Продажі дизпалива можуть скорочуватися і в другому кварталі: причини

9 квітня 2020, 14:04

Вікторія Подолянець Вікторія Подолянець

Коронавірус призводить до істотної зміни ситуації на ринках

В Україні продажі палива, яке досить сильно подешевшало, можуть впасти на 20-30% і будуть залежати від протікання епідемії. Такого висновку дійшли аналітики "Консалтингової групи А-95".

Реклама

"Якщо в першому кварталі спостерігалося тільки зниження споживання дизпалива і переважно в промисловому сегменті через уповільнення темпів зростання економіки, то в другому кварталі зниження споживання прискориться і пошириться на всі марки нафтопродуктів у зв'язку з карантином. Ми очікуємо, що продажі моторних палив знизяться мінімум на 20-30% і будуть залежати від протікання епідемії", – заявив директор "Консалтингової групи А-95" Сергій Куюн.

Баланс дизельного палива в першому кварталі 2020 року склав 1,387 млн т, що на 1,5% менше, ніж за аналогічний період 2019 року (1,408 млн тонн).

Випуск дизпалива на двох українських НПЗ в перші три місяці 2020 року збільшився на 9% в порівнянні з аналогічним періодом минулого року і склав 191 тис. тонн. Основний приріст забезпечив Кременчуцький НПЗ компанії "Укртатнафта", що наростив виробництво на 10%, до 172 тис. тонн. Частка українського дизпалива в балансі ринку підвищилася до 13,8% з 12,4% в першому кварталі минулого року.

Імпорт дизпалива скоротився на 3%, до 1,196 млн тонн. Основним постачальником залишається Росія, частка якої в балансі українського ринку склала 41%. Імпорт російського дизпалива в першому кварталі в порівнянні з аналогічним періодом 2019 року знизився на 10%, до 569 тис. тонн, через обмежені поставок по трубопроводу "ПрикарпатЗахідтранс", які з жовтня 2019 року оподатковуються спеціальним митом 4%.

Реклама

Білоруські НПЗ через обмежені поставок російської сировини в першому кварталі 2020 року знизили відвантаження дизпалива в Україні на 45%, до 267 тис. тонн, а їх частка в балансі ринку впала з 35 до 19%.

Зниження білоруського імпорту було частково компенсовано більш ніж дворазовим зростанням поставок литовського палива: в першому кварталі 2020 року імпорт з Литви склав 170 тис. тонн, що в 2,4 рази більше, ніж в аналогічний період 2019 року. Частка литовського дизпалива в балансі ринку збільшилася з 5 до 12%.

В тренді
В Україні сім років не мінялася допомога у зв'язку з народженням дитини: скільки платять

Частина, що залишилася була заміщена імпортом через морські порти. У першому кварталі через порти на ринок надійшли рекордні для цього сезону 184,5 тис. тонн (13,3% обсягу ринку).

Обсяг ринку бензинів в першому кварталі 2020 року склав 429 тис. тонн, що відповідає обсягу аналогічного періоду 2019 року. Українські НПЗ збільшили випуск автомобільних бензинів на 1,1% до 211 тис. тонн, імпорт зберігся на рівні 218 тис. тонн. Основним джерелом імпорту бензинів в Україні залишається Білорусь, яка за підсумком перших трьох місяців 2020 року наростила поставки на 12% і збільшила частку ринку з 31 до 35%.

Експерти очікують, що скорочення обсягу ринку дизпалива відбудеться і в другому кварталі 2020 року.

Реклама

Раніше сайт "Сьогодні" писав про те, що в Україні продовжують падати ціни на бензин. Експерти кажуть, що це відбувається не стільки через те, що як і раніше дешевшає нафта, а ще й через те, що відбувається з курсом долара.

У зв'язку з тим, що в світі як і раніше дешевшає нафта, а курс долара в Україні продовжує падати, експерти обіцяють, що тренд на зниження цін на паливо не тільки продовжиться, але і не загальмується. Тобто наступного понеділка можемо побачити ще мінус 80-90 копійок від ціни кожного літра бензину або дизпалива.

Всі подробиці в спецтемі Обвал ринків

Підпишись на наш telegram

Лише найважливіше та найцікавіше

Підписатися

Реклама

Читайте Segodnya.ua у Google News

Реклама

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти