . " Можна стати активним учасником тематичних форумів або груп і відстежувати нішеві запити . На допомогу – TalkWalker , Google Alerts . Принагідно треба рекомендувати товари за умови посилання на сторінку в соцмережах " , – рекомендує Федченко . І тут же попереджає : не варто плутати партизанський маркетинг зі спамом і ліпити посилання де попало : є ризик блокування , а також зростання роздратування користувачів .

Розставляємо хештеги і шукаємо клієнтів на блошиних ринках

Самі хендмейдери вважають , що оволодіти основними навичками просування своїх виробів в соцмережах може будь-який майстер за пару – трійку місяців . " Корисні відеоуроки можна знайти на YouTube . Можна написати в пошуковику запит , умовно , " як продавати хендмейд в соцмережах " , і у відповідь знайдеться багато безкоштовних тренінгів . А якщо майстер знає англійську мову , то в цій інформації можна просто потонути " , – говорить співвласник магазину " Санат " Олександр Радич , що спеціалізується на ручному виготовленні дорожніх блокнотів .

Активно просувати свої вироби можна в декількох соцмережах – Facebook, Twitter, Instagram. "У цих мережах спрацьовує різний підхід для просування товарів. У Instagram ставку треба робити на візуалізацію, а в Twitter можна активно використовувати хештеги. Але ключовою платформою для українських майстрів може стати саме Facebook: тут можна ефективно знаходити клієнтів як в нашій країні, так і за кордоном", – вважає Радич. За його словами, найкраще просувати товари, реєструючись в спеціальних групах, які в нашій країні називаються барахолка: "Учасник групи має право безкоштовно розміщувати у ній оголошення про свої товари. Це зручно для пошуку нових клієнтів по всьому світу, адже такі барахолки можна знайти в Європі, США, Азії. Крім того, можна активно використовувати в Facebook тематичні групи – наприклад, любителів тварин або аксесуарів з бісеру: учасникам цих груп також можна розповідати про свій нішевий товар".

ХЕШТЕГИ. У соцмережах корисно використовувати і ключові слова, але вони добре працюють в Twitter і Instagram. "Для того щоб ефективно використовувати хештеги, можна їх підглянути у конкурентів: шукаєте майстрів, які виготовляють в'язані шарфи або глиняні вази, копіюєте їх ключові слова – і починаєте працювати! Так, в Twitter треба ставити в одному пості 3-4 хештеги, гарне фото і посилання на товар. Тоді до вас може гарантовано зайти кілька людей. А якщо використовувати роботизовані обновлялки, то можна формувати до 2,5 тис. публікацій щодня. Це дозволить залучити на свій сайт кілька тисяч осіб", – роз'яснює Радич .

Що стосується Instagram, тут в постах реально використовувати необмежену кількість ключових слів, уточнює підприємець. "Ключові слова та якісні фотографії дозволяють швидко розширювати аудиторію для цікавого товару. Єдине обмеження – не можна ставити в постах посилання на свій сайт. Якщо людину зацікавила куртка або блокнот, він пише в приват або переходить на сторінку майстра, де є посилання на його сайт або інтернет-магазин", – звертає увагу Радич. Також Олександр нагадує, що в Instagram постити повідомлення можна тільки зі смартфонів або планшетів, а дивитися можна через комп'ютер.

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Допомога під час війни
Більше новин
Фінанс-дайджест
Більше новин
Industry
Більше новин
Квартирне питання
Більше новин
Час заробляти
Техно
Більше новин
Комуналка
Більше новин
Наші гроші
Більше новин
Війна в Україні
Більше новин
Money-лайфхакер💰
Головне про гроші
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Валюта
Курс долара в касах банків (купівля/продаж)
1
ПУМБ ПУМБ
35.8/36.3
2
ПриватБанк ПриватБанк
35.5/36.3
3
Ощадбанк Ощадбанк
35.7/36.15
4
Райффайзен Банк Райффайзен Банк
36.4/37.1
5
Укрексімбанк Укрексімбанк
36.2/36.7
6
Альфа-Банк Альфа-Банк
35.5/36.7
7
Укргазбанк Укргазбанк
35.4/36.4
8
Універсал Банк Універсал Банк
35.4/36.9
9
OTP Bank OTP Bank
31.95/35.0
ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
57,01
54,51
52,01
24,98
57,36
56,30
52,66
25,59
58,05
57,61
49,56
27,54
59,00
57,00
51,90
26,23
59,09
57,29
55,09
27,48
61,88
59,41
55,49
27,66
61,99
59,99
55,99
27,97
61,99
59,99
55,99
27,98
62,99
60,99
56,99
27,98
-
53,05
49,79
25,21
Відставка Бориса Джонсона
Нова обкладинка The Economist
Рейтинг цін
Скільки коштує житло у новобудовах Києва (грн за м²)
1
Печерський Печерський
90 592
2
Шевченківський Шевченківський
57 791
3
Оболонський Оболонський
54 494
4
Подільський Подільський
51 178
5
Голосіївський Голосіївський
46 989
6
Святошинський Святошинський
36 659
7
Дніпровський Дніпровський
35 882
8
Дарницький Дарницький
35 881
9
Деснянський Деснянський
35 364
10
Солом'янський Солом'янський
31 688
Прогноз 🔑
ТОП-5 у сфері IT
Затребувані спеціалізації
Програмування

Програмування

Інженер

Інженер

Системи управління підприємствами

Системи управління підприємствами

Web-інженер

Web-інженер

Web-майстер

Web-майстер

Актуальні пропозиції 🔥
Вибір українців 🚘
Які нові легкові авто купували у червні
1
Toyota Toyota
456
2
Renault Renault
327
3
Volkswagen Volkswagen
263
4
Hyundai Hyundai
172
5
Skoda Skoda
168
6
Mitsubishi Mitsubishi
162
7
BMW BMW
120
8
Nissan Nissan
102
9
Mercedes Mercedes
94
10
Ford Ford
87
Детальніше
Must Know
Штрафи для власників тварин в Україні

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн
Детальніше
Класи житла
В чому різниця?
Економ

Зазвичай, це типові багатоповерхівки без надмірних архітектурних рішень, схожі одна на одну, але їхнє основне завдання – універсальність та забезпечення квартирами якомога більшої кількості людей. У Києві середня ціна за квадратний метр у "економі" становить 27 тис. грн.

Комфорт

У таких будинках передбачені зони для зберігання дитячих колясок чи велосипедів, є вбиральні, охорона на території, покращений дитячий майданчик та паркінг. У Києві за такі квартири у новобудовах просять у середньому 35,3 тис. грн за кв. м.

Бізнес

У новобудовах є великі підземні паркінги, з одним паркомісцем на квартиру. Зазвичай такі будівлі охороняються, є консьєрж, покращені дитячі майданчики, а для догляду за територією наймають садівників. Мешканці столиці в середньому платять 57,7 тис. грн за квадратний метр у такій квартирі.

Еліт

Над дизайном житла працюють солідні дизайнери. Територія охороняється, а паркомісця облаштовують із запасом. У таких житлових комплексах будують тенісні корти, басейни, супермаркети, приватні школи тощо. У Києві один квадратний метр такого житла коштує в середньому 98,8 тис. грн.

1 /2
Все про квартири
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

65655.08

Dogecoin (DOGE)

0.12

Ethereum (ETH)

3442.5

Litecoin (LTC)

73.36

Ripple (XRP)

0.5

Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти