Примірочні на вулиці і дзеркала зі сканерами: на що перетворюються магазини одягу та взуття

4 листопада 2018, 07:38

Олександра Романюк Олександра Романюк

Щоб збільшити інтернет-продажі, магазини озброюються новими технологіями

Хочаінтернетвсеактивнішепроникаєвжиттякожної людини, онлайн-торгівля ще не стала справжнім конкурентом традиційногорітейлу,тобтопродажівчереззвичайнімагазини.Можливо,багатьомцездастьсядивним,алесвітовастатистикасвідчитьпро те,щонасьогоднішнійденьпереважнабільшістьвсіхпродажіввсеодновідбуваються нечерезінтернет,авмагазинах.Особливоцестосуєтьсятихтоварів,якіпередпокупкоюпотрібнопомірятиіпомацати.Як,наприклад,одягівзуття.Такщо,за оцінкамиекспертів,внайближчомумайбутньомумагазиниодягутавзуттянікуди неподінуться.

"Найближчідесятиліттявсеоднозароздрібною торгівлею.Єсвітовастатистика,щовонлайнізаразпродаєтьсятільки20%товарів.До 2020 рокуцейпоказникплануєтьсязбільшититількина10,6%.Авкраїнах, що розвиваютьсявінбуденабагатонижче",-розповідаєтворецьNew Fashion ZoneМаріяТерехова.

Реклама

Прицьомуоднією знайсерйознішихпроблемінтернет-магазинівємасове поверненнятоварів.За оцінкамиекспертів,всередньомудо продавцівповертаєтьсякожнатретяріч,купленаонлайн.Увеликихукраїнськихінтернет-майданчиківз продажуодягуівзуттявідсотокповерненнястановитьвід30до50%.Такщо,якщовважативідсотокуспішнихпродажівчерезінтернет,вінвиявитьсянабагатоменше.

Віртуальні примірочні рятують онлайн

"Вінтернетібудутьактивнокупувати,тількиякщоприйдутьіколиприйдутьпримірочнітехнології,що спрощуютьвибіртовару.Заразведетьсядужебагаторозробоквобластівіртуальноїпримірки.Якідопоможутьотримативідповідьнапитання,підійде-не підійде,якябудувиглядатиіт.д.",-говоритьМаріяТерехова.

Першіекспериментизі створеннямвіртуальнихпримірочниходягу(virtual dressing room,скороченоVDR)почалисяприблизнов2005 році,ісьогоднібагатоінтернет-магазиніввикористовуютьнаявнінапрацювання.УтомучисліівУкраїні.Правда,за оцінкамиякпокупців,такісамихпродавців,доступнісьогодніVDRбільшенагадуютьдитячугру"одягниляльку"длядорослих.

Найбільш поширений варіант існуючих віртуальних примірочних – це можливість для клієнта вибрати по фото жінку або чоловіка-модель, найбільш схожих на покупця / купувальницю фігурою, і подивитися, як буде виглядати наряд. Деякі інтернет-магазини пропонують клієнткам і можливість "приробити" моделі власне обличчя (наприклад, щоб можна було показати фото подружці і попросити оцінити наряд). Однак великий недолік таких програм – те, що вони не дозволяють розглянути модель навіть в 3D, вже не кажучи про те, щоб "попросити" її підняти руки або присісти. Тобто зрозуміти, як буде вести себе новий одяг, в такій примірочній неможливо.

Другийпопулярнийваріантвіртуальноїпримірочноїщебільшенагадуєгрувляльки.Покупцямпропонуєтьсяввестисвоїпараметриівибратиодягзасортиментуонлайн-магазину.Програмапідкаженайбільш підходящийрозмір,атакожсхематичнопокаже,дебудежати,аде-висіти.Такавіртуальнапримірочна,наприклад,єуодногозпопулярнихукраїнськихінтернет-магазинів.

Реклама

1_16

 

Комбінезон з пам' ятю і дзеркала зі сканерами

Однак,якговорилося,покупціочікуютьвідвіртуальнихмагазинівбільшого.Аджеіснуючітехнології невиконуютьголовнихзавдань:заощадитичасіполегшитивибір.Алепокитакітехнологіїможутьзапропонуватипереважно"реальні"магазини.Наприклад,колисистемаскануєпокупцяабонавходівмагазин,абовпримірочній,апотімвидаєрекомендації,щоможепідійти,анащоне вартовитрачатичас.

Деяківідоміоффлайн-магазиниобзавелися,наприклад,"чарівнимидзеркалами".Вонискануютьпараметрипокупцяіможуть"підказати",щозасортиментумагазинуможнаприміряти.Малотого,дзеркало"запам'ятовує"навітьобразводязі,якийпримірявся.Такимчином,можнапомірятирізнірозміриімоделі,апотімпобачитивдзеркалівсі своїприміркиівибратите,в чомусподобавсясобібільше.

Іншідзеркала-здоповненою реальністю-дозволяютьізовсім непримірятивподобануріч.Потрібнотільки,вибравшимодель,встатипереддзеркалом,івоно,проаналізувавшипараметрипокупця,самепокаже,якнаньомубудевиглядатицей виріб.Ще йзапропонуєнайбільшпідходящікомплектита аксесуаризнаявногоасортименту.

Реклама

3_07

Аленезважаючинасвоюновизну,такітехнологіїпробираютьсяівонлайн.Наприклад,повідомлялося,щоAmazonмає намірзапропонуватипокупцямсмарт-дзеркалоEcho Look.Сфотографувавшисебеза допомогоюспеціальногогаджетаEcho Lookівибравшитовар,можнабудеподивитися,якцярічбудевиглядатинатвоїй фігурі.

Деякі подібні програми, сфотографувавши вас з різних ракурсів, створюють вашого "аватара" – виконану в графіці фігуру з вашими параметрами, на яку можна "приміряти" одяг.

Буквально кілька місяців тому один відомий інтернет-магазин здивував віп-клієнтів іншою новинкою: розіслав їм "розумні комбінезони", які потрібно було надіти, а потім відіслати назад. Під час примірки комбінезон "запам'ятав" точні параметри клієнта, і магазин отримав можливість пропонувати клієнтові тільки той свій товар, який гарантовано підійде. Покупцеві ж залишилося тільки вирішувати: подобається-не подобається.

Правда, поки незрозуміло, що робити покупцеві, якщо він схудне або, навпаки, набере вагу. Але це хоча б крок на шляху до того, чого чекають любителі покупок онлайн.

Ще один напрямок розвитку технологій – мобільні або десктоп-додатки доповненої реальності. Наприклад, такі, що дозволяють віртуально перенестися в конкретний магазин і пройтися по ньому, "клікаючи" на потрібні товари і відправляючи їх або в віртуальну корзину, або в примірочну
.

"ВУкраїнітакихрозробокпокинемає.Вониведутьсязаразпаралельновдекількохкраїнах.Колитакітехнологіїбудутьвпроваджені,вонизможутьвплинутиназростанняінтернет-продажів.Але,думаю,цебудетількироківчерезп'ять",-прогнозуєМаріяТерехова.

Примірочні на вулиці

Алепокиподібнітехнології несталиповсюднимявищем,купуватиодягівзуттяяк і ранішедоведетьсявзвичайнихмагазинах.Однакїмтеждоведетьсямінятисяіобзаводитисяновимитехнологіями.

Наприклад,експертиговорятьпро те,щомагазиниодягутавзуттявсеактивнішебудутьпереміщатисяввеликіторговіцентри.Утримуватиокреміторговіточкидоситьдорого.

Реклама

Щожстосуєтьсяонлайн-торгівлі,товонатакожбудетяжітидо великих торговихмайданчиків.

"Багато українських компанійвжезаразнамагаютьсяпотрапитинаякісьвеликіабонішевімайданчики.НатихжеLeBoutiquе,ModnaKasta,Lamoda,міжнародніінтернет-магазини.Томущовонирозуміють,щоунихнемаєінвестиційпобудуватисвійінтернет-магазин,розвиватиоффлайн-тимбільше.Щобвідкритимагазин,потрібновкластивід100тис.доларів.Унихнемаєтакихгрошейфізично",-розповідаєМаріяТерехова.

Алеприцьомуонлайн-магазинибудутьвідкриватиневеликіпримірочніоффлайн.

"Такожбудутьінноваціївстріт-рітейлі.Щобзменшитивідсотокповернення,інтернет-магазинибудутьвідкриватиточкивидачізпримірочними.Ужеєтакіідеї,цебританськібізнес-моделі,колилюдиніпропонуютьзабратитовар ненапошті,авмагазині.Тамможнавідразупримірятиі,якщоне підійшло,відразупідібратиіншийваріантзапропонувати",-говоритьексперт.

Нагадаємо,зовсімскоровУкраїні,яків багатьохіншихкраїнахсвіту,пройдетакзвана"чорна п'ятниця", яка у 2018 році стартує 23 листопада.

Підпишись на наш telegram

Лише найважливіше та найцікавіше

Підписатися

Реклама

Читайте Segodnya.ua у Google News

Реклама

Новини партнерів

Загрузка...

Новини партнерів

Загрузка...
загрузка...
Хочеш бути в курсі останніх подій?
Підпишись на повідомлення. Показуємо тільки термінові і важливі новини.
Хочу бути в курсі
Я ще подумаю
Будь ласка, зніміть блокування повідомлень в браузері!

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти