Після звільнення Жмака залізниця твердо вирішила страйкувати

На 31 березня заплановано загальний страйк залізничників – наймасштабніший галузевий протест за останні роки

Інформація про це з'явилася ввечері 18 березня – наступного дня після раптового звільнення Кабміном з ініціативи наглядової ради керівника "Укрзалізниці" Володимира Жмака. Нездовго до цього Жмак домовився з колективом про підвищення зарплати і почав реформу УЗ, яку наглядова рада заблокувала, пише "Obozrevatel".

Про намір профспілкового комітету залізничників почати страйк із подивом повідомила на своїй сторінці в Facebook глава Тимчасової слідчої комісії парламенту з питань "Укрзалізниці".

Реклама

Вона написала 18 березня о 21:45, що, як і планувалося, було проведено друге засідання ТСК. Вирішили заслухати профспілки про стан справ. Із трьох представників прийшов тільки один. Повідомив, що колектив не може терпіти і має намір страйкувати.

Дивно виглядає здивування і тривога із цього приводу з боку парламентської ТСК, яка стала ключовою допоміжною ланкою в грі наглядової ради "Укрзалізниці" за зміщення Володимира Жмака і повернення старої команди, яка всупереч колективному договору не підвищувала зарплату працівникам "Укрзалізниці" два роки. Через що ті виходили на акцію протесту в лютому минулого року.

Що стосується страйку, то законодавство обмежує залізничників у праві на "прямолінійний" страйк. Тому вони збираються проводити так званий "італійський" страйк. Простіше кажучи, "працювати за інструкціями". Його суть у тому, що всі працівники вийдуть на свої робочі місця, але не виїжджатимуть на маршрути, якщо виявиться, що до локомотивів є технічні зауваження. А таких локомотивів – майже 80%.

Реклама

Симптоматично, що попередній масштабний страйк за "італійським типом" відбувався у травні 2018 року, коли біля керма залізничного монополіста стояв Євген Кравцов. Повернутого на позицію в.о. голови правління компанії (після відставки Жмака) Івана Юрика називають його протеже. Але три роки тому рух потягів не було зупинено повністю, а тепер йдеться саме про це.

У того, що відбувається зараз, є цілком логічне пояснення. Піррова перемога наглядової ради над головою правління Володимиром Жмаком створює підгрунтя для гострого соціального напруження в колективі "Укрзалізниці", який налічує понад 400 тис. осіб.

Залізничники вимагають поетапного підвищення зарплати, яке не можна здійснити без реформи "Укрзалізниці" і ліквідації корупційних схем. Це саме те, що почав робити Жмак і чому протистояла наглядова рада.

Реклама

Для довідки. За час роботи Володимира Жмака главою правління УЗ середньомісячний дохід компанії від вантажоперевезень зріс на 7%. Частка УЗ на ринку вантажоперевезень збільшилася з 19% до 24%. Збитки, "напрацьовані" попередніми керівниками (тими самими Кравцовим і Юриком), скоротилися майже втричі. Було модернізовано і капітально відремонтовано 100 локомотивів; проведено 4,5 тис. поточних ремонтів електровозів і тепловозів. Введено прозорі аукціони на використання вагонів за ринковими цінами – це звело нанівець корупцію і дозволило отримати додатковий дохід від вантажоперевезень.

За рахунок зекономлених на усуненні корупційних схем коштів планувалося підвищення зарплати працівників УЗ з травня цього року. Але надбавку до дуже скромних зарплат (наприклад, машиніст локомотива отримує 15-16 тис. грн) зірвали члени наглядової ради, чиї зарплати становлять 300-400 тис. грн на місяць.

Виникає замкнуте коло, яке неможливо розірвати без кадрового перезавантаження наглядової ради. Тому що будь-який чесний реформатор, який прийде на посаду топменеджера "Укрзалізниці", зіткнеться з тими ж проблемами, що і Жмак. Точно так само йому не зарахують явні поліпшення в стані компанії і зняття соціальної напруженості за рахунок досягнутої угоди з профспілками про перший етап підвищення зарплат.

Наглядова рада зламала не тільки соціальні домовленості Жмака. Вона зупинила перший етап реформи "Укрзалізниці" – виділення в окремі структури оператора перевезень ("УЗ-Карго") й оператора інфраструктури ("УЗ-Інфра"). Якби ці перетворення були реалізовані, з'явилася б реальна можливість за рахунок гнучкої цінової політики повернути раніше втрачену частку вантажних перевезень і тим самим збільшити дохід "Укрзалізниці". Від якого безпосередньо залежить підвищення зарплат чотирьохсоттисячному колективу.

Питається, чому НР була проти і зупинила створення "УЗ-Інфра" й "УЗ-Карго", а потім наполягла на звільненні Жмака? Тому що мікс прибуткових (вантажних) та збиткових (пасажирських) сегментів перевезень дозволяє приховувати вміло "зашиту" в консолідованій звітності УЗ корупційну ренту. А там, якщо пошуршати, легко знаходиться інтерес членів наглядової ради. Звідси й такі гострі претензії НР до тепер вже колишнього голови правління Жмака.

Цікаво, що по відношенню до призначеного в.о. голови правління УЗ Івана Юрика претензій у наглядової ради не прозвучало. Хоча при ньому УЗ отримала 8,8 млрд грн збитків за пів року. А ще під час реструктуризації кредиту "Ощадбанку" Юрик ("нібито випадково"!) залишив ставку за доларовим займом у 12%, хоча тоді ставки за такими кредитами за даними Нацбанку були 5%, внаслідок збиток УЗ становить 14 млн дол. на рік. І адже ясно, що за неефективних менеджерів підвищення зарплати працівникам УЗ не буде.

Зрозуміло, що страйк на стратегічно важливому для країни інфраструктурному об'єкті завдасть шкоди економіці. Навіть якщо він – "італійський". Але зрозуміти людей можна – вони змушені страйкувати через те, що, звільнивши Жмака і зупинивши реформу, наглядова рада відібрала у них надію на поліпшення умов роботи і зростання зарплат.

Багато хто не сумнівається, що стара нова команда поверне корупційні схеми, з якими боровся Володимир Жмак, і тепер мільярди гривень, які могли б бути спрямовані на інвестиції в модернізацію УЗ і підвищення зарплати працівникам, будуть просто розкрадені. Сумна історія...

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Допомога під час війни
Більше новин
Фінанс-дайджест
Більше новин
Industry
Більше новин
Квартирне питання
Більше новин
Час заробляти
Техно
Більше новин
Комуналка
Більше новин
Наші гроші
Більше новин
Війна в Україні
Більше новин
Money-лайфхакер💰
Головне про гроші
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Валюта
Курс долара в касах банків (купівля/продаж)
1
ПУМБ ПУМБ
35.8/36.3
2
ПриватБанк ПриватБанк
35.5/36.3
3
Ощадбанк Ощадбанк
35.7/36.15
4
Райффайзен Банк Райффайзен Банк
36.4/37.1
5
Укрексімбанк Укрексімбанк
36.2/36.7
6
Альфа-Банк Альфа-Банк
35.5/36.7
7
Укргазбанк Укргазбанк
35.4/36.4
8
Універсал Банк Універсал Банк
35.4/36.9
9
OTP Bank OTP Bank
31.95/35.0
ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
53,60
53,09
50,61
27,60
55,88
53,88
54,88
26,89
56,69
55,25
55,04
27,49
56,90
54,90
54,09
28,04
56,99
55,99
56,68
28,29
59,88
56,91
56,99
28,79
60,99
58,99
57,49
28,97
60,99
59,99
59,99
28,98
60,99
58,99
57,49
28,98
-
52,47
51,08
26,76
Відставка Бориса Джонсона
Нова обкладинка The Economist
Рейтинг цін
Скільки коштує житло у новобудовах Києва (грн за м²)
1
Печерський Печерський
90 592
2
Шевченківський Шевченківський
57 791
3
Оболонський Оболонський
54 494
4
Подільський Подільський
51 178
5
Голосіївський Голосіївський
46 989
6
Святошинський Святошинський
36 659
7
Дніпровський Дніпровський
35 882
8
Дарницький Дарницький
35 881
9
Деснянський Деснянський
35 364
10
Солом'янський Солом'янський
31 688
Прогноз 🔑
ТОП-5 у сфері IT
Затребувані спеціалізації
Програмування

Програмування

Інженер

Інженер

Системи управління підприємствами

Системи управління підприємствами

Web-інженер

Web-інженер

Web-майстер

Web-майстер

Актуальні пропозиції 🔥
Вибір українців 🚘
Які нові легкові авто купували у червні
1
Toyota Toyota
456
2
Renault Renault
327
3
Volkswagen Volkswagen
263
4
Hyundai Hyundai
172
5
Skoda Skoda
168
6
Mitsubishi Mitsubishi
162
7
BMW BMW
120
8
Nissan Nissan
102
9
Mercedes Mercedes
94
10
Ford Ford
87
Детальніше
Must Know
Штрафи для власників тварин в Україні

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн
Детальніше
Класи житла
В чому різниця?
Економ

Зазвичай, це типові багатоповерхівки без надмірних архітектурних рішень, схожі одна на одну, але їхнє основне завдання – універсальність та забезпечення квартирами якомога більшої кількості людей. У Києві середня ціна за квадратний метр у "економі" становить 27 тис. грн.

Комфорт

У таких будинках передбачені зони для зберігання дитячих колясок чи велосипедів, є вбиральні, охорона на території, покращений дитячий майданчик та паркінг. У Києві за такі квартири у новобудовах просять у середньому 35,3 тис. грн за кв. м.

Бізнес

У новобудовах є великі підземні паркінги, з одним паркомісцем на квартиру. Зазвичай такі будівлі охороняються, є консьєрж, покращені дитячі майданчики, а для догляду за територією наймають садівників. Мешканці столиці в середньому платять 57,7 тис. грн за квадратний метр у такій квартирі.

Еліт

Над дизайном житла працюють солідні дизайнери. Територія охороняється, а паркомісця облаштовують із запасом. У таких житлових комплексах будують тенісні корти, басейни, супермаркети, приватні школи тощо. У Києві один квадратний метр такого житла коштує в середньому 98,8 тис. грн.

1 /2
Все про квартири
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

63381.85

Dogecoin (DOGE)

0.15

Ethereum (ETH)

3116.65

Litecoin (LTC)

83.29

Ripple (XRP)

0.52

Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти